صفحه اصلی / اجتماعی / زنان و خانواده / پیگیری تغییر روند ثبت طلاق
پیگیری تغییر روند ثبت طلاق

پیگیری تغییر روند ثبت طلاق

رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه بیش از ۶۰ درصد از کودکان استان تهران اتباع خارجی هستند، گفت: از میان دیگر کودکان کار باقی مانده (۴۰ درصد) ۶۰ درصد از آنان نیز متعلق به خارج از استان تهران هستند.

محسنی بندپی رییس سازمان بهزیستی

به گزارش کسب و کار نیوز در بخش دیگری از این نشست محمدعلی وکیلی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی پیشنهاد کرد وظایف نهادهای حمایتی در حوزه اجتماعی تجمیع شوند.

وی با بیان اینکه هر چه در حوزه اجتماعی عملکرد واقعی‌تری داشته باشیم می‌توان به عنوان یک تجربه به آن افتخار کرد، افزود: با وجود فاصله بین عنوان‌های اولیه خوشبختانه کارنامه قابل قبولی در حوزه ماموریت‌های سازمان بهزیستی دیده می‌شود. این نماینده مجلس با اشاره به اینکه یکی از ماموریت‌های سازمان بهزیستی فرهنگسازی در جامعه است، اظهار کرد: با استفاده از ظرفیت فرهنگسازی می‌توان ماموریت‌های این سازمان را تسهیل کرد. اگر موانع برای فرهنگ امدادرسانی در جامعه برطرف شود نیز نیاز به استمداد از دولت از بین می‌رود.

به گفته وکیلی برخی از خیرین به دلیل وجود این نهادهای حمایتی احساس می‌کنند دیگر نیازی به حضورشان نیست، در حالیکه بهزیستی باید فرهنگ امدادرسانی را در زندگی ایرانیان ساری و جاری کند.

در بخش دیگری از این نشست نیز اصغر باقری سرپرست سابق سازمان بهزیستی استان تهران با اشاره به وجود ۲۵۰۰ شریک اجتماعی سازمان بهزیستی، گفت: فعالیت این شرکای اجتماعی باعث ایجاد ۱۱ هزار و ۵۰۰ شغل در استان تهران شده است و سازمان بهزیستی با استفاده از این ظرفیت توانسته است تا از فرصت‌ها بهترین استفاده را ببرد.

وی در ادامه تاکید کرد: اگر ۹۰ درصد سازمان یا کشوری نتوانسته است پویا باشد به دلیل مدیران آن است. بسیاری از مدیران هستند که مانع پیشرفت یک سازمان یا کشور می‌شوند.

باقری همچنین تصریح کرد: اگر وضعیت کودکان کار و خیابان در استان تهران بحرانی نیست به دلیل همکاری تیم مدیریت استان تهران است. همچنین رفع موانع و مقررات و آسان گیری نیز به این مسئله کمک کرده است.

در بخش پایانی این نشست داریوش بیات نژاد، سرپرست جدید سازمان بهزیستی استان تهران نیز با اشاره به وجود ۱۹ هزار معلول، ۲۵ هزار زن سرپرست خانوار و ۲۷ هزار معلول پشت نوبتی تصریح کرد: ظرفیت بالای پایتخت، مراکز خصوصی قدرتمند، همکاری دستگاه‌های ملی و وجود خیران ارزشمند باعث شده است تا ظرفیت بالایی برای کار کردن در استان تهران ایجاد شود.

وی یکی از مهمترین اصول فعالیت خود را برقراری رفاه در کنار کرامت و عزت پرسنل سازمان بهزیستی عنوان کرد و گفت: بخش وسیعی از مدیران توانمند کشور کسانی بودند که پیش از این در تهران مدیریت کردند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

«نبض» زندگی «معلولان» کُند می‌زند

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا،«قانون حمایت از حقوق معلولان» مصوب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.