صفحه اصلی / فرهنگی / تبلیغات خلاقانه
تبلیغات خلاقانه

10 نمونه راهکار برای ایده تبلیغات خلاقانه

تبلیغات خلاقانه

برای ایجاد تبلیغات خلاقانه باید از کجا شروع کنیم؟
آیا متوجه شده‌اید که شعارها و تصاویر موجود در اکثر تبلیغات بالا، به طور عمیقی به یکدیگر پیوسته هستند؟ این مسئله نشان می‌دهد که باید در ابتدای طراحی هر آگهی تبلیغاتی، مفهومی قوی داشته باشیم. بنابراین برای تأثیرگذاری بر مخاطب، ابتدا در مورد مفهوم فکر کنید و سپس به طراحی بپردازید تا در مسیر درست برای ایجاد تبلیغاتی قرار بگیرید که مخاطبان‌تان آن را می‌فهمند، به خاطر می‌سپارند، با آن ارتباط برقرار می‌کنند و مهم‌تر از همه، به آن عمل می‌کنند.

۱- به مخاطبان خود یادآوری کنید که بعضی افراد با چه شرایطی زندگی می‌کنند


آلزایمر، بیماری ناتوان‌کننده‌ای است که موجب از دست رفتن حافظه و اختلال در زندگی فرد می‌شود و باید موارد معمول و لازم برای سپری کردن روز را به افراد مبتلا به آلزایمر یادآوری کرد. در آگهی چاپی بالا که توسط سیمون ماسکانی (Simone Mascagni) و برای alzheimersday2012.org طراحی شده نیز، از همین تکرار استفاده می‌شود. این آگهی در مورد روز جهانی آلزایمر است و چالش‌های بیماری آلزایمر را به مخاطبان یادآوری می‌کند

۲-با ظاهر مجله بازی کنید

این آگهی مربوط به روز آلزایمر در بلژیک نیز مفهومی مبتنی بر از دست دادن حافظه دارد. در اینجا در یک صفحه‌ی مجله، حل شدن یا جارو شدنِ جوهر و حروف چاپی نشان داده می‌شود، درست مانند حافظه‌ی افراد مبتلا به آلزایمر که به تدریج پاک می‌شود. همراه با این تصویر، این پیام به مخاطب منتقل می‌شود که «امروز، ۸۵ هزار بلژیکی آنچه را که در روزنامه‌ها می‌خوانند، به یاد نمی‌آورند. بیایید از آنها حمایت کنیم.»

۳-تفسیر تازه‌ای از تصویری مشهور ارائه بدهید

در آگهی بالا که برای تبلیغ مدادرنگی‌های فابر کاستل طراحی شده است، نقاشی مشهوری با استفاده از هزاران مدادرنگی، بازآفرینی شده است. البته از این مدادرنگی‌ها برای ترسیم نقاشی استفاده نشده و خود مدادرنگی‌ها در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند تا نقاشی مشهور بازآفرینی شود. اگر با دقت نگاه کنید، می‌توانید تعداد زیادی مدادرنگی را مشاهده کنید که به دقت در کنار یکدیگر چسبانده شده‌اند تا نقاشی مشهور «جیغ» اثر ادوارد مونک (Edvard Munch) بازآفرینی شود.

۴-احساسی را به تصویر بکشید که مخاطب بتواند با آن ارتباط برقرار کند

این تبلیغات خلاقانه با عنوان «درد کار» که برای تبلیغ مسکن‌های Aspirina Bayer طراحی شده است، دستگاه منگنه‌ای را نشان می‌دهد که تصویر مردی بر روی آن کشیده شده است که از شدت درد، سر خود را با دو دست نگه داشته است. این تصویر به شکل هوشمندانه‌ای احساسی را که با سردرد ایجاد می‌شود (و مانند این است که سر خود را بر روی میز بکوبید) نشان می‌دهد.

۵-برای رساندن پیام خود از رنگ‌ها استفاده کنید

داشتن دندان‌های صدفی و سفید، یکی از اهداف بهداشت دهان و دندان و زیبایی است و در این تبلیغات خلاقانه که برای یک مرکز سفید کردن دندان‌ها طراحی شده است نیز از شعار تبلیغاتیِ «ما رنگ زرد را دوست نداریم» استفاده شده است. در این تبلیغات خلاقانه این شعار با استفاده از رنگ سفید برای چیزهای زردرنگ (لیمو، موز، زرده‌ی تخم‌مرغ و عروسک اردک) نشان داده شده است، زیرا همان‌طور که در این آگهی گفته می‌شود، آنها رنگ زرد را دوست ندارند.

۶-واقعی باشید

در آگهی بالا که برای ماراتُن لندن طراحی شده، کفشی نشان داده شده است که شهر لندن به صورت مینیاتوری در کف آن بازآفرینی شده است و این پیام را می‌رساند که این کفش از تمام قسمت‌های شهر لندن عبور کرده است.

۷-از جوانه‌های چشایی مخاطبان خود استفاده کنید

در این تبلیغات خلاقانه برای تبلیغ سس گوجه‌فرنگی، از جوانه‌های چشایی مخاطبان استفاده شده است. بر اساس این آگهی، استیک و سیب‌زمینی سرخ‌شده بدون این سس گوجه‌فرنگی، مزه‌ای مانند مقوا خواهد داشت.

۸-الهام را به تصویر بکشید

در این تبلیغات خلاقانه برای مدادهای فابر کاستل، این شعار بیان می‌شود که «در هر مداد، ایده‌ای وجود دارد که در انتظار کشف شدن است.» در این آگهی سر مداد به صورت لامپی در صحنه‌ی نمایش نشان داده شده و نویسنده‌ای را در لحظه‌ی مهمی نشان می‌دهد که به او الهام شده است.

۹-از طنز استفاده کنید

در آگهی تبلیغاتی بالا برای محصول StaSoft، فرد خشنی مانند سیلوستر استالونه به صورت کاریکاتوری پارچه‌ای نمایش داده شده و ترکیبِ شعار تبلیغاتیِ «حتی سخت‌ترین‌ها را هم نرم می‌کند» با پرتره‌ی پارچه‌ای، ترکیبی طنزآمیز و مهم‌تر از همه، جذاب و به یادماندنی را به وجود آورده است.

۱۰-نمادی شناخته شده را تغییر بدهید

در آگهی بالا از نماد شناخته‌شده‌ی سنجاق در نقشه برای کسب‌و‌کارهای مختلفی مانند گل‌فروشی استفاده شده است. این آگهی برای تبلیغ دوره‌های کارآفرینی است و در آن از شعار تبلیغاتیِ «کسب‌وکار خود را بر روی نقشه مشخص کنید»، استفاده شده است.

همچنین مطالعه کنید:

چند آمار جالب از متفاوت‌ترین گزارش سال

به گزارش کسب و کار نیوز، در این گزارش که در قالب ۲ برگه امتحانی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.