سه شنبه , ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / انگلیس اولین بخش از جنگنده‌های F-۳۵ خود را دریافت می‌کند
انگلیس اولین بخش از جنگنده‌های F-۳۵ خود را دریافت می‌کند

انگلیس اولین بخش از جنگنده‌های F-۳۵ خود را دریافت می‌کند

وزیر دفاع انگلیس اعلام کرد قرار است ماه آینده میلادی اولین بخش از جنگنده‌های رادار گریز فوق پیشرفته F-۳۵ که این کشور سفارش ساختش را به شرکت لاکهید مارتین آمریکا داده، وارد انگلیس شود.

اف 35

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از خبرگزاری پرس اسوسیشن، گاوین ویلیامسون، وزیر دفاع انگلیس در مراسمی ورود این جنگنده‌های مافوق صوت چندین میلیون دلاری به انگلیس در اوایل ماه آینده میلادی را تایید کرد.

وزیر دفاع انگلیس این موضوع را در هفتاد و پنجمین سالگرد یورش هوایی Dambusters که توسط اسکادران ۶۱۷ نیروی هوایی انگلیس در  ۱۶ و ۱۷ مه ۱۹۴۳ علیه مناطق مهمی از آلمان نازی انجام شد،‌ مطرح کرد.

این در حالی است که بیش از ۷ دهه بعد از این حادثه اسکادران هنوز سرجایش است اما اینبار قرار است پذیرای جنگنده‌های مافوق صوت F-۳۵ باشند.

ویلیامسون در سخنرانی در یک مقر نیروی هوایی انگلیس بعد از اعلام خبر ورود اولین بخش از جنگنده‌های F-۳۵ به کشورش گفت: ۷۵ سال پیش عملیات Dambusters توانست مرزها را جابه‌جا کند و همان روحیه نوآوری امروز نیز وجود دارد و خلبانان امروز آماده به پرواز درآوردن پیشرفته‌ترین جنگنده جهان در آسمان بریتانیا هستند.

او تاکید کرد: درست مثل جنگنده‌های Lancasters که نقشی حیاتی در جنگ جهانی دوم ایفا کردند جنگنده‌های F-۳۵B LIGHTNING نیز بر پایه طراحی فوق‌العاده انگلیسی بوده و با تکنولوژی‌های آینده محور کار می‌کنند تا برای یک جهان خطرناک خود را تطبیق دهند.

ماه آینده میلادی قرار است چهار فروند از این جنگنده‌ها بر فراز اقیانوس اطلس از مبدا آمریکا پرواز کنند و این کار را با ۱۲ تا ۱۵ عملیات سوخت‌رسانی برای هر جنگنده انجام خواهند داد.

آنها قرار است دو ماه جلوتر از برنامه زمانی ارائه شده وارد بریتانیا شوند.

وزارت دفاع بریتانیا اعلام کرده که این کار اجازه می‌دهد اسکادران ۶۱۷ زمان بیشتری برای آموزش و تمرین کار با این جنگنده پیدا کند تا اواخر سال جاری میلادی سرانجام عملیاتی شدن کار با این جنگنده‌ها را اعلام کنند.

در عین حال دیوید برادشاو، فرمانده ارشد نیروی هوایی انگلیس گفت: من فکر می‌کنم که این جنگنده‌ها دستاوردهایی به شدت خارق‌العاده به دست می‌آورد چراکه در داخل یک جنگنده کوچک شما تمامی سوخت و سلاح‌های لازم برای نفوذ عمیق به خاک دشمن با سرعت مافوق صوت را دارید و اینکه در نهایت بیایید و با فرود به روی یکی از ناوهای هواپیمابر از کلاس ملکه الیزابت آن هم نه به صورت افقی بلکه عمودی واقعا شگفت انگیز خواهد بود.

دولت انگلیس برنامه‌ای به ارزش ۹٫۱ میلیارد پوند برای خرید ۴۷۸ فروند از جنگنده‌های F-۳۵ از شرکت لاکهید مارتین آمریکا تا سال ۲۰۲۵ را در دست اجرا دارد اما وعده داده که می‌خواهد تا سقف ۱۲۸ فروند از این جنگنده‌ها را بخرد.

در حال حاضر ۱۵ فروند از نوع عمود پرواز و با تیک آف سریع این جنگنده‌ها در اختیار بریتانیا و در خاک آمریکا قرار دارد که در دست آزمایش بوده و برای امور آموزشی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

عقب‌نشینی FATF و موافقت با حذف نام ایران از ذیل توصیه شماره ۷

به گزارش کسب و کار نیوز، پیرو ارسال نامه اعتراضی از طرف وزیر امور اقتصادی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.