چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / کارآفرینی / اخبار و رویدادهای کارآفرینی / رویکرد دانشگاه آزاد اسلامی کارآفرینی و اشتغال است

مدیرکل کارآفرینی دانشگاه آزاد:

رویکرد دانشگاه آزاد اسلامی کارآفرینی و اشتغال است

مدیرکل کارآفرینی و تجاری سازی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: رویکرد این دانشگاه کارآفرینی و اشتغال است.

حامد افشاری در مراسم افتتاح مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی کاشمر افزود: برای راه افتادن موتور کارآفرینی باید در هر منطقه و استانی برنامه ریزی هایی متناسب با شرایط آن منطقه داشت و انگیزه ای در استادان، دانشجویان، اعضای هیات علمی، کارمندان و جامعه ایجاد کرد تا محصولاتی براساس نیاز جامعه تولید کنند.

به گزارش کسب و کار نیوز، وی با بیان اینکه هنوز فرهنگ کار به خوبی در بین جوانان ایجاد نشده است اظهار کرد: اگر فرهنگ کار و کارآفرینی ترویج شود، خواهیم توانست بازارهایی را در سطح منطقه و بین المللی در اختیار بگیریم.

وی گفت: توسعه محصولات در واحدهای دانشگاهی باید براساس نیاز جامعه و تقاضای بازار باشد.

افشاری افزود: شبکه آزمایشگاهی ساها در دانشگاه آزاد اسلامی ایجاد شده که قرار است به دانشجویان و شرکت های دانش بنیان و واحدهای فن آور خدمات ارائه کند و این دانشگاه آمادگی دارد فضای فیزیکی مورد نیاز را برای ایجاد کسب و کار را فراهم نماید هرچند خیرین نیز باید به سوی رفع مشکلات حوزه اشتغال گام بردارند.

وی اظهار کرد: بانک ها هم باید وام های کم بهره در اختیار واحدهای فن آور بگذارند و ادارات امور مالیاتی و بیمه ها نیز در راه تولید سنگ اندازی نکنند.

وی گفت: پنج هزار هکتار زمین زراعی و کشاورزی در اختیار دانشگاه آزاد اسلامی است که بسیاری از آنها هنوز زیرکشت نرفته و باید آنها را در اختیار واحدهای فن آور قرار دهیم تا براساس نیاز صنعت و جامعه فعالیت کنند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کاشمر نیز در این مراسم گفت: تاکنون در این مجموعه حدود ۲۳ هزار متربع فضا های آموزشی، فرهنگی، اداری، کارگاهی و آزمایشگاهی ساخته شده است.

محمد جعفری افزود: از سال ۹۳ رویکرد دانشگاه آزاد اسلامی به سوی تجاری سازی، کارآفرینی و ایجاد مراکز رشد و پارک های علم و فناوری تغییر یافته است.

وی اظهار کرد: در این راستا دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشمر از ۲ سال قبل نسبت به ایجاد مرکز رشد اقدام کرد که این مرکز در فضایی به مساحت ۸۰۰ متر مربع با هزینه حدود ۸۰۰ میلیون ریال تجهیز شد که در آن ۱۰ هسته فن آور مستقر می شود.

همچنین مطالعه کنید:

✅عنوان دوره: تدوین برنامه کسب وکار – طرح تجاری (بیزینس پلن)

✅گارگاه آموزشی آنلاین ✅عنوان دوره: تدوین برنامه کسب وکار – طرح تجاری (بیزینس پلن) ✅مدرس: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.