صفحه اصلی / استان ها / اردبیل / طرح تحول سلامت با روش درست و مناسب عملیاتی نشد

‌امام جمعه اردبیل:

طرح تحول سلامت با روش درست و مناسب عملیاتی نشد

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: طرح تحول سلامت با روش درست و مناسب عملیاتی نشد به طوری که پرداختی‌ها بیشتر از منابع درآمدی بوده است.

امام جمعه اردبیل

به گزارش کسب و کار نیوز، ‌حجت‌الاسلام سیدحسن عاملی در دیدار با رئیس سازمان تامین اجتماعی اظهار کرد: ما نمی‌توانیم کشور بدون تامین اجتماعی را حتی تصوی کنیم چرا که وجود این سازمان زمینه امیدواری مردم در حوزه‌های درمانی و پرداختی مستمری‌ها را فراهم کرده تا بخشی از دغدغه‌های افراد جامعه رفع شود. 

وی با بیان اینکه این مجموعه در سال‌های اخیر خدمات مناسبی را به بیمه‌شدگان و عموم مردم ارائه کرده است، خاطرنشان کرد: ما همچنان گله‌مند رعایت نشدن اصل عدل و عدالت در بین استان‌های کشور هستیم، به طوری که در توزیع امکانات کشور به نظر می‌رسد توازن رعایت نشده است. 

امام جمعه اردبیل افزود: برخی استان‌های نوپا در این مسیر مورد بی‌مهری قرار گرفته‌اند و به رغم وعده‌ای که دولتمردان در سال‌های گذشته داشتند هنوز در عرصه عمل کارهای موثر و راهگشایی انجام نشده و استان اردبیل از برخی امکانات و زیرساخت‌ها بی‌بهره است. 

عاملی به سفر رئیس سازمان تامین اجتماعی به استان‌های مختلف و انجام اولین سفر نوربخش به این استان اشاره کرد و گفت: نمایندگان برخی استان‌های همجوار را باید تحسین کرد که با سفر رئیس سازمان مجوز احداث بیمارستان ۳۰۰ تختخوابی را گرفتند که انتظار می‌رود در این سفر رئیس سازمان هم در احداث بیمارستان‌های جدید و هم سرمایه‌گذاری شرکت شستا در استان اردبیل قول مساعد و عمل واقعی را بدهند. 

وی بیان کرد: به رغم افزایش جمعیت مرکز استان این جای سرشکستگی است که تنها بیمارستان تامین اجتماعی سبلان اردبیل است که با حجم عظیمی از مراجعات روبروست که جا دارد مسئولان سازمان به توسعه و افزودن بیمارستا‌ن‌های جدید در این شهر تدبیری بیندیشند. 

امام جمعه اردبیل ادامه داد: اردبیل با توجه به موقعیت تاریخی و تمدنی بر ذمه تمام مردم ایران حق بزرگی دارد به طوری که ما امروز در کنار سفره صفویه نشسته‌ایم که حاکمان این دوره نسبت به یکپارچگی و تقویت بنیان تشیع در این کشور گام‌های موثری برداشتند. 

عاملی در ادامه به ضرورت صدور کارت هوشمند در ارائه خدمات درمانی به بیمه‌ شدگان تامین اجتماعی و تقویت حوزه نظارتی و صیانتی اشاره کرد و گفت: صدور کارت هوشمند مانع از برخی سوءاستفاده‌ها در دفترچه‌های کاغذی خواهد شد. 

وی تصریح کرد: در طرح تحول سلامت که به شکل نامناسبی اجرا شد باید سقف پرداختی‌ها مشخص می‌شد در حالی که این طرح به گونه‌ای اجرا شد که بخشی از سهم پرداختی در آن مربوط به حق و حقوق همان افرادی بود که امروز در خانه‌ها به عنوان بیکار نشسته‌اند و کلی مشکلات برای خود و خانواده‌ها ایجاد کرده‌اند. 

امام جمعه اردبیل ضرورت پرداخت بدهی تامین اجتماعی به مراکز طرف قرارداد را یادآور شد و افزود: برخی کارفرمایان با نادیده گرفتن حق و حقوق کارگران حرکت‌هایی را انجام می‌دهند که با ضعف نظارت‌های تامین اجتماعی این کار عواقب خوبی را به همراه نداشته در حالی که سازمان تامین اجتماعی باید با نظارت بر اجرای قانون کار کارفرمایان را مکلف به پرداخت حق و حقوق کارگران کند. 

عمده خدمات تامین اجتماعی به شکل الکترونیک ارائه می‌شود 

در ادامه سعید بشرخواه در این دیدار اظهار کرد: در دولت تدبیر و امید و با مدیریت شایسته نوربخش در سازمان تامین اجتماعی اقدامات و فعالیت‌های مثبت در تسهیل امور خدماتی به بیمه شدگان انجام شده و همچنان این هدفگذاری و برنامه‌ریزی در حال توسعه و تقویت است. 

وی خاطرنشان کرد: تمام خدمات سازمان تامین اجتماعی در بخش امور بیمه‌شدگان و درمان به صورت الکترونیکی و بدون کوچکترین هزینه کاغذ انجام می‌شود به طوری که دفترچه‌های کاغذی از رده خارج شده و در همه واحدهای ملکی سازمان خدمات درمانی در حوزه‌های مختلف به صورت الکترونیکی و به سرعت انجام می‌شود. 

مدیر کل تامین اجتماعی استان اردبیل بیان کرد: برای واحدهای طرف قرارداد نیز در حال زمینه‌سازی و رایزنی با مسئولان امر هستیم تا خدمات ارائه شده به سرعت و در قالب نظام نوین الکترونیکی انجام شود تا با پرهیز از کارهای دستی بتوان رضایتمندی بیمه‌شدگان را فراهم کرد. 

بشرخواه گفت: قطعا سازمان در این زمینه با هدفگذاری‌هایی که انجام داده منشا برکت برای ایجاد رضایتمندی بیشتر خواهد بود و ما آمادگی داریم براساس تصمیم‌گیری‌هایی که در این سفر انجام می‌شود امکان توسعه کمی و کیفی خدمات تامین اجتماعی برای بیمه شدگان اصلی و تبعی فراهم آید. 

وی ادامه داد: در استان اردبیل نیز به تناسب کشور نیمی از جمعیت تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی هستند و ما در قالب تعهداتی که داریم به همراهی مدیریت درمان سعی می‌کنیم خدمات مناسب و رضایت‌بخشی را به مردم به ویژه بیمه شدگان ارائه کنیم.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

آبگرم‌ سرعین

تعطیلی آبگرم‌های سرعین تا اطلاع ثانوی

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, حسن حسن‌پور امروز هفتم اسفند …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.