صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / دوله قانون: کرسی پارلمانی مهم نیست، این رهبران تاریخی هستند که محرک تشکیل دولتند
دوله قانون: کرسی پارلمانی مهم نیست، این رهبران تاریخی هستند که محرک تشکیل دولتند

دوله قانون: کرسی پارلمانی مهم نیست، این رهبران تاریخی هستند که محرک تشکیل دولتند

سخنگوی ائتلاف "دولة قانون" به رهبری مالکی اعلام کرد که تعداد صندلی های یک حزب و ائتلاف در پارلمان تأثیر چندانی در تشکیل دولت آینده ندارد بلکه این رهبران تاریخی هستند که محرک اصلی تشکیل دولت هستند.

نوری مالکی

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از سایت شبکه سومریه نیوز عراق، عباس الموسوی، سخنگوی ائتلاف “دوله قانون” به رهبری نوری المالکی اظهار کرد: نتیجه کلی انتخابات به خوبی بیانگر این مسأله است که نه تنها از صندلی‌های دولت قانون در پارلمان کم نشده است بلکه مردمی تر شده است.

الموسوی تأکید کرد: زمانی که تمامی رأی های داده شده به اعضای ائتلاف دوله قانون شمارش شود، مشخص خواهد شد که این ائتلاف در این انتخابات نسبت به انتخابات قبلی موفق‌تر عمل کرده است.

سخنگوی ائتلاف دوله قانون گفت: برخی از لیست های انتخاباتی قادر به جذب اعتماد لیست‌های دیگر نیستند و تعداد صندلی های یک حزب و ائتلاف در پارلمان تأثیر چندانی در تشکیل دولت آینده ندارد بلکه این رهبران تاریخی هستند که محرک اصلی تشکیل دولت هستند.

وی افزود: انتظار می‌رود که برخی از لیست های انتخاباتی محرک اصلی تشکیل دولت آینده باشند، اما لیست های دیگر، هرچند که بیش از ۴۰ و یا ۵۰ صندلی به خود اختصاص داده‌اند، به دلیل محرومیت این لیست ها از وجود رهبران تاریخی و کاریزماتیک، نمی توانند در تشکیل دولت آینده چندان مؤثر باشند.

از سوی دیگر، محمد الصیهود، معاون ائتلاف دوله قانون سه شنبه از گفتگو این ائتلاف با دیگر احزاب سیاسی پرده برداشت.

الصیهود اظهار کرد که دوله قانون و ائتلاف “النصر” به رهبری حیدر العبادی این فرصت را دارند تا با هماهنگی نیروهای کرد و اهل تسنن، اغلبیت سیاسی را در پارلمان تشکیل دهند.

از سوی دیگر هشام الرکابی، سخنگوی ائتلاف قانون در گفتگو با شبکه روسیا الیوم گفت: چند ماهی است که دولت قانون به منظور تشکیل اکثریت سیاسی در پارلمان، در حال بحث و رایزنی با دیگر احزاب و قدرت‌های سیاسی عراق است و در این زمینه نیز به تفاهماتی دست یافته است.

رکابی ادامه داد: تنها راه حل بهبود وضعیت عراق، تشکیل یک دولت قوی است که از طرف اغلبیت سیاسی در پارلمان حمایت شود و این چیزی است که در همه دموکراسی های دنیا اتفاق می افتد. به همین دلیل بعد از اینکه انتخابات به پایان رسید و نتایج آن نیز مشخص شد، دوله قانون نیز به منظور اجرایی شدن این طرح گفتگو و مشورت با دیگر احزاب سیاسی را از سر گرفته است.

سخنگوی ائتلاف دوله قانون در ادامه تصریح کرد: سه شنبه نشست‌هایی برگزار شد و امروز این نشست ها به پایان می رسد. همچنین قرار است که یک هیئت از اقلیم کردستان به این گفتگوها ملحق شود و طی دو روز نتیجه نشست‌های ائتلاف دوله قانون آشکار خواهد شد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

پیش‌بینی رشد اقتصاد جهانی در سال ۲۰۲۴

به گزرش کسب و کار نیوز، این سازمان مستقر در پاریس در گزارش چشم‌انداز اقتصادی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.