صفحه اصلی / استان ها / سیستان و بلوچستان / تولید سالانه ۳۰۰ هزار اصله نهال زیتون در دانشگاه زابل

رئیس دانشگاه عنوان کرد:

تولید سالانه ۳۰۰ هزار اصله نهال زیتون در دانشگاه زابل

رئیس دانشگاه زابل گفت: فعالیتهایی که در دانشگاه زابل صورت می گیرد از دو جهت یعنی رسالت جهادی دانشگاه و دیگری گسترش مرزهای علمی، دارای اهمیت است‌.

استانها/ زیتون

‌به گزارش کسب و کار نیوز، دکتر موسی بهلولی در نشست با اعضای هیات علمی با بیان اینکه اقدامات بسیارخوبی در این دانشگاه به منظور مبادلات علمی با ۲۷ کشور دنیا صورت گرفته است که منجر به بیش از ۶۰ پروژه مشترک شده است، افزود: این دانشگاه تغییر الگوی کشت، حفظ ذخایرژنتیکی و ترویج علم را همچنان در دستور کار خود قرار داده است‌.

وی ادامه داد: باتوجه به شرایط منطقه و کمی آب رودخانه هیرمند، نهایتا منجربه این شد تا به سمت محصولات باغی برویم که یکی از این محصولات زیتون بوده و درگام اول صنایع تبدیلی آن که همان مرکز روغن گیری بود راه‌اندازی شده است‌.

وی با بیان اینکه مرکز تولید نهال زیتون با ظرفیت ۳۰۰ هزار اصله در منطقه راه اندازی شده و امسال بیش از ۱۰ هزار اصله در اختیار مردم قرار گرفته است، افزود: از دیگر اقدامات اثر گذار دانشگاه زابل، کار برروی ۲۰۰ رقم از گیاهان دارویی منطقه بوده که از این تعداد ۱۳۰ رقم آن پس از ارزیابی، به بار نشسته است، به گونه‌ای که برخی از این گیاهان، ماده موثره آنها نسبت ‌به سایر نقاط کشور قوی‌تر و تاثیرگذارتر بوده است‌.

رئیس دانشگاه زابل ادامه داد: انگور یاقوتی یکی از زودرس ترین ارقام انگور در ایران است و یکی از گونه‌های مقاوم محسوب می‌شود که برای حفظ این رقم نیز در گام اول ۱۰۰ هزار اصله نهال را در دست تولید داریم‌.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

سقوط ۳۴ درخت در پی وزش باد و بارندگی‌های اخیر در زاهدان

سقوط ۳۴ درخت در پی وزش باد و بارندگی‌های اخیر در زاهدان

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, داوود شاقوزایی با بیان اینکه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.