صفحه اصلی / کارآفرینی / اخبار و رویدادهای کارآفرینی / شناسنامه‌دار شدن ۹۱ محصول شرکت‌های دانش‌بنیان فارس
شناسنامه‌دار شدن ۹۱ محصول شرکت‌های دانش‌بنیان فارس

مدیر پردیس شرکت‌های دانش بنیان استان فارس گفت

شناسنامه‌دار شدن ۹۱ محصول شرکت‌های دانش‌بنیان فارس

مدیر پردیس شرکت‌های دانش بنیان استان فارس گفت: تاکنون 91 محصول تولیدی شرکت‌های دانش‌بنیان فارس دارای شناسنامه شده است.

محصول شرکت‌های دانش‌بنیان فارس والی یکشنبه ٢٣ اردیبهشت در جلسه شورای اداری استان فارس با بیان اینکه توانمندسازی بخشی از جامعه جوان فارسی از راهبردهای اصلی شرکت‌های دانش بنیان است، گفت: از سال ٨۶ تاکنون جامعه سه هزار نفری در چهار شاخص اعلامی شناسایی شده است.
به گزارش کسب و کار نیوز، وی ایده پردازی و رویکرد استارتاپی، توجه به مقوله خدمت سربازی، استفاده از ظرفیت در مقطع دکترا و همکاری صنعت و دانشگاه را چهار شاخص اعلامی این شرکت در شناسایی جوانان نخبه و کارآفرین عنوان کرد.
مدیر پردیس شرکت‌های دانش بنیان فارس بالاترین حجم سرمایه گذاری‌ها را به میزان ١۵ میلیارد تومان عنوان و با اشاره به پروژه پردیس شرکت‌های دانش بنیان فارس خاطرنشان کرد: این مجموعه برای توسعه کارآفرینی از منابع دولتی استفاده نمی‌کند، لذا می‌تواند الگویی برای دستگاه‌های مختلف باشد.
وی با بیان اینکه هم اینک ٣۵٠ شرکت فعال داریم که بیش از دو هزار و ٧٠٠ نفر در آنها مشغول به کار هستند، تصریح کرد: ۶٠ درصد از اعضای شرکت‌ها، دارای تحصیلات تکمیلی هستند.
مدیر پردیس شرکت‌های دانش بنیان فارس با تصریح اینکه در پنج سال گذشته با رشد بالای شرکت‌های دانش بنیان در استان رو به رو بوده‌ایم، خاطرنشان کرد: امروز فارس دارای بزرگترین سایت دانش بنیان جنوب کشور است.
والی با بیان اینکه توسعه محصولات دانش بنیان از اولویت‌ها است، بر لزوم توجه به اجرای فاز دوم پارک پردیس شرکت‌های دانش بنیان تاکید کرد.
سرپرست دانشگاه شیراز نیز با بیان اینکه نیازمند حضور بیش از گذشته دانشگاه در متن جامعه هستیم، گفت: دانشگاه باید بتواند مسائل و مشکلات جامعه را حل کند.
حمید نادگران با اشاره به دوران گذار دانشگاهها از نسل یک به نسل سه که دانشگاهی کارآفرین است، افزود: ایجاد راهکارها و فرآیندهایی که زمینه حضور دانشگاهیان را در متن جامعه فراهم می‌کند از مهمترین اهداف دانشگاه نسل سوم به شمار می‌رود.
وی تحقق این امر را مستلزم همکاری دستگاههای اجرایی دانست و خاطرنشان کرد: دانشگاه شیراز هم اینک نزدیک به ١٧ هزار دانشجو دارد که این حجم از جمعیت دانشگاهی تحت هدایت اساتید خوب می‌توانند در خدمت جامعه قرار گیرند.
رئیس دانشگاه شیراز همچنین جدایی دانشگاه از بخش های مختلف در جامعه را علت بیکاری بالای فارغ التحصیلان دانست و گفت: با تشکیل کارگروهی میان دانشگاه‌های استان فارس و مجامع دیگر باید نسبت به رفع این مهم اقدام عملی انجام شود.
نادگران که اعتقاد دارد جدایی دانشگاه از جامعه صدمات جبران ناپذیری ایجاد خواهد کرد، گفت: در این راستا با تغییر ساختار تشکیلاتی دانشگاه شیراز و ادغام چند معاونت، معاونت نوآوری و فناوری را تشکیل داده‌ایم تا از این طریق با بدنه‌های مختلف ارتباط ساختاری پیدا کنیم‌.
رئیس دانشگاه شیراز همچنین خواستار حمایت از بین المللی شدن دانشگاه شیراز شد و خاطرنشان کرد: این امر جز با تعامل با بخش‌های مختلف در کشور و سازمان‌های متولی محقق نمی‌شود.

همچنین مطالعه کنید:

✅عنوان دوره: تدوین برنامه کسب وکار – طرح تجاری (بیزینس پلن)

✅گارگاه آموزشی آنلاین ✅عنوان دوره: تدوین برنامه کسب وکار – طرح تجاری (بیزینس پلن) ✅مدرس: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.