صفحه اصلی / ورزشی / سایر رشته های ورزشی / واکنش شایسته به انتقاد از شش سهمیه تنیس در بازیهای آسیایی جاکارتا
واکنش شایسته به انتقاد از شش سهمیه تنیس در بازیهای آسیایی جاکارتا

واکنش شایسته به انتقاد از شش سهمیه تنیس در بازیهای آسیایی جاکارتا

رییس فدراسیون تنیس گفت: در جلسات ستاد عالی بازی های آسیایی از عملکرد تنیس دفاع کردم و ارتباط دادن گرفتن شش سهمیه به حضورم در هیات اجرایی کمیته ملی المپیک منطقی نیست.

مجید شایسته رئیس فدراسیون تنیس

مجید شایسته در گفتگو با ایسنا درباره ی انتقادهایی که نسبت به دادن شش سهمیه به تنیس برای بازی های آسیایی جاکارتا می شود و اینکه عنوان می شود، بیان کرد: من هیچ موقع خودم را با فدراسیون های دیگر مقایسه نمی کنم چون هر فدراسیون  موقعیت خاص خود را دارد. هرکسی را باید به اندازه خودش  سنجید. من در چندین جلسه ستاد عالی بازی ها شرکت کردم و از رشته خودم  و نتایجی که درسالیان گذشته گرفته شده، جوانگرایی که انجام شده و سرمایه گذاری که بر روی رده های پایه انجام دادیم دفاع کردم. از طرفی حضورمان در بازی های  کشورهای اسلامی و بازی های داخل سالن آسیا هم مورد بررسی قرار گرفته است.

او ادامه داد: ما عملکرد  خود را در این جلسات ارائه دادیم  و دوستان  به این جمع بندی رسیدند که کمک و حمایت از تنیس داشته باشند چون می بینند زمینه رشد و توسعه رشته تنیس فراهم شده است و با سرمایه گذاری جدی که بر روی رده های پایه انجام دادیم، در سالهای آتی نتایج خوبی خواهیم گرفت. در بازی های آسیایی جاکارتا نیز سعی می کنیم با بازیکنان جوان شرکت کنیم.

شایسته همچنین گفت: از طرفی تنیس در طول سال یک مسابقه در سطح جهانی و یک مسابقه در سطح آسیا دارد بنابراین دست ما از لحاظ حضور در مسابقات خالی است . تنها مسابقه ای  که ما می توانیم در آن شرکت کنیم دیویس کاپ و فدکاپ است در حالی که رشته های دیگر هر سال مسابقات قهرمانی جهان، آسیایی و جام جهانی دارند. ما فعلا حضور المپیکی نخواهیم داشت  بنابراین در جلسات ستاد عالی بازی ها دفاع کردیم تنها رویدادی که می توانیم هر چهار سال یک بار در آن شرکت کنیم بازی های آسیایی است تا بعد از چهار سال بتوانیم خودمان را بسنجیم. دوستان در ستاد عالی بازی ها به دفاعیات ما گوش دادند بنابراین اینکه ما نتوانیم حق خودمان را بگیریم و دیگران را زیر سوال ببریم خوب نیست. اگر  وزیر و صالحی امیری دیگر دوستان در ستاد عالی بازیها به این نتیجه می رسیدند که تنیس نباید در بازی های آسیایی شرکت کند، انتقاد نمی کردم چون مجموعه ای بالا ی سر ما قرار دارد که براساس صلاح ایران تصمیم می گیرد.

شایسته در مورد اینکه این شائبه پیش آمده که حضورش در هیات اجرایی باعث شده بتواند برای تنیس شش سهمیه بگیرد، تصریح کرد: این تصمیم که تنیس هم به بازی های آسیایی اعزام شود، قبل از انتخابات کمیته ملی المپیک بود. وزیر به ما گفت آمادگی این را داشته باشیم که تیم به بازی های آسیایی اعزام شود  ولی در آخرین  جلسات نتیجه قطعی را به ما می گویند. این لطف را وزارت  ورزش  و جوانان و کمیته ملی البمپیک قبل از انتخابات به تنیس داشتند. از طرفی در جلسه ای  که حضور داشتم در مورد تمام رشته های راکتی صحبت کردم  و از  کسانی که در آن جلسه حاضر بودند می توانید سوال کنید. من خودم را نماینده فدراسیون ها  در هیات اجرایی می دانم  و از تمام رشته ها  دفاع می کنم. طبیعی است که یکی از آنها رشته خودم باشد. از این رو ارتباط دادن آن  به حضور من در هیات اجرایی منطقی نیست.

 رییس فدراسیون تنیس با اشاره شش سهمیه تنیس در بازی های آسیایی گفت: از آنجا که در جدول انفرادی  و دونفره  شرکت می کنیم نمی توانیم دو بازیکن اعزام کنیم چراکه اگر بازیکنی مصدوم شود بازی دونفره را که ثبت نام کرده ایم قابل انجام نیست. اگر  3 سهمیه در مردان و ۳ سهمیه در بانوان به ما داده اند به این دلیل است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

وزنه برداری

تلاش ما رسیدن به مدال آسیایی وزنه برداری بانوان است

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا,  اکبر خورشیدی درباره ی عملکرد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.