چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / اقتصادی / اشتغال و تعاون / ضرورت آشنایی فارغ‌التحصیلان کشاورزی با متدهای روز دنیا
ضرورت آشنایی فارغ‌التحصیلان کشاورزی با متدهای روز دنیا

ضرورت آشنایی فارغ‌التحصیلان کشاورزی با متدهای روز دنیا

به اعتقاد رییس اتحادیه کارگران قراردادی، برای بالا بردن سطح اشتغال بخش کشاورزی باید از حالت سنتی خارج شده و از شیوه‌ها و متدهای جدید برای به روز کردن و آموزش فارغ التحصیلان رشته‌های کشاورزی استفاده کنیم.

کشاورزی

به گزارش کسب و کار نیوز، فتح اله بیات ، با بیان اینکه کشاورزی ایران باید از حالت سنتی خارج شود، ‌ گفت: در حال حاضر نیروهای تحصیلکرده و مهندسان کشاورزی بیکار زیادی در کشور داریم که دولت و وزارت جهاد کشاورزی باید در زمینه آموزش آن‌ها وارد عمل شوند و برای آنها آموزش‌های به روز در نظر بگیرند.

وی ادامه داد: اگر مشکل کمبود متخصص است و نیاز به اعزام فارغ التحصیلان این بخش به کشورهای دیگر است، برای الگوبرداری از شیوه‌های کشت و به روزرسانی سیستم کشاورزی داخلی، دانش آموختگان ومهندسان کشاورزی را اعزام کنیم.

رییس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی با تاکید بر اینکه اگر کشاورزی همچون صنعت به روز نشود، دچار شکست خواهیم شد، اظهارکرد: باید کشورهایی که از نظر جغرافیایی به ما شبیه‌اند شناسایی و از شیوه‌های مطالعاتی آن‌ها الگوبرداری کنیم.

به گفته بیات باید روی بخش‌ آموزش بیشتر متمرکز شویم و از طریق متدهای جدید دنیا دانش فارغ‌التحصیلان را آموزش بدهیم. امروز در بسیاری از بخش‌ها دیگر شیوه سنتی جواب نمی‌دهد و باید شیوه‌های مدرن و مکانیسه را دنبال کنیم تا نیروهای تحصیلکرده‌ بیش از این بیکار نمانند.

 آمارها نشان می‌دهد که در سال‌های اخیر سهم شاغلان بخش کشاورزی از کل اشتغال کشور روندی نزولی را طی کرده است به نحوی که سهم شاغلان این بخش در سال ۱۳۸۴ حدود ۲۴.۷ درصد بوده که در سال ۱۳۹۵ به ۱۸ درصد رسیده و در سال ۱۳۹۶ نیز به ۱۷.۶ درصد تنزل یافته است. تعداد فارغ‌التحصیلان بخش کشاورزی نیز طی سالهای گذشته بیش از نیاز بازار اعلام شده و کارشناسان دلیل بیکاری این دسته فارغ التحصیلان را عدم آشنایی با فعالیت‌های کشاورزی و فقدان زیرساخت‌ها و مکانیسم‌های لازم برای ورود به بازار کار عنوان می‌کنند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

نرخ مشارکت اقتصادی افزایش یافت/تسهیلات ۲۰۰ هزار میلیارد تومانی اشتغال

شایلی قرائی به گزارش کسب و کار نیوز، وی با اشاره به اینکه نرخ بیکاری …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.