صفحه اصلی / فرهنگی / تبلیغات خلاقانه
تبلیغات خلاقانه

5 نمونه راهکار برای ایده تبلیغات خلاقانه

تبلیغات خلاقانه

۱-از توهمات نوری استفاده کنید

در این آگهی طراحی شده برای مؤسسه‌ی حفاظت از پرندگان ساحلی آفریقای جنوبی (Sanccob)، توجه مخاطب به کاهش سریع پنگوئن‌های آفریقایی جلب می‌شود و با الهام از اثر هنری هنرمند گرافیست هلندی، موریس کرنلس اشر (M.C. Escher) طراحی شده است. در این تصویر از توهمات نوری هوشمندانه‌ای برای جلب توجه بیننده و تأکید بر این پیام استفاده شده است که «واقعیت را ببینید، پیش از آنکه خیلی دیر شود.»

۲-فناوری‌ها را با هم مقایسه کنید

این تبلیغات خلاقانه که برای شرکت سونی طراحی شده، با انباشته کردن سی‌دی‌ها به جای واحدهای ذخیره‌سازی میکرو، قابلیت‌های درایو USB را نشان می‌دهد. در این آگهی به شکل هوشمندانه‌ای نشان داده می‌شود که چرا و چگونه فناوری‌های جدید، فناوری‌های قدیمی را منسوخ می‌کنند.

۳-به اجسام بی‌جان، جان بدهید

در آگهی بالا که توسط جولیانو دی آلمیدا (Juliano de Almeida) طراحی شده، از تصویری روشن و جذاب برای تبلیغ دانشگاه Cruzeiro do Sol استفاده شده است. جولیانو دی آلمیدا در این تصویر، با استفاده از چهره، لباس و تراشه‌های مدادی که به صورت مو نشان داده شده، به مداد جان داده است.

۴- حس‌و‌حالی خاص را در مخاطب ایجاد کنید

در تبلیغات خلاقانه بالا که برای کافه‌های زنجیره‌ای اُلیور براون (Oliver Brown) طراحی شده، از تصویر و رنگ‌هایی آرامش‌بخش استفاده شده است تا حس‌و‌حالی خاص را در مخاطب ایجاد کند. در این آگهی، دو فنجان قهوه نشان داده می‌شود که بر روی آنها پودر شکلات به صورت چشم‌هایی به شدت خسته پاشیده شده است. استفاده از این تصویر کاملا به جاست، زیرا کافه‌های زنجیره‌ای الیور براون «بیش از ساعات معمول، باز هستند.»

۵-از طبیعت الهام بگیرید

آژانس تبلیغاتی Legas Delaney، مجموعه‌ای از تبلیغات چاپی را با شعارِ کاشت گیاه برای سیاره ایجاد کرده است که در هر کدام، برگی نشان داده شده است که تصویری از صنعت یا حمل‌و‌نقل در آن ایجاد شده است تا توانایی طبیعت را در به دام انداختن گاز دی‌اکسیدکربن نشان بدهد.

همچنین مطالعه کنید:

آغاز «کتاب‌بازی» در ماه رمضان برای بچه‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز، با شروع ماه مبارک رمضان، «فیلیمومدرسه» محتوای تازه خود …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.