صفحه اصلی / فرهنگی / کتاب و رسانه / دوره آموزش زبان فارسی در سوئیس برگزار می شود
دوره آموزش زبان فارسی در سوئیس برگزار می شود

دوره آموزش زبان فارسی در سوئیس برگزار می شود

دوره های آموزش زبان فارسی در سوئیس بر اساس استاندارد و چارچوب مرجع بنیاد سعدی برگزار می شود.

به گزارش کسب و کار نیوز از بنیاد سعدی، تفاهم نامه همکاری آموزشی این بنیاد با موسسه پروانه (Association Papillon) در کشور سوئیس در راستای گسترش زبان فارسی امضا شد.
موسسه پروانه بر اساس این تفاهم نامه، متعهد شده تا منابع آموزشی بنیاد سعدی را به کار گیرد، مدرسان آموزش زبان فارسی خود را بر اساس استاندارد این بنیاد انتخاب کند و یا در صورت نیاز، این مدرسان، در دوره های تربیت مدرس بنیاد سعدی شرکت کنند.
از دیگر مفاد مهم این تفاهم نامه، مجوز برگزاری آزمون­های تعیین­ سطح، پیشرفته و آمفای بنیاد سعدی در کشور سوئیس از سوی موسسه پروانه است.
بر اساس این گزارش، ارائه تسهیلات لازم برای تقویت و گسترش آموزش زبان فارسی در سوئیس، حمایت و پشتیبانی از فارسی آموزان مستعد با برگزاری دوره های دانش افزایی، اعزام استاد ایرانی، برگزاری کارگاه های آموزش زبان فارسی در محل موسسه، برگزاری دوره های ویژه تربیت مدرس آموزش زبان فارسی، حمایت از تالیف و چاپ کتاب­های آموزشی و کمک ­آموزشی مرتبط با زبان فارسی با مشارکت موسسه پروانه در قالب پروژه­های مشترک نیز از جمله تعهدات بنیاد سعدی است.
از جمله اهداف اصلی موسسه فرهنگی پروانه، آموزش زبان فارسی به بی سوادان و کم سوادان افغان و نیز ایرانیان نسل دوم، سوم و چهارم مقیم است.
در کنار کلاس های فارسی آموزی، فعالیت های فرهنگی دیگری از جمله کلاس های آشپزی، عکاسی و آیین های سنتی مانند نوروز و یلدا با هدف شناساندن فرهنگ و حفظ هویت ایرانی نیز در این موسسه برگزار می شود.
موسسه پروانه در سال ۲۰۱۶ برنده جایزه ارزشمند «سلام بر بیگانه» در سوییس شد.
فراهنگ**۱۸۸۰ ** ۱۴۱۸

همچنین مطالعه کنید:

۱۵۰ ولاگ از ۲۴ استان کشور به جشنواره فیلیمومدرسه رسید

به گزارش کسب و کار نیوز، میثم حیدری، مدیر اجرایی فیلیمومدرسه با بیان این خبر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.