صفحه اصلی / ورزشی / سایر رشته های ورزشی / کارشناس ژیمناستیک: با یک صحبت معمولی نمی‌شود سهمیه بازیهای آسیایی گرفت
کارشناس ژیمناستیک: با یک صحبت معمولی نمی‌شود سهمیه بازیهای آسیایی گرفت

کارشناس ژیمناستیک: با یک صحبت معمولی نمی‌شود سهمیه بازیهای آسیایی گرفت

کارشناس ژیمناستیک معتقد است که فدراسیون ژیمناستیک برای کسب سهمیه بیشتر بازیهای آسیایی باید توضیحات کامل می داد و لابی می‌کرد.

ژیمناستیک اسماعیل خرسندل

اسماعیل خرسندل در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص اختصاص دادن تنها دو سهمیه به ژیمناستیک ایران در بازی‌های آسیایی جاکارتا، اظهار کرد: فکر می‌کنم یکی از دلایل این موضوع سیاست وزارت ورزش و جوانان باشد که می‌خواهد هر ورزشکاری که مدال می‌گیرد یا نزدیک به مدال باشد اعزام شود. با توجه به این که در بازی‌های آسیایی جاکارتا ژیمناست‌های مطرح و قهرمان جهان حضور دارند، شانس ایران در کسب مدال کم خواهد شد. در این صورت امید است که یک یا دو نفر تنها به فینال راه پیدا کنند. طبعا وزارت ورزش و جوانان هم مسائل را زیر نظر دارد و تصمیمش این است که یک یا دو نفر را اعزام کند.

کارشناس ژیمناستیک در ادامه‌ خاطر نشان کرد: مساله بعدی مدیریت فدراسیون ژیمناستیک است که باید چطور لابی می‌کرد و توضیحات می داد. تنها با یک صحبت معمولی نمی‌شود. خیلی از رشته‌های ورزشی از ابتدا می‌خواهند تعداد زیادی ورزشکار بفرستند، اما در نهایت کمیته ملی المپیک است که با توجه به نظر کارشناسان، سهمیه ها را به رشته‌ها می‌دهد. فدراسیون باید لابی می‌کرد و توضیح می داد تا سهمیه لازم را بگیرد.

خرسندل گفت‌: البته نظر کارشناسان هم همین است که همین دو سهمیه کافی است. بازی‌های آسیایی محل آزمون و خطا نیست، نمی‌توان تیم‌ها را برای ارزیابی به بازی‌ها فرستاد. در آن مسابقات باید هر ورزشکاری سعی کند روی سکو برود و برای کشورش افتخار آفرینی کند.هر چند که باید به رشته‌های ورزشی پایه حمایتی نگاه شود، اما فکر می‌کنم به لحاظ ارزی و مسائل اقتصادی کشور در این دوره نسبت به دوره‌های قبل متفاوت عمل می‌شود.

وی به برگزاری اردوهای تیم‌ ‌ملی ژیمناستیک در شهرهای مختلف به جز تهران اشاره کرد و گفت‌: محل برگزاری اردوهای تیم‌ ‌ملی در تهران نیست تا کارشناسان و سرمربیان سابق این رشته وضعیت ملی‌پوشان را ارزیابی کنند. همیشه اردوها در شهرستان‌ها برگزار شده است. کلیه فدراسیون‌های ورزشی معمولا یک سالن مجهز نزدیک به محل فدراسیون دارند. فدراسیون ژیمناستیک هم خانه شهید آذرپی را دارد، اما هیچ وقت اردویی در آن برگزار نکرده است و کارشناسان وضعیت تیم را ندیده‌اند.

او ادامه داد: در دوره‌های قبل اردوها همیشه تهران بود و مسئولان فدراسیون به اردوها سر می‌زدند. با کمبودها آشنا می‌شدند و با ورزشکاران و کادر فنی صحبت می‌کردند. اما این دوری اردوها یکی از ضررهایی است که به ژیمناستیک ایران وارد کرده است. دوری اردوها سبب شده که رسانه‌ها هم دور شوند و کارشناسان از وضعیت تیم اطلاعی نداشته باشند.

خرسندل در پایان در خصوص خناری نژاد و کیخا  که گزینه‌های اصلی اعزام به بازی‌های آسیایی جاکارتا هستند، گفت‌: هادی خناری نژاد آسیب دیده است. او خیلی برای ژیمناستیک کشور زحمت کشیده است. از نوجوانی در اردوی تیم‌ ‌ملی تمرین کرده است. حالا چه اتفاقی افتاده نمی دانم. دوره های قبلی هم آسیب دیده بود، اما با کمک هایی که می‌شد و بدنسازی های خاص به مسابقات اعزام می‌شد. او یکی از شانس های ما برای این مسابقات بود. اگر مثل همیشه اعزام می‌شد می‌توانستیم در دار حلقه امیدی به کسب مدال داشته باشیم. سعید رضا کیخا هم که در خرک حلقه یکی از ورزشکاران خوب ما است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

وزنه برداری

تلاش ما رسیدن به مدال آسیایی وزنه برداری بانوان است

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا,  اکبر خورشیدی درباره ی عملکرد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.