عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، برندسازی، توجه به ویژگیهای بازار و مصرف کنندهها، فرهنگ سازی، جلوگیری از ورود کالای قاچاق و نقش موثر شبکههای اجتماعی را از الزامات تحقق حمایت از کالای ایرانی عنوان کرد.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از اتاق اصناف ایران ، جلال میرزایی در گفت وگو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف ایران افزود: برند سازی یکی از این الزامات است یعنی کالاهایی که در داخل کشور تولید می شوند نام و نشاندار باشند، در این صورت مشخص است که چه کسی کالا را تولید کرده و در مقابل کیفیت آن هم مسئول است. وی تصریح کرد: در حال حاضر در بازار داخلی در حوزههای مختلف با کالاهای بی نام و نشان سر و کار داریم، یا به عبارتی تولید کننده در برابر مصرف کننده هیچ مسئولیتی ندارد. میرزایی با بیان اینکه تولیدکنندگان باید به ویژگیهای بازار و ذائقه مشتریان توجه کنند، گفت: به نظر میرسد باید از لحاظ فرهنگی هم کار کنیم تا شهروندان تولیدات داخلی را با افتخار استفاده کنند، اما متاسفانه نگاهی در فرهنگ ما حاکم شده که ترجیح میدهند کالای خارجی استفاده کنند. وی با تاکید بر این که باید در حوزه فرهنگ سازی خیلی کار انجام شود، اظهار کرد: یکی از راهکارها این است که تولیدکنندگان، مصرف کننده را مطمئن کنند کالایی که به دست آنها میرسد با کیفیت است و از مشابه خارجی چیزی کم ندارد. میرزایی استفاده از اهرم تعرفه برای حمایت از کالاهای داخلی را یکی دیگر از این راهکارها عنوان کرد و گفت: از یک سو نرخ تعرفه های وضع شده در گمرکات را داریم اما از سوی دیگر کنترلی بر برخی مرزها حاکم نبوده و شاهد ورود کالای قاچاق هستیم آن هم در شرایطی که اقتصاد ضعیف ما با چالش و آسیب جدی مواجه است که باید به طور جدی از ورود کالای قاچاق جلوگیری شود. این عضو کمیسیون انرژی مجلس خاطرنشان کرد: راهکار اصلی برای حمایت از تولید داخلی، برندسازی و تولید کالای باکیفیت و با دوام توسط تولیدکنندگان داخلی است؛ اگر این کار انجام شود، میتوان امیدوار بود که زیرساخت برای نیل به شعار حمایت از کالای ایرانی فراهم شده است. میرزایی افزود: حمایت از تولید داخلی بدون تعامل سازنده با سایر کشورها امکان پذیر نیست چون تولید داخلی نیاز به تکنولوژی و ماشین آلات روز دارد لذا برای نوسازی خطوط تولید و رسیدن به توسعه نیاز به تعامل داریم .
عضو کمیسیون انرژی مجلس
مبارزه با قاچاق کالا و برندسازی از الزامات حمایت از کالای ایرانی است
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، برندسازی، توجه به ویژگیهای بازار و مصرف کنندهها، فرهنگ سازی، جلوگیری از ورود کالای قاچاق و نقش موثر شبکههای اجتماعی را از الزامات تحقق حمایت از کالای ایرانی عنوان کرد.