صفحه اصلی / استان ها / یزد / خسارت ٢۰ تا ۱۰۰ درصدی قنوات اردکان بر اثر سیل
خسارت ٢۰ تا ۱۰۰ درصدی قنوات اردکان بر اثر سیل

خسارت ٢۰ تا ۱۰۰ درصدی قنوات اردکان بر اثر سیل

فرماندار اردکان از تخریب 500 کیلومتر جاده‌های بین مزارع و خسارت گاهاً تا 100 درصدی قنوات این شهرستان در اثر وقوع سیل‌های متعدد در طی دو ماه گذشته خبر داد.

خسارت سیل به قنوات

به گزارش کسب و کار نیوز، «هادی مقیمی» در نشست ستاد مدیریت بحران شهرستان که با موضوع بررسی خسارات ناشی از سیل و طوفان‌های دو ماه گذشته برگزار شد، از گزارش وقوع هفت مورد سیل در چندین نقطه شهرستان در این مدت از سوی دستگاه‌های مربوطه خبر داد و افزود: تخریب جاده‌های بین مزارع شهرستان به مسیر تقریبی ۵۰۰ کیلومتر و خسارت بیش از ۴۰ مورد قنوات در بخش‌های مختلف شهرستان از ۲۰ تا ۱۰۰ درصد تخریب با برآورد تقریبی ۵ میلیارد ریال خسارت، از عمده خسارات وارده سیل‌های اخیر بوده است.

وی تخریب جاده‌های روستایی که عمده آن‌ها در بخش خرانق و بعضاً عقدا بوده، سیل‌بردگی جاده‌های اصلی روستاهای حاجی‌آباد، توت، درند، رباط پشت بادام و چندین جاده دیگر روستایی و برخورد چند مورد صاعقه را از دیگر خسارات ناشی از سیل و بلایای طبیعی دو ماه گذشته در شهرستان برشمرد.

فرماندار خاطرنشان کرد: در اولین فرصت کارگروه‌های چهارده‌گانه ستاد بحران شهرستان به رؤسای مربوطه ابلاغ و نسبت به ارائه آخرین وضعیت خسارات ناشی از سیل‌های اخیر شهرستان به‌صورت مکتوب اقدام خواهد شد.

این مسئول در بخش دیگری از سخنانش گفت: شهرستان اردکان مساحت تقریبی یک‌ سوم استان را در برگرفته که این مساحت، خدمات‌رسانی به ‌تمام نقاط شهرستان را در بخش‌های مختلف بسیار سخت می‌کند و در شرایط بحرانی، تجهیزات و امکانات ویژه‌ای را می‌طلبد.

وی خواستار توجه و نگاه دقیق‌تر استان به این شهرستان شد و افزود: با توجه به تردد بالای حمل ‌و نقل ریلی و جاده‌ای کشور به دلیل موقعیت جغرافیایی اردکان، توجه بیشتری از سوی برنامه‌ریزان کشور مورد انتظار است.

مقیمی خاطرنشان کرد: از دستگاه‌های اجرایی و ادارات شهرستان نیز می‌خواهیم که کمبود و کاستی‌های موجود را با توجه به مشکلات اخیر در زمینه‌ی خسارات بلایای طبیعی و شرایط خاص منطقه در کوتاه‌ترین زمان ممکن به ادارات کل مربوطه انتقال دهند.

وی با اشاره به مشکل ساخت‌ و سازهای بدون مجوز و کشت‌ و کار برخی کشاورزان در مسیر رودخانه‌ها که خود تهدیدی برای اهالی این مناطق به شمار می‌رود، اظهار کرد: ساخت‌ و ساز در بستر رودخانه‌ها و مسیرهای سیل‌خیز غیرمجاز است و لذا از دستگاه‌های مربوطه می‌خواهیم در اسرع وقت آزادسازی انجام و با خاطیان برخورد شود.

رییس ستاد بحران شهرستان اردکان سرعت عمل و تلاش ادارات مختلف در زمان سیل‌های اخیر را حاکی از درایت و آمادگی مدیران عنوان کرد و گفت: بخشی از مشکلات ناشی از سیل اخیر توسط ادارات راه، برق، مخابرات، آب، منابع طبیعی، هلال‌احمر، جهاد کشاورزی و دیگر دستگاه‌های مرتبط مدیریت شد اما باید پیش‌بینی و آمادگی لازم برای کنترل صددرصدی بحران‌های پیش رو را با تشکیل جلسات به‌موقع و مانورهای مرتبط به دست آورد.

  «هادی هادی‌نسب» مدیر کل مدیریت بحران استان یزد نیز که در این جلسه با معاونان خود حضور یافته بود، جان، مال و راه را از اولویت‌های مدیریت بحران در زمان شرایط بحرانی نظیر سیل ذکر کرد و افزود: با توجه به شرایط بحرانی شهرستان اردکان در زمان سیل اخیر، باید نیازهای شهرستان و طرح‌های موجود در این مسیر را با کارشناسی ارزیابی کرد تا بتوان در سطح کشور نیز بررسی و تأمین اعتبار شود.

وی با تأکید بر سرعت بخشیدن شهرستان در امر تشکیل کارگروه چهارده‌گانه ستاد بحران، خاطرنشان کرد: با تشکیل منظم جلسات ستاد بحران در شهرستان مسلماً کارگروه‌ها با وظایف خود بیشتر آشنا شده و در مواقع اضطرار بخش مهمی از مشکلات عدم هماهنگی‌های موجود بین دستگاه‌های اجرایی پیش نخواهد آمد.

هادی‌نسب بر توجه کشاورزان و مدیران به موضوع مهم بیمه تأکید کرد و افزود: بیمه‌های مختلف به‌ویژه در امر بلایای طبیعی را باید جدی گرفت و با فرهنگ‌سازی و آموزش در مقابل جبران خسارات ناشی از اتفاقات غیرمترقبه ازجمله سیل، طوفان و زلزله در هرلحظه آماده بود.

مدیر کل مدیریت بحران استان یزد در پایان، با اشاره به این‌که برخی دستگاه‌های دولتی با توجه به محدودیت در امکانات و لوازم موردنیاز قادر به ارائه خدمات برای تمامی نقاط شهرستان پهناوری چون اردکان نیستند، خاطرنشان کرد: با تشکیل بانک اطلاعاتی از لوازم و امکانات موجود در ادارات و دستگاه‌های مختلف شهرستان و آموزش به‌موقع به مردم، در موقعیت‌های بحرانی می‌توان با مدیریتی مسئولانه در قبال خواست مردم بحران‌زده پاسخگو بود.

گفتنی است، در پایان این جلسه هر یک از مدیران دستگاه‌های شهرستان، بخشداران و شهرداران نسبت به آخرین وضعیت سیل و طوفان اخیر شهرستان به ارائه گزارش در زمینهٔ اقدامات و خدمات ارائه ‌شده، پرداختند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

زندان‌

لغو تمام بازدیدها از زندان‌های استان یزد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, «رضا ذوالفعلی‌نژاد» با اشاره به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.