صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / تلاش دانشگاه امیرکبیر برای تقویت ارتباط با صنعت

رئیس دانشگاه خبر داد

تلاش دانشگاه امیرکبیر برای تقویت ارتباط با صنعت

رییس دانشگاه امیرکبیر به تلاش این دانشگاه برای تقویت ارتباط با صنعت در سند راهبردی اشاره کرد و گفت: در سه سال گذشته تعداد قراردادهای منعقد شده این دانشگاه با صنعت ۲ برابر شده و جذب درآمد در این زمینه افزایش یافته است.

سردر دانشگاه امیرکبیر

به گزارش کسب و کار نیوز،‌ دکتر سیداحمد معتمدی در نشست مشترک دانشگاه صنعتی امیرکبیر با اتاق بازرگانی با تاکید بر اینکه علم با سرعت بالایی در حال پیشرفت است، گفت: این امر را می‌توان در حوزه‌هایی چون کامپیوتر و الکترونیک مشاهده کرد؛ چراکه اگر در این حوزه‌ها تاخیر حدود ۶ ماهه داشته باشیم، مجبور هستیم طرح جدید دیگری ارائه کنیم.

وی ادامه افزود: خوشبختانه روند رشد علم در دانشگاه امیرکبیر در سال گذشته اتفاق افتاده است، در این زمینه برای نهادی طرحی ارائه کردیم که در زمان عقد قرارداد مجبور به تغییر فناوری استفاده شده در این طرح شدیم؛ چراکه این فناوری در آن زمان دیگر توجیه اقتصادی نداشت.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: بسیاری تصور می‌کنند علوم انسانی و مدیریت علم پیچیده‌ای نیست و به همین دلیل اظهار نظر می‌کنند و خود را کارشناس اقتصادی می‌دانند.

معتمدی اضافه کرد: این درحالی است که در کشورهای غربی برای علوم انسانی به دلیل مواجهه با انسان‌ها اهمیت زیادی قائل هستند. ابزار و قطعات کامپیوتر ثابت هستند، اما انسان رفتار ثابتی ندارد؛ از این رو است که باید تصمیم‌گیری‌ها سنجیده‌تر و عاقلانه‌تر باشد.

وی با بیان اینکه کشور در حوزه علوم انسانی ضعیف است، چراکه این علم را پیچیده‌تر از علومی چون کامپیوتر و الکترونیک نمی‌دانیم، گفت: از این رو است که باید علم روز را کسب کنیم و با دنیا در ارتباط باشیم.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر ادامه داد: بر این اساس نباید تصور شود با دریافت یک مدرک کار تمام شده است و افرادی موفق هستند که به طور دائم در حال تحصیل علم و انتقال دانش خود به دیگران باشند.

معتمدی با بیان اینکه در برنامه‌های راهبردی تاکید بر تبدیل شدن دانشگاه به نسل سوم مطرح شده است، گفت: دانشگاه‌های نسل سوم علاوه بر تولید، نقش موثری در کاربردی کردن و تبدیل دانش به فناوری دارند.

وی با بیان اینکه بر اساس آمارها ۷ تا ۳۰ درصد اعتبارات دانشگاه‌های آمریکا از سوی دولت تامین می‌شود، افزود: مابقی اعتبارات از قراردادهای صنعتی تامین می‌شود و این شرایط در دانشگاه‌های اروپا نیز حاکم است؛ چراکه دولت‌ها اعلام کرده‌اند به دانشگاه‌هایی اعتبار داده می‌شود که با صنعت قرارداد منعقد کنند. ما نیز در برنامه‌های راهبردی دانشگاه به این امر توجه کرده‌ایم.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر تاکید کرد: باتوجه به برنامه راهبردی دانشگاه، از تربیت نیروی انسانی پشت میزنشین در مقطع کارشناسی جلوگیری می‌شود و تلاش ما تربیت انسان‌های کار آفرین است.

به گفته وی، در دوره کارشناسی و دکتری جهت گیری دانشگاه صنعتی امیرکبیر اجرای پروژه‌های صنعتی است.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر افزود: در سه سال گذشته تعداد قراردادهای منعقد شده این دانشگاه با صنعت ۲ برابر شده و جذب درآمد در این زمینه افزایش یافته است.

معتمدی، افزایش قراردادهای آموزشی با واحدهای مختلف از جمله اتاق بازرگانی را از دیگر اقدامات این دانشگاه در راستای دسترسی به علم روز عنوان کرد و گفت: علاوه بر آن تلاش شد با دنیا ارتباط برقرار کنیم، به گونه‌ای که با دانشگاه‌های مطرح اروپا همکاری‌های علمی خوبی داریم.

وی با بیان اینکه در حوزه مدیریت با دانشگاه‌های فرانسه و هلند قراردادهایی منعقد کرده‌ایم، گفت: خوشبختانه در زمینه کسب دانش‌های روز دنیا توفیقات زیادی داشتیم، اما برای رسیدن به نقطه مطلوب باید تلاش بیشتری داشته باشیم تا بتوانیم به اهداف برنامه راهبردی دانشگاه دست یابیم.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر اظهار کرد: در برنامه‌های راهبردی دانشگاه سعی شده تا دانشکده‌هایی که زمینه علمی نزدیک به هم دارند را در یک پردیس تخصصی مدیریتی تجمیع کنیم.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.