صفحه اصلی / فرهنگی / معاون رییس جمهوری گفت سرقت میراث فرهنگی غیر قابل جبران است
معاون رییس جمهوری گفت سرقت میراث فرهنگی غیر قابل جبران است

سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری

معاون رییس جمهوری گفت سرقت میراث فرهنگی غیر قابل جبران است

معاون رییس جمهوری و رییس سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گفت: رقم مادی مربوط به سرقت میراث فرهنگی در قبال تاراج هویت ایرانیان در جهان، غیر قابل مقایسه و جبران است .

معاون رییس جمهوری و رییس سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گفت: رقم مادی مربوط به سرقت میراث فرهنگی در قبال تاراج هویت ایرانیان در جهان، غیر قابل مقایسه و جبران است .
به گزارشکسب و کار نیوز به نقل از ایرنا، علی اصغر مونسان در مراسم تجلیل از یگان حفاظت میراث فرهنگی در سالن آمفی تئاتر این سازمان اظهار کرد : سرقت از آثار تاریخی سرقت از هویت فرهنگی و تاریخی یک کشور و داشته های یک ملت است .
وی افزود : افزایش نیروی انسانی و ارتقای تجهیزات قدرتی برای مقابله با سرقت میراث فرهنگی به تنهایی کافی نیستند و باید با فرهنگ سازی مشارکت مردم را در این بخش افزایش دهیم .
مونسان تاکید کرد: تلاش کرده ایم اماکن غیر درجه یک را در قبال واگذاری صندوق احیاء یا ماده ۲۷ به مردم بدهیم تا خود آنها حفاظت و بهره برداری از اماکن تاریخی را در قالب بخش خصوصی انجام دهند.
معاون رئیس جمهوری ادامه داد : ما باید همچون سایر کشورها از آثار تاریخی کشور خود درآمد زدایی داشته باشیم .
وی گفت : در تبصره ۱۸ بودجه سال ۹۷، سازمان میراث فرهنگی به عنوان یک سازمان تاثیر گذار در اقتصاد کشور و یکی از متولیان اشتغال زایی و درآمد شناخته شده است و در این باره چشم انداز خوبی داریم .
مونسان تاکید کرد : در سال ۹۷ از بودجه خوبی برخورداریم و تلاش خواهیم کرد تا افزایش بخش رفاهی و ترمیم حقوق کارکنان و پرسنل خارجی یگان حفاظت را مدنظر قرار دهیم .
رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با تمجید از الکترونیکی کردن بلیت ها در برخی موزه های کشور، تعمیم این اقدام در سایر اماکن تاریخی درجه یک را خواستار شد و نظم دهی به بازدیدها و وجهات بصری آن را در معرض گردشگران خارجی از محاسن این کار دانست .

** امنیت نرم افزاری مقدم بر امنیت فیزیکی
فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی کشور نیز در این مراسم، عنوان کرد: ماموریت های یگان ما از جنبه های امنیتی، انتظامی و اطلاعاتی در مهم ترین اسناد بالادستی یعنی مصوبات شورای عالی امنیت ملی و ستاد کل نیروهای مسلح آمده است .
سردار امیر رحمت اللهی، افزود : مهم ترین هدف راهبردی ما سازماندهی حرفه ای و آموزش نیروها به منظور حفاظت اطمینان بخش از میراث فرهنگی کشور است .
وی ادامه داد: ما باید امنیت نرم افزاری را بر امنیت فیزیکی مقدم بدانیم زیرا حرکات پرشتاب تکنولوژی، حجم و سرعت انبوه اطلاعات و مولفه های پیچیده امنیت اجتماعی ما را به این استراتژی جدید وادار می کند .
فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی کشور تاکید کرد : در سال گذشته چهار هزار و ۲۵۰ مورد ابلاغ اخطاریه های قانونی و هزار و ۱۵۴ مورد اجرای احکام قضایی درمورد متجاوزین آثار تاریخی داشته ایم .
رحمت اللهی افزود: در سال ۹۶ بیش از ۶۰ هزار قلم اشیای مسروقه تاریخی کشف شد که بخشی از اینها بدلی بوده است .
وی همچنین ادامه داد: با ورود به جرایم نوظهور فضای مجازی از ۲۰۰ سایت مورد بررسی ۱۶۰ سایت فلیتر شده است
فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی تصریح کرد : امروز رویکرد علمی، اجتماعی و فرهنگی یگان بر مراقبت فیزیکی بنای تاریخی، غالب است .
رحمت اللهی تاکید کرد : در بعضی از استانها به رغم وظایف و ماموریت های حاکمیتی یگان، برخی از مسوولین با اعمال سلیقه شخصی ابتکار عمل را از نیروهای ما سلب کردند که امیدواریم این موارد اندک هم به زودی مرتفع شود .

همچنین مطالعه کنید:

پخش تولیدات جدید ویستامدیا در شبکه نمایش خانگی

به گزارش کسب و کار نیوز ، ویستامدیا با رویکرد جدید تولید محتوا و ایجاد …