صفحه اصلی / اجتماعی / جامعه و شهری / خریدهتل در کیش با حق بیمه کارکنان شهرداری
خریدهتل در کیش با حق بیمه کارکنان شهرداری

رئیس کمیته بودجه شورای شهر تهران عنوان کرد

خریدهتل در کیش با حق بیمه کارکنان شهرداری

رئیس کمیته بودجه شورای شهر تهران از بررسی مشکلات سازمان بازنشستگی شهرداری تهران خبر داد.

مجید فراهانی

مجید فراهانی، با بیان اینکه سازمان بازنشستگی تهران سازمانی است که وظیفه اصلی آن تحت پوشش قرار دادن نیروهای شهرداری بعد از بازنشستگی است، گفت: هر ماه از حقوق پرسنل مبلغی تحت عنوان حق بازنشستگی کسر و در سازمان بازنشستگی به عنوان یک سازمان اقتصادی ذخیره می‌شود.

به گزارش کسب و کار نیوز، وی با بیان اینکه سازمان بازنشستگی شهرداری تهران به عنوان یک سازمان اقتصادی وظیفه دارد که حق بازنشستگی افراد را جمع‌آوری کند تا بعد از بازنشسته شدن آنها این پول‌ها در اختیار آنها قرار گیرد و آتیه آنها را تأمین کند، گفت: در حال حاضر حق الزحمه‌ای که از پرسنل کسر می‌شود کفاف چرخاندن سازمان بازنشستگی را نمی‌دهد و شهرداری موظف است ماهانه ۲۰ میلیارد تومان به سازمان بازنشستگی بابت پرداخت حقوق و دستمزد پرسنل کمک کند.

فراهانی با بیان اینکه سازمان بازنشستگی تعدادی شرکت اقتصادی دارد که متاسفانه این شرکت‌ها آورده اقتصادی ندارند و زیان ده هستند، گفت: شورای شهر تهران تصویب کرده است که سازمان بازنشستگی خودگردان شود؛ اما به دلیل حجم مشکلات این امکان فراهم نیست و این در حالیست که بازنشستگان شهرداری علاوه بر مشکلات جسمانی زیاد از نظر مالی نیز در مضیقه هستند؛ چرا که حقوق آنها کم است و به واسطه وام‌هایی که دریافت کرده‌اند بعضا حقوق آنها به سمت صفر شدن رفته و این موجب دل نگرانی و اعتراضات بازنشستگان شهرداری شده است.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه متاسفانه شرکت‌های زیرمجموعه سازمان بازنشستگی نتوانستند به مرحله سوددهی رسیده و تماما زیان ده هستند، تصریح کرد: با این حال شورای شهر پنجم در نظر دارد که با ساماندهی شرکت‌ها و سازمان‌های زیرمجموعه هزینه‌ها را کم کند و این شرکت‌ها را به سمت درآمدزایی جدید سوق دهد. مثلا بحث ایجاد پمپ بنزین‌های تک نازله را مورد بررسی قرار داده‌ایم تا توسط یکی از این شرکت‌های زیرمجموعه انجام شود که در حال رایزنی هستیم تا بتوانیم این مشکل عدم سوددهی شرکت‌ها را حل کنیم.

وی با بیان اینکه در سند تحویل و تحول که توسط نجفی شهردار پیشین تهران تهیه و جمع‌آوری شده بود نیز در مورد یکی از شرکت‌های زیرمجموعه شهرداری یعنی صندوق ذخیره کارکنان نیز هشدار داده شده به گونه‌ای که این صندوق پول‌هایی که از حقوق پرسنل کسر می‌کرده است در جاهای مختلف از جمله خرید هتلی در کیش و یا قطعه زمینی در کنار متروی امام خمینی (ره) صرف کرده است که بعدا مشخص شده این سرمایه گذاری‌ها نیز مشکل داشته است.

فراهانی افزود: هتلی که در کیش با پول کارمندان شهرداری خریده شده است چندین برابر قیمت اسمی بوده و زمین مترو نیز مشکل سندی و حقوقی دارد و همچنین بخش زیادی از سرمایه گذاری‌ها نیز در معرض خطر است که باید فکری به حال آنها کرد و بر همین اساس شورای شهر تمرکز زیادی بر حل مشکلات این مجموعه دارد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

تعیین قیمت بلیت اتوبوس برای نوروز به‌ تعویق افتاد

به گزارش کسب و کار نیوز، احمد رضا عامری رئیس اتحادیه تعاونی‌های مسافربری گفت: روز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.