صفحه اصلی / فرهنگی / تجسمی / کدام پیشکسوتان در مراسم اهدای نشان عکس مطبوعاتی تقدیر می‌شوند؟
کدام پیشکسوتان در مراسم اهدای نشان عکس مطبوعاتی تقدیر می‌شوند؟

مراسم اهدای نشان عکس مطبوعاتی

کدام پیشکسوتان در مراسم اهدای نشان عکس مطبوعاتی تقدیر می‌شوند؟

همزمان با برگزاری مراسم اهدای نشان عکس سال مطبوعاتی که ۲۳ اردیبهشت‌ماه در خانه هنرمندان برگزار خواهد شد، از محمد اسلامی راد، جهانگیر رزمی و عباس ملکی سه پیشکسوت عکاسی تقدیر به عمل خواهد آمد.

همزمان با برگزاری مراسم اهدای نشان عکس سال مطبوعاتی که ۲۳ اردیبهشت‌ماه در خانه هنرمندان برگزار خواهد شد، از محمد اسلامی راد، جهانگیر رزمی و عباس ملکی سه پیشکسوت عکاسی تقدیر به عمل خواهد آمد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، همزمان با برگزاری دومین مراسم اهدای نشان عکس سال مطبوعاتی ایران، در بخش تقدیرهای ویژه از سه پیشکسوت عکاسی تقدیر به عمل خواهد آمد.

کیمته‌ای ویژه متشکل از از جمعی از عکاسان پیشکسوت و شناخته شده شامل محمد صیاد، سیدعباس میرهاشمی، محسن شاندیز، محمد نوروزی و فرهاد سلیمانی انتخاب عکاسان را برای تقدیر در این بخش به عهده داشته‌اند که در نهایت سه عکاس پیشکسوت محمد اسلامی راد، جهانگیر رزمی و عباس ملکی انتخاب شدند.

محمد اسلامی راد متولد ۱۳۳۰، عکاس خودآموخته و فارغ‌التحصیل رشته کشاورزی از دانشگاه شیراز است. اوفعالیت عکاسیش را از سال ۵۴، از سال ۶۱ همکاری خود را به صورت حرفه‌ای در سازمان صداوسیما آغاز کرد. همکاری با آژانس عکس گاما در فرانسه از سال ۶۴، چاپ عکس‌های خبری و گزارش‌های مصور در مطبوعات جهان، برنده جایزه نقدی مؤسسه غیرانتفاعی مادرجونز امریکا به خاطر مجموعه عکس‌های سیمای درحال تغییر کشور من ۱۳۶۷، عکاس ممتاز چهارمین نمایشگاه دوسالانه عکس موزه هنرهای معاصر به خاطر مجموعه عکس‌های انسان و کار در سال ۷۰، داور چندین جشنواره و مسابقه عکس از جمله مواردی است که در سابقه کاری او درج شده است.

عباس ملکی نیز متولد ۱۳۲۶ ساوه است. او عکاسی را با شروع کار در فتومتروپل­ لاله ­زار در سال ۱۳۴۰ آغاز کرد. او از سال ۱۳۴۳ به استخدام روزنامه کیهان درآمد و سال ۱۳۶۸ بازنشسته شد. عمده‌ترین فعالیت ملکی در نشریات به هفته‌نامه سینما مربوط است که در کنار عکاسی به امور دیگر هم پرداخت. عکاسی از درگیری‌های انقلاب با شروع حکومت نظامی در اصفهان تا پیروزی انقلاب و عکس های ۱۷ شهریور از جمله کارهای اوست. پیش از آغاز جنگ نیز برای ثبت اولین تحرکات در منطقه جنگی حضور داشت و عکس‌هایی را ثبت کرد و در عملیات‌های متعدد شرکت داشت. ملکی در دو واقعه بزرگ و خبرساز ایران (انقلاب و جنگ) به عکاسی پرداخته و آثار ماندگاری را ثبت کرده است.

جهانگیر رزمی متولد ۱۳۲۶ در اراک و تنها برنده جایزه پولیتزر در ایران است. او عکاسی را از سن ۱۲، ۱۳ سالگی و با دوربین لوبیتل از مراسم‌های خانوادگی آغاز کرده است. رزمی نزدیک به ۲۶ سال تنها برنده ناشناس جایزه پولیتزر در تاریخ ۹۰ ساله این جایزه بود، تا آنکه سرانجام در سال ۲۰۰۶ میلادی نام رزمی به عنوان عکاس تصویر «جوخه آتش» برای همگان آشکار شد.

همچنین از اسماعیل عباسی به پاس تلاش ارزشمند و مستمر ایشان در زمینه تدریس، پژوهش، ترجمه و تالیف در زمینه عکاسی تقدیر به عمل خواهد آمد.

در جریان مراسم اهدای نشان عکس سال مطبوعاتی ایران، ۱۰ نشان در بخش‌های مختلف به برگزیدگان اهدا خواهد شد. همراه با افتتاح نمایشگاه آثار برگزیده، عکس یادگاری از گردهمایی عکاسان مطبوعاتی نیز ثبت خواهد شد.

انجمن صنفی عکاسان مطبوعاتی ایران دومین دوره اهدای نشان عکس سال مطبوعاتی ایران را با هدف ایجاد انگیزه و پویایی در جامعه عکاسی از طریق ایجاد یک رقابت حرفه‌ای برگزار کرده است. به این ترتیب، امسال جوایز مجموعه عکس و تک عکس در پنج بخش عکس خبری، عکس مستند اجتماعی، عکس ورزشی، عکس محیط زیست و عکس پرتره به علاوه بخش مجزایی برای مالتی مدیا اهدا خواهد شد.

در هر کدام از بخش‌های پنج‌گانه عکس و بخش مالتی مدیا، سه نامزد برای دریافت نشان مجموعه عکس و تک عکس انتخاب شده‌اند که در نهایت از میان این نامزدها، در هر بخش یک مجموعه عکس مطبوعاتی سال و یک تک عکس مطبوعاتی به عنوان برگزیده معرفی می‌شود و دوربین طلایی به آن‌ها اهدا خواهد شد و یک اثر نیز در بخش مالتی مدیا نشان را دریافت خواهد کرد.

داوری آثار را امسال محمود کلاری، سیف الله صمدیان، نادر داوودی، پیمان هوشمندزاده، رضا معطریان بر عهده داشته‌اند.

نمایشگاه آثار برگزیده نیز همزمان با این مراسم افتتاح می‌شود که به مدت یک هفته در گالری تابستان خانه هنرمندان ادامه خواهد داشت.

همچنین مطالعه کنید:

آغاز «کتاب‌بازی» در ماه رمضان برای بچه‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز، با شروع ماه مبارک رمضان، «فیلیمومدرسه» محتوای تازه خود …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.