صفحه اصلی / فرهنگی / کتاب و رسانه / مسئول انتشارات سوریه نمایشگاه تهران را عامل پیشرفت ملت ها خواند
مسئول انتشارات سوریه نمایشگاه تهران را عامل پیشرفت ملت ها خواند

مسئول انتشارات سوریه نمایشگاه تهران را عامل پیشرفت ملت ها خواند

«امینه صلاح الدین عثمان » مسئول انتشارات دار تموز سوریه، سی و یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران را عامل گسترش فرهنگ وپیشرفت ملت ها خواند.

به گزارش کسب و کار نیوز گفت: نمایشگاه تهران علی رغم سختی های ناشی از افزایش نرخ دلار همچنان به فعالیت خود ادامه داده و هدف اصلی خود را که همان تبادل فرهنگی کشورها است محقق ساخته است.
وی با اشاره به استقبال بی نظیر مردم از نمایشگاه کتاب، سطح فروش غرفه های ناشران خارجی را به دلیل افزایش نرخ دلار بسیار پایین خواند.
وی اظهار امیدواری کرد به زودی مشکلات موجود در مسیر کتاب وکتابخوانی رفع شده ناشران خارجی بتوانند به راحتی کتاب های مختلف را در اختیار مصرف کنندگان آن قرار دهند.
«هیثم الغزالی» مسئول انتشارات دار نینوی سوریه نیز به خبرنگار ایرنا گفت:نمایشگاه امسال از هر نظر از سالهای گذشته بهتر ودارای امکانات مناسب تری است اما متاسفانه کاهش قدرت خرید مردم موجب شده غرفه های خارجی از فروش کمتری برخوردار باشند.
وی اظهار داشت نمایشگاه تهران در روشنگری افکار عمومی ،تبادل علمی وپیشرفت ملت ها نقش بسیار موثری دارد.
الغزالی با ارائه بیش از ۱۰۰ جلد کتاب در زمینه فلسفه، تاریخ، ادبیات وسیاست در غرفه خود گفت: نمایشگاه کتاب زمینه آشنایی ملت ها با یکدیگر را فراهم ساخته وموجب افزایش سطح آگاهی ملت ها شده است.
وی که برای چهاردهمین بار متوالی در نمایشگاه کتاب تهران شرکت کرده است امکانات امسال را در مقایسه با سالهای گذشته بی نظیر دانست وخواستار حمایت بیشتر از ناشران خارجی ومصرف کنندگان کتاب شد.
الغزالی با تشکر از مسئولان جمهوری اسلامی ایران در برگزاری هرچه بهتر نمایشگاه تهران خواستار ارتقای سطح تبادل علمی با سوریه شد.
سی ویکمین نمایشگاه بین المللی تهران در تاریخ ۱۲ تا ۲۲ اردیبهشت در تهران دایر است.
خاورم*۱۷۲۴* ۱۴۵۳
خبرنگار مترجم: آمنه دهقان

همچنین مطالعه کنید:

چند آمار جالب از متفاوت‌ترین گزارش سال

به گزارش کسب و کار نیوز، در این گزارش که در قالب ۲ برگه امتحانی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.