صفحه اصلی / ورزشی / سایر رشته های ورزشی / پیشنهاد سرمربی وزنه برداری درباره کاهش سهمیه
پیشنهاد سرمربی وزنه برداری درباره کاهش سهمیه

پیشنهاد سرمربی وزنه برداری درباره کاهش سهمیه

سرمربی تیم ملی وزنه برداری گفت: کاهش سهمیه وزنه برداری ایران در المپیک ۲۰۲۰ ضربه بزرگی به ورزش کشور بود.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از “ورزش سه”، محمدحسین برخواه که چند ماهی است هدایت تیم ملی وزنه برداری ایران را به عنوان قهرمان سال ۲۰۱۷ جهان برعهده گرفته، خودش می داند چه کار سختی در رویدادهای پیش رو خواهد داشت.

سرمربی تیم ملی وزنه برداری که با جدیت خاصی نکات لازم را به ملی پوشان یادآوری می کند، درباره شرایط پولادمردان ۳ مانده تا بازی های آسیایی ۲۰۱۸ توضیحاتی را ارائه کرد.

از آمادگی وزنه برداران راضی هستم

این دومین مرحله از اردوهای آماده سازی ما برای حضور در بازی های آسیایی و مسابقات جهانی است. یک اردو در اسفندماه برگزار کردیم و بعد از تعطیلات نوروز هم از ۱۴ فروردین ملی پوشان در اردو هستند. حدود ۴۰ روز است که تمرینات خود را دنبال می کنیم و در فاصله ۳ ماه مانده تا بازی های آسیایی وزنه برداران شرایط خوبی دارند. اواخر همین هفته هم اردوی خود را در استان گیلان برپا می کنیم. نهم خردادماه ما یک مرحله رکوردگیری داریم و سپس به تهران بازمی گردیم. سپس ۱۸ یا ۱۹ خردادماه اردوی نهایی خود را تا زمان اعزام به بازی های آسیایی برپا می کنیم.

کاهش سهمیه کار ما را سخت تر می کند

متاسفانه سهمیه وزنه برداری همانطور که در المپیک کاهش یافته، در بازی های آسیایی نیز چنین شرایطی دارد. در دوره قبلی بازی های آسیایی مسابقات در ۸ وزن برگزار می شد؛ اما در این دوره در ۷ وزن انجام خواهد شد. این موضوع کار ما را برای انتخاب نفرات سخت تر خواهد کرد.

جوانان هم برای جهانی شانس دارند

بعد از مسابقات قهرمانی جوانان جهان که تیرماه در ازبکستان برگزار می شود، ما نفرات برتر تیم جوانان را به تیم بزرگسالان دعوت خواهیم کرد. آنها این شانس را دارند که در قالب تیم ملی بزرگسالان به مسابقات جهانی اعزام شوند؛ اما طبیعتا برای بازی های آسیایی شانسی ندارند.

۷ مدال از بازی های آسیایی می خواهیم

در بازی های آسیایی می توانیم در یک وزن ۲ وزنه بردار داشته باشیم. قاعدتا در اوزان بالا ۲ وزنه بردار در هر وزن خواهیم داشت و از این فرصت استفاده می کنیم. ما تلاش می کنیم هر وزنه بردار اعزامی ما به بازی های آسیایی با مدال از این رویداد بازگردند.

ترکیب نهایی یک مرداد مشخص می شود

بعد از رکوردگیری ۹ خردادماه ما ۷ وزنه بردار اصلی و ۲ وزنه بردار ذخیره را معرفی می کنیم. این نفرات در اردو هستند تا اینکه اول مردادماه ترکیب نهایی را مشخص کنیم. البته این را هم بگویم که سایر نفراتی که برای بازی های آسیایی انتخاب نمی شوند، در اردو خواهند ماند چون ما ۴۵ روز بعد از این مسابقات باید به رقابت های جهانی برویم که آنجا تیم ملی ایران با ۱۰ وزنه بردار شرکت می کند.

امیدوارم هر ۴ سهمیه المپیک به مردان برسد

الان تمرکز وزنه برداران بیشتر روی بازی های آسیایی و مسابقات جهانی سال ۲۰۱۸ است؛ اما کاهش سهمیه وزنه برداری ایران در المپیک ۲۰۲۰ ضربه بزرگی به ورزش کشور زد. من امیدوارم بتوانیم روی آن ۴ سهمیه ای که داریم، کار کنیم و در واقع فدراسیون جهانی و IOC را متقاعد کنیم که از هر ۴ سهمیه در بخش مردان استفاده کنیم. وزنه برداری زنان در ایران به تازگی افتتاح شده و باید تلاش کنیم که سهمیه زنان را هم در این دوره به مردان اختصاص دهیم.

همچنین مطالعه کنید:

وزنه برداری

تلاش ما رسیدن به مدال آسیایی وزنه برداری بانوان است

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا,  اکبر خورشیدی درباره ی عملکرد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.