صفحه اصلی / استان ها / سمنان / طرح کاهش ریزش گندم در مزارع استان سمنان اجرا می‌شود
طرح کاهش ریزش گندم در مزارع استان سمنان اجرا می‌شود

طرح کاهش ریزش گندم در مزارع استان سمنان اجرا می‌شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از اجرای راهکارهای لازم برای کاهش ریزش گندم در مزارع این استان خبر داد .

برداشت خوشه های طلایی "گندم" - همدان

به گزارش کسب و کار نیوز، سید حسن میرعماد در حاشیه بازدید از مزارع گندم و جو و کلزا در منطقه کالپوش شهرستان میامی اظهار کرد: مدیریت ترویج و آموزش کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان هماهنگی‌ها و تعامل لازم را با سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی این استان برای کاهش ریزش در برداشت غلات انجام می‌دهد. 

وی با اشاره به توسعه کشت کلزا در استان سمنان، آن را حاصل تلاش مشترک کشاورزان و ادارات جهاد کشاورزی شهرستان‌های این استان دانست و تصریح کرد: در ادامه نیز مدیران جهاد کشاورزی در شهرستان‌های استان سمنان باید تمهیدات لازم را برای خرید هرچه بیشتر کلزا در این استان بیندیشند تا این محصول پس از برداشت به دیگر استان‌ها حمل نشود. 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با تأکید بر لزوم توجه و دقت ویژه در برآورد میزان آفت و سن‌زدگی خاطرنشان کرد: عوامل تشخیص مستقر در مراکز خرید این محصولات باید در تعیین میزان افت و سن‌زدگی آن بسیار دقت کنند تا میزان واقعی سن‌زدگی غلات در برگه‌های خرید آن درج شود. 

میرعماد با تأکید بر لزوم تهیه آمار خرید کیفی گندم در استان سمنان از سوی شرکت غله و خدمات بازرگانی این استان تأکید کرد: برای انسجام در ارائه آمار و ارقام و پرهیز از تناقض آمار، ارائه هرگونه آمار از خرید کیفی گندم به ویژه درباره سن‌زدگی آن باید با هماهنگی معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان انجام شود. 

وی از شرکت غله و خدمات بازرگانی استان سمنان خواست تا به منظور ایجاد بسترهای لازم برای خرید حداکثری کلزا و غلات در این استان، ترتیبی اتخاذ شود تا حداقل یک یا دو مرکز خرید این محصولات در هر شهرستان استان سمنان با ساعات کار بیشتری فعالیت کند. 

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

سپهبد قاسم سلیمانی

لغو همه کنسرت‌های موسیقی در سمنان تا ۲۵ بهمن

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, حجت الاسلام والمسلمین علی اصغر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.