صفحه اصلی / سیاسی / مجلس / بررسی روند آماده‌سازی برای حضور در بازی‌های آسیایی در نشست ویژه فراکسیون ورزش
بررسی روند آماده‌سازی برای حضور در بازی‌های آسیایی در نشست ویژه فراکسیون ورزش

با حضور صالحی امیری و داورزنی انجام شد؛

بررسی روند آماده‌سازی برای حضور در بازی‌های آسیایی در نشست ویژه فراکسیون ورزش

نشست ویژه فراکسیون ورزش با ستاد بازی‌های آسیایی 2018 جاکارتا و جام جهانی با حضور صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک، محمدرضا داورزنی معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای و فریبا محمدیان معاون امور بانوان وزارت ورزش و جوانان و جمعی دیگر از مسئولان ورزشی برگزار شد.

تابش

به گزارش کسب و کار نیوز، محمدرضا تابش رئیس فراکسیون ورزش مجلس در این نشست گفت: بررسی کم و کیف آماده‌سازی قهرمانان ورزشی برای حضور در بازی‌های آسیایی از جمله اهداف برگزاری این جلسه است چرا که در شرایط کنونی دغدغه‌های بسیاری درباره عدم توفیق تیم‌های ملی در مسابقات مذکور وجود دارد.

وی افزود: آماده‌سازی تیم‌های ملی برای مسابقات جهانی، مطالبات نمایندگان، اشکالات وارده به آیین‌نامه انتخابات روسای فدراسیون‌ها، موضوع حق پخش‌ بازی‌ها، تدوین لایحه نظام باشگاه‌داری، تدوین توزیع نحوه ۰٫۲۷ درصد از ۹ درصد مالیات بر ارزش‌افزوده در این نشست مورد بررسی قرار گرفته است.

تابش با تبریک و ابراز خوشحالی از کسب مقام قهرمانی برای بانوان در عرصه بازی‌های فوتسال آسیا و دختران کاراته‌کار، افزود: مجلس در برنامه ششم توسعه و بودجه سال ۹۷ اهتمام صددرصدی خود را به ورزش کشور داشته است، ضمن آنکه مجلس در این دوره تمام تلاش خود را برای دوری ورزش از حاشیه‌ها کرده است، لذا انتظار داریم مسئولان از این موقعیت به درستی بهره برند.

همچنین صالحی رئیس کمیته المپیک، بودجه مسابقات المپیک جوانان آرژانتین و بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ را ۳۸ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان عنوان کرد.

وی با بیان اینکه امروز انسجام و وحدت ویژه‌ای میان وزارت ورزش، کمیته ملی المپیک، دولت و مجلس وجود دارد که در گذشته نبوده است این انسجام را به نفع ورزش کشور دانست و افزود: ارائه برنامه‌های کمیته ملی المپیک درخصوص بازی‌های المیپک۲۰۲۰ نیازمند جلسه اختصاصی دیگری است.

صالحی امیری با اشاره به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای حضور موفقیت‌آمیز در بازی‌های آسیایی جاکارتا، توضیح داد: کمیته کارشناسی اعزام متشکل از معاونین وزارت ورزش، مسئولان کمیته المپیک طی جلساتی با رؤسای فدراسیون‌ها به توافق‌های رسیده و در ادامه طی جلسه‌ای با ستاد عالی متشکل از وزیر ورزش به عنوان رئیس ستاد، بنده، دبیرکل و سرپرست فدراسیون‌ها برنامه‌ها نهایی شده است لذا با یک منطق ساختاری در حال حرکت به نقطه‌ای مدنظر هستیم.

وی با اشاره به اینکه تاکنون ۹۸ درصد از برنامه‌ها و اقدامات لازم برای بازی‌های جاکارتا نهایی شده است، در حوزه بلیط، لباس و هزینه‌ها، توضیح داد: کمیته المپیک در  این دوره برای نخستین بار آنالیز کاملی از بودجه‌ها را بر روی سایت خود قرار داده است بنابراین همه مسائل شفاف است و چیز پنهانی نداریم.

رئیس کمیته ملی المپیک عنوان کرد: در مجموع ۳۸میلیارد و ۳۰۰میلیون تومان برای فدراسیون‌ها برای دو رویداد اصلی در آرژانتین و جاکارتا هزینه خواهیم کرد که از این ۳۸میلیارد و ۳۰۰میلیون تومان ۱۵ میلیارد تومان هزینه بلیط، لباس، هتل، هزینه‌های جاری و ارزی است و ۲۳ میلیارد و ۷۰۰میلیون تومان کمک مستقیم به فدراسیون‌ها برای برگزاری اردوها است که رقم در مقابل بودجه وزارت ورزش بسیار ناچیز است.

وی همچنین با بیان اینکه برنامه‌ای جامعی برای حوزه‌های مختلف کاری تدوین شده است که برنامه المپیک ۲۰۲۰ را نیز شامل می‌شود، اضافه کرد: تمامی کمیسیون‌های ۱۳ گانه کمیته المپیک همچون برای رسیدن به اهداف بسیج شده و هر روز جلسه تشکیل داده و هر هفته جلسه ستاد عالی برگزار می‌شود لذا به ثبات و آرامشی در حوزه ورزش رسیده‌ایم و پیش‌بینی می‌کنم امسال وضعیت خوبی در مسابقات و المپیک خواهیم داشت و امسال را سال شکوفایی ورزش ایران می‌دانم.

صالحی امیری با تاکید بر اینکه تنش در فضای فعلی جز خسارت برای ورزش کشور دستاورد دیگری نخواهد داشت، اظهارکرد: از اصحاب رسانه تقاضا می‌کنم انتقادهای خود را مستقیم منتقل کنند تا فضای ورزش با ثبات بماند و این مهم بیشترین نیاز کشور است.

وی با تاکید بر اینکه دو مسئله استراتژیک وجود دارد که باید مدنظر قرار داد، ابتدا منابع که باید به آن توجه کرد، گفت: به‌عنوان مثال هزینه مربی خارجی بسیار بالا است و دوم مسئله تجهیزات است که می‌تواند در موفقیت ورزشکاران بسیار کمک کند. 

صالحی امیری همچنین در پاسخ به سوال نمایندگان درخصوص عدم پوشش خبری درخور شأن قهرمانی زنان در مسابقات فوتسال آسیایی توسط رسانه ملی و عدم اجازه ورود آن‌ها به ورزشگاه‌ها، توضیح داد: ما کارگذار هستیم سیاستگذار مجلس است، بنابراین اگر از من به‌عنوان یک جامعه شناس سوال کنید می‌گویم به‌یقین حضور بانوان در ورزشگاه‌ها یک نیاز برای نشاط اجتماعی است اما مبانی فقهی و قانونی آن بر عهده وزارت ورزش نیست.

وی ادامه داد: از نمایندگان مجلس تقاضا دارم طرحی را در این رابطه ارائه و این موضوع را حل و فصل کنند چراکه این موضوع باید به لحاظ قانونی یا فقهی حل و فصل شود، ما به‌عنوان کارگذار نه تنها مخالف حضور زنان در ورزشگاه‌ها نیستیم بلکه آن را یک نیاز اعلام می‌کنیم، زنان که نیمی از ورزش کشور را تشکیل می‌دهند، نیاز دارند که در ورزشگاه آزادی باشند.به اعتقاد ما پیامد اجتماعی حضور زنان در ورزشگاه‌ها مثبت است اما قطعا تصمیم‌گیرنده نهادهای سیاستگذاری هستند.

همچنین در این جلسه مباحثی همچون ضرورت ارائه برنامه ازسوی رئیس کمیته المپیک برای بازی‌های المپیک، هزینه سفر شخصیت‌ها به المپیک، ضرورت شفاف‌سازی مسائل مالی کمیته المپیک و حضور در مسابقات المپیک مطرح شد و عنوان شد که کارفرمایان مالیات پرداخت می‌کنند اما برگشتی برای حوزه ورزش ندارد. همچنین کمتر از ۵۰ درصد سهم وزارت ورزش از مالیات بر ارزش‌افزوده تخصیص داده شده است.

لابی‌گری در انتصابات روسای فدراسیون‌ها  و اینکه ورزش به یکی از ابزارهای سیاسی در دنیا تبدیل شده و شکست تیم فوتبال به لحاظ سیاسی به نفع کشور نیست در کنار رابطه وزارتخانه ورزش با نمایندگان و حضور بانوان در ورزشگاه‌ها از دیگر مسائلی بود که نمایندگان حاضر در این دیداربه بیان دیدگاه‌ها و ‌نظرات خویش پیرامون آن پرداختند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

افزایش حقوق ۴ گروه شغلی در سال آتی/هزینه آب، برق و گاز مدارس رایگان می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بهروز محبی نجم‌آبادی عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۳ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.