صفحه اصلی / استان ها / خراسان رضوی / برنامه‌های حرم رضوی در ماه مبارک رمضان
برنامه‌های حرم رضوی در ماه مبارک رمضان

برنامه‌های حرم رضوی در ماه مبارک رمضان

معاون تبلیغات و ارتباطات آستان قدس رضوی برنامه‌های حرم رضوی در ماه مبارک رمضان را تشریح کرد.

حرم رضوی

حجت‌الاسلام سیدجلال حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: برنامه درس‌هایی از قرآن همراه با تفسیر موضوعی قرآن کریم توسط حجت‌الاسلام قرائتی در ماه رمضان هر شب از ساعت ۲۲ تا ۲۳ در رواق امام خمینی برگزار و در تمام صحن‌های حرم پخش می‌شود.

معاون تبلیغات و ارتباطات آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: ویژه برنامه مناجات خوانی و قرائت دعای ابوحمزه ثمالی توسط حاج محمود کریمی هر شب در رواق امام خمینی ساعت ۱۲ برپا می‌شود. 

حسینی با اشاره به برگزاری جلسات سخنرانی و بیان معارف در حرم رضوی گفت: در رواق امام خمینی همه روزه در سه نوبت سخنرانی‌هایی توسط حجت‌الاسلام ماندگاری بعد از نماز صبح با موضوع سبک زندگی قرآنی، حجت‌الاسلام فرازی‌نیا بعد از نماز مغرب و عشاء با موضوع استغفار و وظایف بندگی در ماه رمضان و آیت الله کازرونی بعد از نماز ظهر و عصر با موضوع شرح ادعیه ماه رمضان برپا می‌شود.

معاون تبلیغات و ارتباطات آستان قدس رضوی ادامه داد: همچنین تفسیر قرآن توسط حجت‌الاسلام رئیسی هر روز بعد از نماز ظهر و عصر در رواق امام خمینی برگزار می‌شود. 

وی ادامه داد: برنامه‌ جزءخوانی قرآن کریم در سه نوبت برگزار و از شبکه‌های صدا و سیما پخش خواهد شد، بعد از نماز صبح در صحن انقلاب اسلامی، قبل از نماز ظهر و عصر در رواق امام خمینی و قبل از نماز مغرب و عشاء در ایوان مقصوره مسجد جامع گوهرشاد ترتیل‌خوانی قرآن انجام می‌شود. 

حسینی با اشاره به برپایی نمازهای جماعت در حرم رضوی گفت: نماز جماعت در رواق امام خمینی توسط حجت‌الاسلام ایازی، در صحن جامع رضوی توسط حجت‌الاسلام حائری و ملکی، در صحن جمهوری توسط حجت‌الاسلام حسینی سیدجلال و اسلامی‌فر و در صحن انقلاب توسط حجت‌‌الاسلام جاهدی و حائری اقامه می‌شود. 

معاون تبلیغات و ارتباطات آستان قدس رضوی گفت: برنامه پرسمان با موضوع تربیتی، خانوادگی و مذهبی با حضور دکتر قاسم روان‌بخش، حجت‌الاسلام ماندگاری و حسن توحیدی قبل از اذان مغرب و عشا در صحن جمهوری همه روزه برگزار می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری ویژه برنامه‌هایی مختص بانوان در رواق حضرت زهرا(س) عنوان کرد: مراسم ترتیل‌خوانی قرآن از ساعت ۹:۳۰ تا ۱۲ همه روزه مختص بانوان برگزار می‌شود. همچنین در این رواق برنامه‌های دیگری از جمله سخنرانی معارفی، کارگاه ها و کلاس‌های قرآنی، حلقه‌های معرفت و کارگاه مهدالرضا ویژه کودکان برپا می‌شود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

سفال و کاشی

مرمت ۱۰۰ قطعه سفال و کاشی زرین‌فام در سال ۹۸

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا,مژگان موسی‌زاده با بیان این مطلب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.