صفحه اصلی / سیاسی / مجلس / کمالی‌پور: ایران در دادگاه‌های بین‌المللی طرح دعوا کند

با اشاره به خروج آمریکا از برجام

کمالی‌پور: ایران در دادگاه‌های بین‌المللی طرح دعوا کند

یک عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس معتقد است که آمریکا باید خسارت ناشی از خروج از برجام را به ایران بپردازد و ایران می‌تواند در این باره طرح دعوا کند.

یحیی کمالی پور

یحیی کمالی‌پور در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به خروج ترامپ از برجام اظهار داشت: آمریکا با خروج از برجام فاتحه مقررات و معاهدات بین‌المللی را خواند و دیگر هیچ کشوری در جهان نمی‌تواند به آمریکا اعتماد کند. آمریکا نه‌تنها برای ایران بلکه دیگر برای هیچ کشوری قابل اعتماد نخواهد بود.

وی افزود: در کنار این موارد ما باید از ظرفیت خودمان استفاده و با این ظرفیت کشورمان را اداره کنیم. هر زمان که نگاهمان به دست بیگانه بوده یک سستی و مشکل در کشورمان حادث شده است، فکر می‌کنم امروز حتی بهتر از گذشته ملت و مسئولین باید درک کنند که راه نجات ما در ایستادگی و مبارزه است. آمریکا تا دین ما را از ما نگیرد با ما کنار نمی‌آید برای اینکه به پای آرمان‌هایمان بایستیم باید مبارزه تنگاتنگی داشته باشیم. البته شاید در مسیر، سختی‌هایی باشد اما به این می‌ارزد که به ذلت تن ندهیم.

این عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس تاکید کرد: آمریکا در دنیا روسیاه‌تر خواهد بود و این روسیاهی نه‌تنها در تاریخ آمریکا بلکه در تاریخ جهان ثبت و ضبط خواهد شد. سابقه نداشته که در یک قرارداد بین‌المللی که مورد امضای همه قرار گرفته یک نفر آن را ترک کند.

کمالی‌پور درخصوص موضع کشورهای اروپایی در این باره گفت: جهان اگر بخواهد سازمان مللی وجود داشته باشد یعنی جهان اگر بخواهد نظمی بر آن حاکم باشد راهی جز این ندارد که در مقابل سلطه‌گری آمریکا بایستد ولی اگر کشورهای دنیا با آمریکا همراهی و هم‌نوایی کنند مطمئناً هرج و مرجی همچون هرج و مرج جنگ‌های جهانی اول و دوم در جهان حادث خواهد شد و هیچ کسی حریم امنی نخواهد داشت و به جای اینکه قانون در دنیا حاکم شود زور حاکم خواهد شد.

این نماینده مجلس تاکید کرد: از نظر مقررات بین‌المللی آمریکا متعهد است که کلیه خسارات ناشی از عدم انجام تعهد که به موجب امضای این قرارداد بین‌المللی به وجود آمده را به ایران پرداخت کند و دستگاه دیپلماسی ما این حق را دارد در دادگاه‌های بین‌المللی علیه آمریکا طرح دعوا کند. از طرفی خود دستگاه دیپلماسی ما و دولت و مجلس تصمیم قاطعی خواهند گرفت، ما در مقابل آنها کوتاه نخواهیم آمد.

وی تصریح کرد: آقای روحانی گفتند که ما باید صبر کنیم که آن پنج کشور چه می‌کنند اما من در این باره خوشبین نیستم. علی‌رغم اینکه آنها نگران هستند اما مطمئناً منافع آنها این اجازه را نمی‌دهد که همراهی کنند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

افزایش حقوق ۴ گروه شغلی در سال آتی/هزینه آب، برق و گاز مدارس رایگان می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بهروز محبی نجم‌آبادی عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۳ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.