صفحه اصلی / اقتصادی / انرژی / پیشرفت ۷۵درصدی بهسازی و بازسازی جاده میان‌بر دسترسی به واحد بهره‌برداری لب‌سفید
پیشرفت ۷۵درصدی بهسازی و بازسازی جاده میان‌بر دسترسی به واحد بهره‌برداری لب‌سفید

پیشرفت ۷۵درصدی بهسازی و بازسازی جاده میان‌بر دسترسی به واحد بهره‌برداری لب‌سفید

سرپرست مهندسی و ساختمان شرکت بهره‌برداری نفت‌وگاز مسجدسلیمان از پیشرفت ۷۵ درصدی جاده میان‌بر واحد بهره‌برداری لب سفید خبر داد و گفت: طبق پیش‌بینی‌های انجام شده از سوی کارشناسان این مدیریت، این جاده اواخر خرداد ماه سال جاری بهره‌برداری می‌شود.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از شانا, مهرداد آقابیگی افزود: با هدف دسترسی ایمن و سریع به واحد بهره‌برداری لب‌سفید، شرکت بهره‌برداری نفت‌وگاز مسجدسلیمان از ۱۱ شهریور ۹۶ اقدام به بهسازی و بازسازی جاده میان‌بر لب‌سفید کرد که این طرح هم‌اکنون با پیشرفت ۷۵درصدی در حال اجراست.
وی در ادامه به ویژگی‌های این طرح اشاره کرد و گفت: طول مسیر جاده ۱۸۰۰متر است که با احداث این جاده، مسیر دسترسی به واحد بهره‌برداری لب‌سفید نسبت به جاده قبلی ۶ کیلومتر کوتاه‌تر می‌شود.
سرپرست مهندسی و ساختمان شرکت بهره‌برداری نفت‌وگاز مسجدسلیمان گفت: باتوجه به محدودیت‌هایی نظیر وجود خطوط لوله جریانی نفت در بالادست و پرتگاه‌های پایین‌دست مسیر، عرض کلی جاده هفت متر و با لحاظ کردن ۲ شانه خاکی در طرفین، عرض مفید آسفالت آن ۵,۵ متر درنظر گرفته شده است.
آقابیگی درباره مهم‌ترین فعالیت‌های انجام شده در این پروژه یادآورشد: احداث ۵۰۰ متر دیوار حائل سنگی با ارتفاع متوسط ۲ تا ۵ متر در ۲ طرف مسیر، تعریض و احداث دو دستگاه پل کالورتی، احداث ۲ دستگاه آب‌نما، احداث ۲ دستگاه پل به طول ۱۲ متر و عرض دهانه ۳متر، احداث ۳۰۰ متر کانال سنگی برای هدایت آب‌های سطحی در حاشیه جاده و احداث یک دستگاه پل ۲ دهانه به عرض هر دهانه ۶ متر واقع بر رودخانه فصلی انتهای مسیر، خاکبرداری و روسازی راه از اقدام‌های انجام شده در قالب این پروژه است.
وی همچنین با بیان این‌که احداث لایه زیر اساس به عرض هفت متر و ضخامت ۱۵ سانتی‌متر انجام شده، یادآور شد: پس از اعلام نتیجه آزمایش تراکم لایه زیر اساس و تایید دستگاه نظارت، مجوز اجرای لایه اساس صادر خواهد شد. هم‌اکنون مصالح آن خریداری شده و آماده حمل به محل کار است.
آقابیگی در ادامه افزود: پس از اجرای لایه‌های روسازی و آسفالت مسیر، عملیات خط‌کشی و نصب حفاظ جانبی راه (گاردریل) در نقاط حادثه‌خیز مسیر انجام خواهد شد.
سرپرست مهندسی و ساختمان شرکت بهره‌برداری نفت‌وگاز مسجدسلیمان در ادامه به موانع پیش‌ روی این طرح اشاره کرد و گفت: با توجه به تلاقی خطوط لوله نفت در سه نقطه از مسیر با هماهنگی مدیریت عملیات و اداره بازرسی فنی، تمهیدات لازم در این خصوص اندیشیده و شرایط برای ادامه عملیات اجرایی پروژه مهیا شد، همچنین حدود یک کیلومتر از خطوط لوله آب ۳ اینچ واحد بهره‌برداری لب‌سفید واقع در حاشیه مسیر نیز برای ادامه پروژه جابه‌جا شد.
سرپرست مهندسی و ساختمان شرکت بهره‌برداری نفت‌وگاز مسجدسلیمان اعتبار پروژه را ۶۲۱ میلیون تومان اعلام کرد و گفت: طبق برنامه زمان‌بندی شده این طرح ۲۰ خرداد امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

همچنین مطالعه کنید:

درخواست “صدور کارت سوخت” تا اردیبهشت اینترنتی می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز ، مهدی سید هاشمی؛ مدیرعامل شرکت پژوهش و توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.