صفحه اصلی / اجتماعی / بهداشت و سلامت / تلاش برای دسترسی عادلانه به خدمات و جلوگیری از هزینه‌های کمرشکن سلامت
تلاش برای دسترسی عادلانه به خدمات و جلوگیری از هزینه‌های کمرشکن سلامت

معاون وزیر بهداشت مطرح کرد

تلاش برای دسترسی عادلانه به خدمات و جلوگیری از هزینه‌های کمرشکن سلامت

معاون درمان وزارت بهداشت با بیان اینکه مدیریت منابع و مصارف ضرورتی است که باید به صورت کاملا علمی و سیستماتیک در تمام برنامه‌ها تبیین شود، گفت: بیمارستان‌ها چرخ گرداننده دانشگاه‌ها هستند که کارکرد اقتصادی و مدیریتی آنها شاخص مهمی است.

دکتر جان‌بابایی

به گزارش کسب و کار نیوز، دکتر قاسم جان بابایی در اجلاس مدیران اقتصاد درمان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور گفت: شناسایی گلوگاه های اقتصادی و مهم برای مدیریت هزینه توسط کارشناسان اقتصاد درمان امکان پذیر است.

معاون درمان وزارت بهداشت تصریح کرد: سطح بندی خدمات درمانی با توجه به شرایط منطقه ای و همچنین بازنگری خدمات سلامت  از اقدامات مهم‌حوزه درمان است و در حال حاضر لایه بندی خدمات درمان در ۶ دانشگاه بزرگ و قطب عملیاتی شده است.

وی با اشاره به اینکه در راستای سطح بندی خدمات درمان، سند جامع آزمایشگاه تدوین شده است، یادآور شد: نظام ارجاع برای خدمات کلینیک ویژه الزامی خواهد شد.

جان بابایی با تاکید بر اینکه مدیریت هزینه امری جاری و همیشگی است و از سال‌ها قبل حوزه سلامت به آن نیاز داشته است، افزود: عمل بر اساس راهنماهای بالینی و دستورالعمل‌های بالینی در راستای پیشبرد برنامه‌ها و دستیابی به اهداف مدیریت هزینه است و تاکنون بیش از ۶۵ گایدلاین و راهنمای بالینی تدوین و ۳۴ مورد آن ابلاغ شده است.

وی خطاب به مدیران اقتصاد درمان گفت: اقدامات در حوزه مدیریت هزینه‌ها در برنامه‌های چهارم، پنچم و ششم توسعه و سیاست‌های کلی سلامت، ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری وجود دارد و عمل به آن تکلیف قانونی ماست.

جان بابایی با اشاره به جلسه‌ای که با حضور روسای دانشگاه‌ها برگزار شد، گفت: در جلسه‌های کارگاهی که با روسای دانشگاه ها داشتیم سطح بندی و نظام ارجاع و همچنین وضعیت بیمارستان‌ها از لحاظ منابع، مصارف، هزینه‌ها، ملزومات، تجهیزات و دارو مورد بررسی قرار گرفت.

معاون درمان وزارت بهداشت با بیان اینکه خدمات پر هزینه شناسایی شده و برایشان راهنمای بالینی نوشته شده است، خاطرنشان کرد: همچنین انواع خدمات بیمارستان‌ها و آزمایشگاه‌ها را لایه بندی کردیم و مشخص کردیم چه خدمتی در چه لایه‌ای ارائه شود.  هدف ما همواره برقراری دسترسی عادلانه به خدمات سلامت و عدم ایجاد هزینه‌های کمرشکن برای مردم است.

جان بابایی درخصوص روند پذیرش بیمار و ارجاع آنها تصریح کرد: چنانچه مسئولیت شما از پذیرش بیمار تا ترخیص بیمار درست شناسایی شده و به رییس و مدیر بیمارستان ارجاع داده شده تا به سمت حل این موضوع بروند بیمارستان ها خوب اداره می‌شوند.

بنابر اعلام وبدا، وی همچنین خطاب به مدیران اقتصادی افزود: شما بعنوان مغز متفکر حوزه درمان می توانید نواقص مالی و فنی را به مسئولین اطلاع و برای رفع مشکلات اقتصادی راهکار ارائه دهید.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

هشدار دادگستری تهران درباره ثبت دستورالعمل توزیع آنلاین دارو

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از مهر،  میثم یاری، معاون قضائی رئیس …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.