چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / فرهنگی / سینما تئاتر تلویزیون / برنامه های سحری دهه های ۵۰ و ۶۰ رادیو بازپخش می شود
برنامه های سحری دهه های ۵۰ و ۶۰ رادیو بازپخش می شود

به مناسبت ماه مبارک رمضان؛

برنامه های سحری دهه های ۵۰ و ۶۰ رادیو بازپخش می شود

برنامه های سحری رادیو در دهه های 50 و 60 به مناسبت ماه مبارک رمضان از طریق شبکه رادیویی ایران بازپخش می شود.

به گزارش کسب و کار نیوز سحرخوانی قدیم و صدای مرحوم صبحدل ،موذن زاده و حسن ذوالفقاری از دیگر بخش های این برنامه است و در کنار آوازهای قدیمی، آوازهای جدید عرفانی از شهرام ناظری ،سالار عقیلی ،چنگیز حبیبیان ،علی رضا قربانی و محمد معتمدی نیز پخش خواهد شد.

**قرار بی قراران
همچنین در کاری مشترک قسمتهایی از برنامه سحری «قرار بی قراران» از برنامه سحر ماه مبارک رمضان شبکه رادیویی ایران، از شبکه اول سیما پخش می شود.
موضوعاتی که در برنامه انتخاب و مورد بررسی قرار می گیرد از جزء قرآنی است که آن روز قرائت می شود و نیز موضوعاتی مانند این که اخلاق روزه داری باید چه فرقی با قبل از آن داشته باشد و یا به اهمیت قسم های قرآنی، ترجمه و تلاوت آن آیات پرداخته می شود.
توبه، امید و بخش نگاه زیبا به زندگی از موضوعات این برنامه است، در این برنامه مناجات ابوحمزه ثمالی و همچنین روایت هایی از زندگی علمی و عرفانی علمایی مانند آیت الله بهجت، شاه آبادی، فیض کاشانی و .. پخش خواهد شد.
قرار بی قراران شخصیت محور است و هر روز مجری، برنامه را با داستانی آغاز کرده و برای بهتر رساندن پیام به مخاطبانش از معارف الهی و منابعی چون مثنوی معنوی و مناجات ماثوره استفاده می کند.
قرار بی قراران هر سحر از ساعت ۲:۳۰ تا ۴:۳۰ با حضور کارشناس مجری به تهیه کنندگی وحید بیات و عبدالله علایی و گویندگی بهروز رضوی، حسن همایی و میثم نیکنام از آنتن رادیو ایران پخش می شود.

**قرار آسمانی
همچنین «قرار آسمانی » ویژه برنامه افطار ماه مبارک رمضان است که در راستای ایجاد شادی و معنویت همراه با تفکر در لحظات نزدیک به افطار، کمک به آزادی زندانیان جرایم خرد و غیر عمد به تهیه کنندگی حسین معصومی پخش می شود.

**جشن سلام
«جشن سلام » برنامه ای است که پیش از ماه مبارک رمضان با هدف و بنای ایجاد نشاط معنوی میان مخاطبان روز ۲۶ اردیبهشت ساعت ۱۹:۰۰ پخش می شود.

**برنامه های شب قدر و شهادت امام علی (ع)
برنامه هایی نیز در راستای منزلت امام اول حضرت علی (ع) در رادیو ایران تهیه شده که شامل «یکی مثل ما» برنامه ای مناسبتی منطبق با استانداردهای شبکه برای معرفی کسانی است که در حوزه های اجتماعی کارهای مفید و تاثیرگزاری در جامعه انجام داده اند.
این برنامه روز پنج شنبه ۱۷ خرداد از ساعت ۹صبح پخش می شود.
«عشق نام دیگر توست» با موضوع پیوند زندگی اجتماعی با قرآن و آموزه های دینی و پرداختن به ایام شهادت مولا علی (ع) و شب های قدر، «میزبان» با موضوع شخصیت مولای متقیان امام علی (ع)،«جاودانه ها» با موضوع معرفی آثار هنری در باره امام علی (ع) از دیگر برنامه های رادیو جوان ویژه ایایم شهادت امام اول است.
همچنین «ساده مثل صبح» با موضوع قدر و شهادت امام علی (ع) ،«دور عاشقان» با موضوع بیان خصوصیات حضرت امام علی (ع) و پیروان راستینش ،«هنگام باران» با موضوع انعکاس مراسم شب های قدر از ویژه برنامه های این شبکه رادیویی در شبهای لیالی پر برکت قدر و شهادت امیر مومنان حضرت علی (ع) است.

**فرهنگ مردم
آداب ، رسوم و آیین ها و موسیقی مربوط به ماه مبارک رمضان دراقصی نقاط کشور در برنامه «فرهنگ مردم» جمعه ها ساعت ۲۱ شب با گویندگی شمسی فضل اللهی و محمد محسن رفیعی و تهیه کنندگی زهرا فقیه میرزایی پخش می شود.
جهت ترویج فرهنگ خادمی و جذب خدام افتخاری برای مساجد ویژه برنامه «مساجد» از روز پنج شنبه ۲۸ اردیبهشت تا ۱۸ خرداد ساعت۱۵:۳۰ از آنتن رادیو ایران پخش می شود.

**روز بیداری
همچنین برنامه «روز بیداری» با موضوع گرامیداشت و زنده نگهداشتن روز جهانی قدس و حمایت از جنبش های ضد استعماری جهان و مبارزه با صهیونیسم و انعکاس راهپیمایی این روز جهانی در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان از ساعت ۹:۳۰ از آنتن رادیو ایران پخش می شود.

**جشن سپاس و قنوت شکر
نماز عید سعید فطر و پوشش مراسم آن در ویژه برنامه «قنوت شکر» از ساعت ۶:۳۵ از رادیو ایران پخش می شود.
رادیو ایران با جشن سلام برنامه های ماه رمضان را شروع می کند و با «جشن سپاس» نیز به استقبال عید فطر می رود.
فراهنگ**۳۰۰۹ ** ۱۴۱۸

همچنین مطالعه کنید:

آغاز «کتاب‌بازی» در ماه رمضان برای بچه‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز، با شروع ماه مبارک رمضان، «فیلیمومدرسه» محتوای تازه خود …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.