صفحه اصلی / استان ها / اردبیل / تشکیل ۲۰۰ تشکل بوم‌گردی در کشور
تشکیل ۲۰۰ تشکل بوم‌گردی در کشور

معاون وزیر ورزش و جوانان خبر داد:

تشکیل ۲۰۰ تشکل بوم‌گردی در کشور

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: در حال حاضر 200تشکل بوم‌گردی به همت جوانان در کشور فعالیت می‌کند که امیدواریم فعالیت آنها منجر به جذب توریسم در استان‌هایی نظیر اردبیل شود.

بوم‌گردی

به گزارش کسب و کار نیوز، محمدمهدی تندگویان در مراسم افتتاح خط تولید واحد فناور و دانش‌بنیان اندیشه سلامت سبلان در دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل اظهار کرد: ما خوشحالیم که تلاش‌ها و مجاهدت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در دانشگاه آزاد اسلامی امروز با همت و همراهی جوانان به ثمر نشسته که جای دارد یاد و خاطره آن فقید سعید را گرامی بداریم. 

وی با بیان اینکه همت جوانان هر کار نشدنی را به کار شدنی و تحقق یافتنی تبدیل می‌کند، خاطرنشان کرد: ما امروز با تنوع تقابل و تهدید کشورهای بیگانه روبرو هستیم و در این مسیر پرسنگلاخ باید به جوانان خلاق، نوآور و مبتکر خود به همراه تولید تکنولوژی‌های بومی و محلی اعتماد کنیم تا بر مبنای این حرکت‌ها بتوانیم کشور را در همه حوزه‌ها به خودکفایی رسانده و از وابستگی نجات دهیم. 

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با ابراز خرسندی از راه‌اندازی خط تولید شرکت دانش‌بنیان دانشگاه آزاد اسلامی در اردبیل گفت: در همه عرصه‌ها ما به راحتی می‌توانیم قله‌ها موفقیت را با همراهی جوانان و اعتماد به آنها فتح کنیم که در این زمینه استانی نظیر اردبیل پیشرو و پیشقدم شده است. 

تندگویان به مدیران باسابقه و فعلی کشور توصیه کرد تا با اعتماد به جوانان زمینه ظهور و بروز خلاقیت و توانمندی آنها را در همه عرصه‌ها فراهم آورند چرا که امروز بزرگترین دستاورد علمی را همین جوانان به شایستگی رقم زدند. 

وی افزود: در تمام دنیا اتکا به نیروی جوانی و اعتماد به این باور ارزشمند زمینه پیشرفت و توسعه را فراهم کرده و ما نیز انتظار داریم در مقطع کنونی همه به جوانان اعتماد کنند تا کشور در مسیر توسعه و پیشرفت واقعی قرار گیرد. 

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در ادامه با حمایت قاطع از جوانان خلاق دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل بیان کرد: با ثبت تشکل جوانان در حوزه کارآفرینی ما آمادگی داریم از محل صندوق با بازپرداخت طولانی مدت و کارمزد چهار درصد تسهیلات مناسبی را به آنها پرداخت کنیم تا محصولات خود را تولید و روانه بازار کنند. 

تندگویان تصریح کرد: در کنار ما استاندار اردبیل نیز به این طرح‌های دانش بنیان و توسعه‌ای کمک خواهد کرد تا زمینه اشتغال و رونق اقتصادی در بخش‌های مختلف فراهم آید. 

وی سیاست وزارت ورزش و جوانان را در حوزه ساماندهی جوانان ترغیب و تشویق آنها به تولید بومی و شهرستانی با رویکرد مرکزگریزی دانست و افزود: ما هر قدر در شهرستان‌ها اشتغال تولید کنیم قطعا جلوی مهاجرت را گرفته و زمینه تثبیت حضور در مناطق محروم را به همت جوانان فراهم می‌آوریم. 

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با اشاره به راه‌اندازی شبکه بوم‌گردی در کشور به همت جوانان اظهار کرد: ما اولین شبکه بوم‌گردی را در ماه‌های گذشته استارت زدیم و در حال حاضر ۲۰۰ تشکل بوم‌گردی در کشور فعال است که امیدواریم در استان اردبیل نیز به همت این تشکل زمینه معرفی بیشتر قابلیت‌ها و توانمندی‌های گردشگری فراهم آمده از راه اقتصاد گردشگری بتوانیم استان اردبیل را متحول کنیم.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

آبگرم‌ سرعین

تعطیلی آبگرم‌های سرعین تا اطلاع ثانوی

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, حسن حسن‌پور امروز هفتم اسفند …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.