صفحه اصلی / سیاسی / مجلس / هلال احمر باید جنبه مردمی خود را حفظ کند
هلال احمر باید جنبه مردمی خود را حفظ کند

لاریجانی در مراسم افتتاح ۹ مرکز توانبخشی:

هلال احمر باید جنبه مردمی خود را حفظ کند

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هلال‌احمر نهادی کاملا مردمی و مورد اعتماد است، گفت: هلال‌احمر طی سال‌های اخیر سیر صعودی پیدا کرده است.

 

به گزارش کسب و کار نیوز و به نقل از خبرگزاری خانه ملت، علی لاریجانی عصر امروز (شنبه ۲۲ اردیبهشت) در مراسم افتتاح ۹ مرکز جامع توانبخشی به مناسبت هفته هلال‌احمر با اشاره به وقوع حوادث گوناگون در کشور در سال ۹۶ گفت: هلال‌احمر در رسیدگی به وضعیت مصدومان در حوادث مختلف از جمله زلزله کرمانشاه پیشگام بود و با روحیه شاداب و مهربان به کمک مردم شتافت.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اعضای جمعیت هلال احمر در سخت ترین شرایط با روحیه بشاش به فعالیت خود می‌پرداختند، افزود: هلال احمر نهادی کاملا مردمی بوده و وظایف خوبی دارد و این موضوع که حدود ۲ میلیون نفر به این نهاد پیوسته اند بسیار ارزشمند بوده و نشان دهنده از اعتماد مردم به این نهاد است.

وی ادامه داد: مایه مسرت و افتخار است که مردم کمک‌های خود را به این نهاد مردمی می‌سپارند.

 لاریجانی با تاکید بر اینکه مجلس نگاه مثبتی به هلال احمر دارد، یادآور شد: مجلس هر جا که بتواند به هلال احمر کمک می‌کند و مقداری از درآمدهای دستگاه‌ها به هلال احمر اختصاص می‌یابد.

رئیس قوه مقننه کشور تصریح کرد: باید کمک کرد که این نهاد جنبه مردمی خود را حفظ کند و متناسب با آن بتواند به مردم و مصدومان خدمات ارائه دهد.

وی با بیان اینکه باید در زمینه تجهیزات و امکانات از هلال احمر حمایت کرد، ادامه داد: ممکن است توانبخشی به صورت ذاتی وظیفه هلال احمر نباشد، اما این نهاد اقدامات خوبی در این زمینه انجام داده است.

لاریجانی با اشاره به اعتماد افراد خیر به هلال احمر گفت: حضور هنرمند پیشکسوت داریوش ارجمند در این کار خیر سبب مسرت است.

رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن ابراز امیدواری از اینکه وقوع حوادث در کشور کاهش یابد، بیان کرد: گاهی در کوران حوادث چنین اتفاقاتی رخ می‌دهد، لذا ما باید از لحاظ تکنولوژی و آموزشی در این زمینه پیشرفت داشته باشیم، البته هلال احمر طی سال‌های اخیر سیر صعودی پیدا کرده و از لحاظ آموزش‌های مردمی و جنبه‌های فنی بهبود یافته که قابل تقدیر است.

شایان ذکر است که رئیس قوه مقننه در پایان این مراسم با اهدای لوح سپاس و یادبود از داریوش ارجمند بازیگر پیشکسوت خیر و عضو جمعیت هلال احمر تقدیر و تشکر کرد.

پایان پیام

همچنین مطالعه کنید:

افزایش حقوق ۴ گروه شغلی در سال آتی/هزینه آب، برق و گاز مدارس رایگان می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بهروز محبی نجم‌آبادی عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۳ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.