به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از روابط عمومی بانک صادرات ایران، امیر یوسفیان که در نخستین همایش «تجلیل از ۵٠٠ رییس شعبه برتر بانک صادرات ایران» سخن میگفت، اظهار داشت: در این راستا تغییرات متنوعی در بسته های اعتباری و سیاست های وصول مطالبات بانک در سال جاری ایجاد شده تا بتوان با ایجاد فرصت مناسبتر برای مشتریان، به این اهداف دست یافت.
ایجاد تعهدات (گشایش اعتبارات ارزی و ریالی و ضمانت نامه) به میزان تسویه مطالبات برای واحدهای تولیدی فعال، افزایش حدود اختیارات در تسهیلات خرید دین تا سقف ١.۵ برابر اختیارات تفویضی در بخش ریالی جهت تسویه مطالبات، ارائه ابزارهای اعتباری جهت کمک به امر وصول مطالبات کلان و خرد، اعمال بخشودگی مابه التفاوت نرخ سود و خسارت تاخیر از جمله تغییراتی است که بانک صادرات ایران در سال ٩٧ برای کمک به سبک کردن بدهی های مشتریان خود مورد توجه قرار داده است.
گفتنی است، این بانک طی سال ٩۶، در راستای مدیریت و کنترل مطالبات غیرجاری و با رویکرد تقویت توان پرداخت تسهیلات به بخش تولید، تسهیل در تامین مالی مشتریان و همچنین اعمال مساعدت با مدیونین مشمول تبصره ٣۵ قانون اصلاح قانون بودجه سال ٩۵، با استفاده از طرق مسالمتآمیز بیش از ٨۵ هزار و ۵۴۴ میلیاردریال از بدهی بنگاههای اقتصادی را مورد رسیدگی قرار داد که از این میان مبلغ ٧٣٣١ میلیارد ریال به صورت نقدی وصول و مابقی تعیین تکلیف شد.