صفحه اصلی / اجتماعی / حوادث و انتظامی / انهدام سه باند بزرگ مواد مخدر در پایتخت/پیشنهاد پلیس برای افزایش مدت بازپروری معتادان به ۶ ماه

رئیس پلیس پایتخت خبر داد

انهدام سه باند بزرگ مواد مخدر در پایتخت/پیشنهاد پلیس برای افزایش مدت بازپروری معتادان به ۶ ماه

رئیس پلیس پایتخت از انهدام سه باند بزرگ مواد مخدر در عملیات گسترده پلیس در سه روز گذشته خبر داد.

سردار رحیمی

به گزارش کسب و کار نیوز، سردار حسین رحیمی در طرح برخورد با قاچاقچیان و سوداگران مرگ که صبح امروز در مقر فرماندهی انتظامی تهران بزرگ برگزار شد با حضور در جمع خبرنگاران گفت: همکاران من در ۷۲ ساعته گذشته عملیات گسترده‌ای را در سطح تهران انجام داده و به موجب آن موفق به شناسایی و انهدام سه باند بزرگ مواد مخدر در تهران شدند.

وی با بیان اینکه از این سه باند در مجموع بیش از یک تن انواع مواد مخدر کشف و ضبط شد، گفت: این مواد از نوع تریاک، مورفین، حشیش، شیشه، هروئین و … بودند.

رحیمی با اشاره به دستگیری باند حاملان مورفین اظهار کرد: در جریان انهدام این باند ۱۵ نفر دستگیر شدند. اعضای این باند نیم تن مورفین را از شهر زاهدان بارگیری کرده و با عبور از استان‌های سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خراسان شمالی، گلستان و مازندران قصد وارد کردن آن به تهران را داشتند اما با توجه به اشراف اطلاعاتی پلیس در ورودی شهر تهران دستگیر شدند.

رحیمی با بیان اینکه خرده‌فروشان مواد مخدر و معتادان متجاهر جزو اولویت‌های پلیس قرار دارند،‌گفت: برخورد با این دو گروه نیز همزمان با برخورد با دانه درشت‌ها در حال انجام است به طوری که ما موفق شدیم تا مناطق هرندی، شوش و مولوی را از وجود معتادان متجاهر و خرده‌فروشان پاکسازی کنیم.

او افزود: در منطقه ۱۲ شهر تهران ۷۶ باب منزل که به پاتوق موادفروشان و محلی برای استعمال مواد مخدر تبدیل شده بود پلمپ شد و این مراکز از خرده‌فروشان و معتادان پاکسازی شد.

رئیس پلیس پایتخت با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون بیش از چهار تن انواع مواد مخدر در تهران کشف شده است، گفت: این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۶۰ درصد افزایش داشته است. میزان دستگیری نیز طی این مدت ۷۷ درصد، انهدام باند ۲۰ درصد، برخورد با دانه‌درشت‌ها ۳۷ درصد و جمع‌آوری معتادان متجاهر ۲۵ درصد افزایش داشته است.

رحیمی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه میزان مجازات قاچاقچیان عمده با جرمشان تناسب ندارد، خاطر نشان کرد: ما به عنوان پلیس پیشنهاد دادیم که چرخه بازپروری معتادان نیز از سه ماه به شش ماه افزایش یابد و پس از آن برنامه‌ریزی‌های لازم برای اشتغال معتادان انجام شود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مهارت‌آموزی ۱.۵ میلیون سرباز تاکنون/ ارائه تسهیلات مالی و شغلی به سربازان ماهر

به گزارش کسب و کار نیوز، سردار محمدجواد زاده‌کمند درباره فعالیت قرارگاه مهارت آموزی سربازان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.