صفحه اصلی / سیاسی / سیاست خارجی و هسته ای / تبریز ۲۰۱۸ فرصتی مناسب جهت تحکیم روابط در عرصه گردشگری با سایر کشورهاست

دبیر اول سفارت انگلستان در ایران:

تبریز ۲۰۱۸ فرصتی مناسب جهت تحکیم روابط در عرصه گردشگری با سایر کشورهاست

دبیر اول سفارت انگلستان در ایران با اشاره به انتخاب تبریز به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی در سال ۲۰۱۸ و فراهم شدن فرصتی مناسب جهت تحکیم روابط بین الملل تبریز در عرصه گردشگری با سایر کشورها، گفت: مسلما انتخاب تبریز به این عنوان، سبب افزایش ورود گردشگران خارجی به این شهر خواهد بود، لذا تبریز باید این فرصت را مغتنم شمرده و در راستای تحکیم روابط بین المللی خود گام های موثری را بردارد.

به گزارش کسب و کار نیوز، جان گرین در دیدار با مدیرکل میراث فرهنگی استان، هدف از سفر خود به تبریز را شناخت بیشتر و دریافت اطلاعاتی جامع از ظرفیت های مختلف تاریخی و فرهنگی این شهر مطرح کرد.

وی ضمن قدردانی از برگزاری مراسمی نظیر برنامه رسمی تبریز ۲۰۱۸، حضور مداوم هیئت های دیپلماتیک در تبریز را به بهانه رویدادهای بین المللی ضروری دانست و گفت: دعوت از وزرا، سفرای خارجی و هیئت های دیپلماتیک به تبریز، زمینه آشنایی بیشتر آن ها با ظرفیت های غنی و اصیل تبریز در حوزه های تاریخی و فرهنگی را فراهم می سازد.

وی با اشاره به فاصله کم و دسترسی بسیار خوب تبریز به تهران، گفت: همین مولفه می تواند تبریز را به عنوان یکی از مهم ترین پایلوت های گردشگری و روابط بین الملل مطرح کند و با ایجاد ارتباط بیشتر با چهره های سیاسی تاثیر گذار سایر کشور ها، می توان اتفاقات بین المللی مختلفی را در تبریز رقم زد تا اطلاعات در مورد تبریز به طور جامع تری در اختیار چهره های مختلف سیاسی و گردشگران قرار بگیرد.

دبیر اول سفارت انگلستان در ایران ادامه داد: تبریز تمام قابلیت های لازم جهت جذب گردشگر را داراست و تنها نیازمند به کارگیری و اطلاع رسانی درست ظرفیت های گردشگری خود در سطح بین الملل است.

وی در پایان سخنان خود تاکید کرد: با توجه به ارتباط موثر سفارت انگلستان با هیئت های دیپلماتیک سایر کشورها در ایران، یقیناً پس از مراجعت به تهران گام های موثری برای معرفی جامع و در خور شان تاریخ تبریز در حوزه گردشگری خواهیم برداشت.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

اسلامی: تولید اورانیوم ۶۰ درصد از روز گذشته در فردو آغاز شد

به گزارش ایسنا محمد اسلامی در حاشیه بازدید از بیستمین نمایشگاه محیط زیست درباره واکنش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.