صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / قراردادهای انتقال دانش و فناوری تولید بذر به بخش خصوصی امضا شد

همزمان با سفر معاون علمی رییس‌جمهور به استان البرز؛

قراردادهای انتقال دانش و فناوری تولید بذر به بخش خصوصی امضا شد

معاون علمی‌وفناوری رییس‌جمهور طی سفر امروز خود به استان البرز با حضور در مراسم امضای قراردادهای انتقال دانش و فناوری تولید بذر به بخش خصوصی گفت: رونق بخش کشاورزی با ایجاد سازوکار انتقال تحقیقات مرز دانش به بخش خصوصی محقق می شود.

بذر گیاهان دارویی

به گزارش کسب و کار نیوز، سورنا ستاری با بیان اینکه مسیر آغاز شده توسط موسسه تحقیقات جهاد کشاورزی در توسعه دانش و فناوری بخش خصوصی،  راه صحیح و توسعه دهنده  فناوری‌های بخش کشاورزی است، اظهار کرد: موسسه تحقیقات جهاد کشاورزی جزو قدیمی‌ترین موسسات تحقیقاتی کشور است و اقدامات فوق العاده‌ای در حوزه تحقیقات انجام داده است؛ اما انتقال فناوری به بخش خصوصی و تجاری‌سازی این توانمندی‌ها یکی از چالش‌های اساسی حوزه کشاورزی است.

 وی افزود: باید از طریق انتقال و واگذاری دانش و فناوری شکل گرفته در موسسه تحقیقاتی و انتقال آن به بخش خصوصی درآمد حاصل شده صرف گسترش تحقیقات و پژوهش‌های پایه آینده شود.

امضای قرادادهای انتقال فناوری بذر

با حضور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری، استاندار البرز و رییس  مؤسسه تحقیقات اصلاح و تهیه نهال و بذر چهار قرارداد انتقال دانش فنی با حضور نمایندگان شرکت های بخش خصوصی منعقد شد.

همچنین در ادامه این مراسم یادبود مزرعه امید و تلاش با حضور رییس سازمان تحقیقات کشاورزی و استاندار  به معاون علمی و فناوری رییس جمهور اهدا شد.

بازدید از شرکت دانش بنیان در حوزه دام و طیور

معاون علمی و فناوری رییس جمهور در ادامه سفر به استان البرز، از یک شرکت دانش بنیان در حوزه دام و طیور دیدن کرد. این شرکت فناور پس از موفقیت در تولید و عرضه واکسن‌های نیوپاسول ۱۰۱، فلوپاسول و نیوپاسول ۱۰۲ برای پیشگیری و کنترل دو بیماری مهم صنعت طیور یعنی نیوکاسل و آنفلوآنزا و واکسن جدید سه‌گانه‌ای به نام نیوپاسول ۱۰۳ را برای اولین بار در کشور تولید کرده است.

تولید آنتی‌ژن‌های پسوفلو و پسوکاسل که برای انجام آزمایش‌های تشخیصی بیماری‌های آنفلوآنزا و نیوکاسل به کار می‌روند از تولیدات این شرکت دانش‌بنیان است، تولید تخم مرغ‌های جنین‌دار SPF از دیگر محصولات این شرکت دانش بنیان به شمار می‌رود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.