صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / تقدیر از ۱۰ استاد برتر در شانزدهمین همایش نکوداشت مقام استاد

تقدیر از ۱۰ استاد برتر در شانزدهمین همایش نکوداشت مقام استاد

رییس جهاد دانشگاهی گفت:اگر به جایی در این کشور رسیده‌ایم و برای کشور فعالیت می‌کنیم به دلیل تعلیم و تعلم معلمان و اساتید ارزشمندمان است.

طیبی

به گزارش ایسنا، دکتر حمیدرضا طیبی که در شانزدهمین همایش نکوداشت مقام استاد در تالار ابن سینا دانشکده علوم پزشکی تهران سخن می‌گفت، تاکید کرد: بزرگداشت معلم در واقع بزرگداشت علم است. جامعه‌ای هم به سعادت و توسعه و پیشرفت می‌رسد که علم و استفاده کردن از آن به عنوان فناوری یک ارزش باشد چرا که عالمان در برنامه‌ریزی و اداره کشور حضور دارند.

وی اظهار کرد: همایش نکوداشت مقام استاد که به شایستگی به نقش ارزنده اساتید دانشگاه علوم پزشکی تهران توجه دارد فرصت مغتنمی است تا از زحمات بی شائبه آنان در عرصه تعلیم و تعلم و تربیت قدردانی نماید و راه آنان را به عنوان نمونه و الگویی برای جوانان معرفی کند.

دکتر سید مهدی طبایی رییس جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران نیز گفت: این همایش نزدیک به ۱۸ سال پیش به همت دانشجویانی که در معاونت فرهنگی حضور داشتند، پایه گذاری شد که با حمایت های مرحوم دکتر یلدا میسر شد.

وی ادامه داد: دکتر یلدا به عنوان یار و پشتیبان دانشجویان در برگزاری نکوداشت مقام استاد بودند و اکنون این مراسم به عنوان نمادی از پاسداشت و تقدیر از مقام استاد است و در حال حاضر ما شاهد قدردانی از ۱۰ استاد برتر در رشته‌های پزشکی هستیم.

طبایی یادآور شد: اساتیدی که در طول سالهای پرتلاش تعلیم و تعلم خود پروانه‌وار در شعله عشق به معلمی دانشجویان و شراره عشق به درمان بیماران سوختند و به واقع خود را ندیدند تا در سایه این خودگذشتگی بنای محکم در بهسازی و بالندگی نسل جوان مشتاق استوار سازند.

وی با بیان اینکه قریب به دو دهه مراسم همایش نکوداشت مقام استاد برگزار می‌شود،  افزود: معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران فرصت را مغتنم دانسته و در این راستا پانزده دوره همایش با عنوان نکوداشت مقام استاد را به پاس تلاش‌های گران قدر و ارزشمند اساتید فرهیخته دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار کرده است.

تمام اساتید پزشکی باید در راستای رسیدن به اهداف نظام سلامت تلاش کنند

دکتر ایرج حریرچی  قائم مقام وزیر و معاون کل وزارت بهداشت نیز در راستای برگزاری شانزدهمین همایش نکوداشت مقام استاد اظهار کرد: اساتید پزشکی باید در راستای رسیدن به اهداف نظام سلامت تلاش کنند و برگزاری چنین مراسم‌هایی که از اساتید قدردانی می‌شود، برای نظام سلامت و رسیدن به بهترین شرایط بهداشتی در کشور بسیار ارزشمند و مهم است.

وی خاطرنشان کرد: نظام سلامت دارای اهداف اساسی و اصلی است که افزایش سلامت مردم و افزایش امید به زندگی زندگی سالم و کاهش مرگ‌های زودرس جزو این اهدف است.

مقام معلمی و استادی، والاترین مقام در تمام مکاتب اخلاقی

دکتر مسعود حبیبی رییس سازمان جوانان هلال احمر نیز مقام معلمی و استادی را والاترین مقام در تمام مکاتب اخلاقی دانست و بیان کرد: باید این را باور داشت که مقام استادی دارای مسئولیت زیادی است و میتوان بنیانگذار اصلی آن را دکتر علیرضا یلدا دانست که ساده، بی‌آلایش و صادقه کار کرد و همیشه اخلاق و پایبندی به موازین اخلاقی و انسانی برای ایشان در اولویت بود. ما امروزه شاهد تلاش های آن استاد والا مقام هستیم و خود را مدیون تلاش های ایشان در این راستا می دانیم.

وی افزود: تکریم استاد و تکریم معلم به نوعی تکریم علم و دانش است. به همین دلیل مردمی که به استاد و معلم خود در حل مشکلات رجوع کنند، مردم سربلندی خواهند شد چرا که ما برای ساختن آینده و حل مشکلات کشور  نیاز داریم به اساتید خود تکیه کنیم.

در پایان این همایش نکوداشت مقام استاد از ۱۰ نفر از اساتید برجسته دانشگاه شامل دکتراحمدعلی نور بالامتخصص روانپزشکی، دکتر پروین منصوری متخصص پوست، دکتر اسماعیل یاسینی متخصص دندانپزشکی ترمیمی (دانشکده دندانپزشکی)، دکتر جواد جنتی متخصص رادیولوژی، دکتر فریدون سیاسی PH.D  تغذیه (دانشکده تغذیه)، دکتر فرشید نوربخشPH.D ایمونولوژی، دکتر وحید چنگیزی PH.D فیزیک پزشکی (دانشکده پیراپزشکی)، دکترعلی کاظمیان متخصص رادیوتراپی، دکتر مجتبی مجتهدزاده متخصص داروسازی بالینی و فوق تخصص مراقبت های ویژه (دانشکده داروسازی) و دکتر علیرضا استقامتی فوق تخصص غدد تقدیر شد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.