صفحه اصلی / اجتماعی / محیط زیست / انتقاد جمعی از فارغ‌التحصیلان محیط زیستی از عدم توجه به تخصص‌گرایی در آزمون استخدامی محیط زیست

انتقاد جمعی از فارغ‌التحصیلان محیط زیستی از عدم توجه به تخصص‌گرایی در آزمون استخدامی محیط زیست

ثبت‌نام آزمون استخدامی سازمان حفاظت محیط زیست در حالی ادامه دارد که جمعی از فارغ‌التحصیلان محیط زیست به کدرشته‌های درج شده در دفترچه آزمون اعتراض دارند و معتقدند که از رشته‌های غیرمرتبط دعوت به همکاری شده است.

آزمون استخدامی

به گزارش کسب و کار نیوز نامه اعتراضی جمعی از فارغ‌التحصیلان رشته محیط زیست نسبت به روند جذب نیرو در سازمان حفاظت محیط زیست خطاب به عیسی کلانتری – رییس سازمان حفاظت محیط زیست بدین شرح است:«  یکی از مهمترین عوامل توسعه و پیشرفت در هر کشوری توجه به تخصص و شایسته‌سالاری در امر به کارگیری سرمایه انسانی است و از گذشته جمله « کار را به کاردان بسپرید» جهت تاکید بر همین موضوع دلالت داشته است. بدون شک عامل بسیاری از ناکامی‌هایی که بعد از انقلاب در کشور شاهد آن بوده‌ایم دلیل بر همین امر بوده است. زیرا که تخصص را قربانی مصلحت و رابطه کردیم.

در ادامه این نامه باانتقاد از عدم توجه سازمان محیط زیست به تخصص در دفترچه آزمون استخدامی آمده است: «مطمئنا توانایی فارغ‌التحصیلان رشته ارزیابی و آلودگی محیط زیست در امر آمایش و پایش محیط زیست از رشته‌هایی چون عمران محیط زیست، شیمی محیط زیست و متالوژی نه تنها کمتر نیست بلکه به مراتب بیشتر خواهد بود. این مورد فقط مثال کوچکی از رشته‌های تعجب برانگیز خواسته شده در دفترچه است.  آیا عرق به محیط زیست که مهمترین دلیل برای تحصیل فارغ‌التحصیلان رشته محیط زیست و مسئولیت‌پذیری در کار به شمار می‌رود، یک معیار برای خدمت به محیط زیست در نظر گرفته نمی‌شود؟! بدون شک همان‌طور که دانشجویان و فارغ‌التحصیلان محیط زیست نسبت به سازمان احساس تعلق خاطر می‌کنند زیبنده است که سازمان حفاظت محیط زیست هم نسبت به آنها دلسوز و مهربان باشد و نسبت به اشتغال آنها احساس مسئولیت کند. بدین وسیله خواهشمند است دستورات لازم را جهت بازنگری در جذب رشته‌های آزمون استخدامی سازمان حفاظت محیط زیست صادر فرمایید تا محیط زیست کشور توسط متخصصین و عاشقان خود اداره و مدیریت شوند.»

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

هواشناسی ایران ۱۴۰۱/۱۰/۰۴؛ تداوم فعالیت سامانه بارشی در کشور/ هشدار سرما و یخبندان در ۱۵ استان

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از تسنیم، بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.