صفحه اصلی / ورزشی / کشتی و رزمی / محبی: قضاوتها در جنجال‌ها نقش داشت/ توقع دارم برای بازی‌های آسیایی یا جهانی انتخاب شوم
محبی: قضاوتها در جنجال‌ها نقش داشت/ توقع دارم برای بازی‌های آسیایی یا جهانی انتخاب شوم

متاسفانه ارشک نتوانست خود را کنترل کند

محبی: قضاوتها در جنجال‌ها نقش داشت/ توقع دارم برای بازی‌های آسیایی یا جهانی انتخاب شوم

آزادکار سنگین وزن ایران با انتقاد از ضعف داوری ها در انتخابی تیم‌های ملی کشتی گفت: امیدوارم کادر فنی تیم ملی بهترین تصمیم را بگیرد.

پرویز هادی

یدالله محبی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره شکست مقابل پرویز هادی در فینال مرحله نهایی انتخابی تیم ملی اظهار کرد: ما سه کشتی‌گیر بودیم که برای حضور در مرحله نهایی انتخاب شدیم. من مقابل جعفر شمس ناتری به پیروزی رسیدم اما در دو کشتی که مقابل پرویز هادی داشتم، به هر حال شکست خوردم و به عنوان دومی دست یافتم. البته در کشتی اول مقابل هادی تا دو ثانیه مانده به آخر به مبارزه برنده بودم اما او اعتراض کرد و داوران یک پوئن دیگر به هادی دادند و من بازنده شدم.

سنگین‌وزن کشتی آزاد ایران افزود: این در حالی بود که یک لحظه دستم سر خورد و روی گلوی هادی رفت اما با اعتراض او داوران پوئن اخطار دادند و این باعث شد من شکست بخورم اما او ۲۰ ثانیه دوبنده من را می‌کشید و داوران هیچ توجهی نداشتند و به او اخطار ندادند. در کشتی دوم هم من بیش از دو دقیقه از تایم دوم را دنبال او می‌کردم اما فقط یک پوئن اخطار دادند در حالی که او دوبنده من را گرفته بود و مرتکب خطا شده بود اما به او امتیاز دادند.

دارنده مدال طلای آسیا درباره حساسیت بیش از اندازه این رقابت‌ها نیز گفت:به هر حال مسابقه‌های انتخابی فرصتی استثنایی برای هر کشتی‌گیر محسوب می‌شود چرا که نتیجه یک سال زحمات کشتی‌گیران در این رقابت‌ها مشخص می‌شود. همه شاهد بودند که من یک سال زحمت کشیدم اما این زحمات با یک بهانه الکی هدر رفت. نه اینکه بازنده باشم این حرف را بزنم اما داوری‌ها واقعا ضعیف بود و این داوری‌ها در جنجال‌های به وجود آمده نقش زیادی داشت. در حالی که اگر بی‌طرفانه قضاوت می‌شد، این اتفاقات شاید رخ نمی‌داد. باید کمیته داوران افرادی را انتخاب می‌کرد که بهتر از این‌ها در این رقابت‌ها قضاوت کند.

محبی خاطرنشان کرد: اگر قرار بر جانبداری در قضاوت باشد، قطعا این اتفاقات دور از پیش‌بینی نیست. برخی قضاوت‌ها مشکل داشت  و باعث حواشی شد. بیشتر کشتی‌گیران این اعتقاد را داشتند و از نحوه داوری‌ها دلخور بودند.

سنگین‌وزن کشتی‌ آزاد ایران درباره استفاده از داوران خارجی در رقابت‌های حساس گفت: اگر از داور خارجی هم استفاده می‌کردند باید کسانی انتخاب می‌شدند که در بالاترین سطح داوری جهان باشند. در انتخابی کشتی روسیه هم حواشی زیادی رخ می‌دهد حتی بدتر از اینجا اتفاقات و درگیری ایجاد می‌شود اما کمیته داوران باید داورانی را انتخاب می‌کرد که بتوانند این گونه مبارزه‌ها را جمع و جور کنند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا از عملکرد خود در این رقابت‌ها رضایت دارد یا خیر گفت: اول از همه از خودم ناراحتم که نتوانستم حقم را بگیرم. من اگر به حدی قوی و خوب ظاهر می‌شدم نباید کار به اینجا کشیده می‌شد اما از سوی دیگر اگر با من مهربان‌تر برخورد می‌کردند، حداقل این بود که کارمان به کشتی سوم کشیده می‌شد.

محبی درباره جنجال ارشک برادرش در این رقابت‌ها پس از باخت او مقابل پرویز هادی و اینکه چرا در کشتی دوم نیز محمدحسن محبی عمویش شدیدا به داوران معترض شد گفت: حساسیت این مسابقه بسیار زیاد بود. به هر حال ارشک هم عصبانی شد و متاسفانه نتوانست خودش را کنترل کند اما بلافاصله از این کار خود پشیمان شد و عذرخواهی کرد. در کشتی اول وقتی به هادی پس از اعتراضش پوئن دادند گفتیم عیبی ندارد اما وقتی کشتی دوم بالای ۲ دقیقه و نیم او را دنبال کردم و او کاری انجام نمی‌داد و داوران هم فقط یک اخطار دادند، به هر حال باعث واکنش این افراد شد. در حالی که باید زودتر از این‌ها به هادی اخطار می‌دادند اما تا من یک مقدار عقب می‌آمدم سریع اخطار می‌دادند. داوران باید مهربان‌تر از این با من برخورد می‌کردند.

دارنده مدال طلای آسیا در پاسخ به این سوال که با توجه به نتایج به دست آمده آیا شانسی برای خود جهت حضور در تیم ملی متصوراست یا خیر گفت: به هر حال من این انتظار را از کادر فنی تیم ملی دارم. من در سه کشتی که در این مسابقه‌ها گرفتم یک بار هم خاک نشدم اما توانستم پرویز هادی را یک بار در خاک بنشانم. از سویی داوری‌ها هم مشکل داشت و ان‌شاءالله کادر فنی به من فرصت بدهند و بهترین تصمیم را بگیرند اما این توقع را دارم برای یکی از رویدادهای خارجی پیش رو که بازی‌های آسیایی یا مسابقه‌های جهانی است، انتخاب شوم.

وی در پایان با بیان اینکه فردا (یکشنبه) برای حضور در رقابت‌های ارتش‌های جهان به روسیه اعزام خواهد شد به تمجید از عملکرد پرویز هادی پرداخت و گفت: پرویز از پهلوانان کشتی ایران و جزو بهترین سنگین‌وزن‌ها محسوب می‌شود و قطعا یکی از بهترین‌های ایران است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

سعید حسنی‌پور

المپیک گل سرسبد کاراته ایران است

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, سعید حسنی‌پور درباره آخرین وضعیت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.