صفحه اصلی / اجتماعی / زنان و خانواده / تاثیر همکاری خانواده‌ها با مدرسه برای پیشگیری از اعتیاد فرزندان
تاثیر همکاری خانواده‌ها با مدرسه برای پیشگیری از اعتیاد فرزندان

تاثیر همکاری خانواده‌ها با مدرسه برای پیشگیری از اعتیاد فرزندان

مشاور فرهنگی رئیس جمهور درباره بحث اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر گفت: همکاری خانه و مدرسه برای کنترل و پیشگیری از اعتیاد به مصرف مواد مخدر صنعتی و شیمیایی کودکان، نوجوانان و جوانان بسیار تاثیرگذار است و این امر باید مورد توجه اساسی قرار گیرد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، مشاور فرهنگی رئیس جمهور درباره بحث اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر گفت: همکاری خانه و مدرسه برای کنترل و پیشگیری از اعتیاد به مصرف مواد مخدر صنعتی و شیمیایی کودکان، نوجوانان و جوانان بسیار تاثیرگذار است و این امر باید مورد توجه اساسی قرار گیرد.

 اشرف بروجردی افزود: با وجود به افزایش و گستردگی انواع مواد مخدر صنعتی، شیمیایی و حتی دخانیات در جامعه و اینکه خانواده‌ها بیش از سایر آحاد کشور در برابر اعتیاد آسیب پذیر می شوند، ضرورت دارد با توجه به مدیریت خوب برای بحث اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر، آموزش و پرورش با اولیای دانش آموزان مشارکت بیشتری داشته باشد.

وی با بیان اینکه بیشترین الگو پذیری افراد از درون مدرسه شکل می گیرد، اظهار کرد:وقتی همکاری و مشارکت در مورد آشنایی با انواع مواد مخدر، راه‌های پیشگیری ، درمان ، کنترل و غیره مدیران مدارس همه مقاطع تحصیلی با خانواده ها انجام شود نیمی از رویکرد مبارزه اجتماعی با مواد مخدر تحقق می یابد.

مشاور فرهنگی رئیس جمهور ادامه داد: از آموزش و پرورش انتظار است که بحث نظارت بر رفتار و حالات دانش آموزان را نیز بیشتر کند زیرا خانواده ها دغدغه‌هایی در زندگی دارند که گاهی در این مورد کم توجهی می شود، وقتی نظارت در مدارس باشد، آنان می‌توانند والدین را نیز در جهت رفتار و حالات فرزندانشان بگذرانند و یک همکاری و تعامل خوبی در این زمینه ایجاد می‌شود.

بروجردی با اشاره به اینکه آسیب‌های اجتماعی ناشی از اعتیاد بیشتر زنان را درگیر میکند، تصریح کرد: وقتی مصرف مواد مخدر صنعتی و شیمیایی در جامعه زیاد باشد، زنان قربانی آسیبهای اجتماعی ناشی از اعتیاد می شوند.

به گفته وی، در حال حاضر بحث اعتیاد زنان در کشور افزایش یافته در حالی که آنان نیاز به حمایت دارند، باید وقتی مورد درمان قرار می گیرند و دوباره به آغوش جامعه و خانواده باز می‌گردد، تحت حمایت و مشاوره قرار گیرند و رها نشوند.

مشاور فرهنگی رئیس جمهور خاطرنشان کرد: لازم است در راستای اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر نیز مراکز ترک اعتیاد حرفه‌های علمی و اصولی در مورد روش‌های ترک و بهبودی کامل و امیدوار شدن معتاد به زندگی دوباره ببینند و تحت نظارت باشند.

بروجردی تاکید کرد: همه وظیفه دارند به بحث اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر توجه بیشتری کنند و به راحتی از این مسئله عبور نکنند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

«نبض» زندگی «معلولان» کُند می‌زند

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا،«قانون حمایت از حقوق معلولان» مصوب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.