صفحه اصلی / اصناف / برندها / گوگل از برنامه‌های آینده‌اش برای سیستم عامل کروم پرده برداشت
گوگل از برنامه‌های آینده‌اش برای سیستم عامل کروم پرده برداشت

گوگل از برنامه‌های آینده‌اش برای سیستم عامل کروم پرده برداشت

در حالی که به نظر می‌رسید گوگل اپلیکیشن‌های اندرویدی برای اجرا در کروم OS را فراموش کرده باشد، رویداد I/O 2018 جایی بود که غول موتورهای جستجو از برنامه‌هایش برای احیای این اپلیکیشن‌ها خبر داد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از دیجیاتو به گفته گوگل، کروم OS قرار است امسال قابلیت‌هایی دریافت کند که هم به توسعه‌دهنده و هم کاربر سود می‌رسانند. نخستین مورد، پشتیبانی از کیبورد مجازی اندروید خواهد بود که به نسخه ۶۹ کروم OS اضافه خواهد شد.

در همین راستا یکی از سخنرانان گوگل، در جریان برگزاری I/O به خوبی تمام قابلیت‌های متنوع کیبورد «جی‌بورد» را روی یک پیکسل‌بوک به نمایش گذاشت. اما به جز این، اپلیکیشن‌های کروم OS قرار است که پشتیبانی از میان‌بر اپلیکیشن‌ها را هم دریافت کنند.

بدین صورت که با نگه داشتن انگشت روی آیکن هر اپ، بتوان نوتیفیکیشن‌های آن را چک کرد و به بعضی تنظیمات و اطلاعات آن دسترسی داشت. به لطف این قابلیت (که برای تمام اندرویدی‌ها آشناست) توسعه‌دهندگان همچنین می‌توانند گروهی از اپلیکیشن‌ها را در قالب یک آیکن گردآوری کرده و در انتهای صفحه بگذارند.

به عنوان مثال برای خانواده اپلیکیشن‌های گوگل‌پلی ‌می‌توان صرفا آیکن Play Books را به عنوان نماینده در نظر گرفت تا وقتی روی آن اشاره می‌کنید، آیکن اپ‌های دیگر مثل Movies&TV و Music هم برایتان نمایان شوند.

همچنین پشتیبانی از حالت تصویر در تصویر هم به کروم OS اضافه خواهد شد. برنامه اندروید استودیو در مک، ویندوز و لینوکس نیز یک شبیه‌ساز کروم OS با ایمیج کامل دریافت می‌کنند.

اما در نهایت، نسخه ۶۹ کروم OS که پاییز امسال از راه می‌رسد، از یو اس بی چند کاناله، AAudio و Audio MMAP نیز برای ارتقای تجهیزات و قابلیت‌های صوتی خود پشتیبانی خواهد کرد.

همچنین مطالعه کنید:

تفاوت پارتیشن اداری تک جداره و دوجداره

پارتیشن اداری اولین ویژگی که با ورود به یک دفتر خوب به چشم می خورد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.