صفحه اصلی / استان ها / اردبیل / راه‌اندازی پارک به نام استان‌های همجوار اردبیل در معرفی مفاخر

راه‌اندازی پارک به نام استان‌های همجوار اردبیل در معرفی مفاخر

شهردار اردبیل گفت: استان‌های شمال و شمالغرب کشور با هماهنگی همدیگر می‌توانند در ورودی شهرها پارک‌هایی را راه‌اندازی کنند تا به نام این استان‌ها مفاخر و چهره‌های ماندگارشان معرفی شوند.

به گزارش کسب و کار نیوز، «حمید لطف‌اللهیان» در اولین جلسه هم‌اندیشی مدیران کل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری‌های شمال و شمالغرب کشور در عمارت شهرداری اردبیل اظهار کرد: ما با راه‌اندازی این پارک‌ها به صورت مشترک و در ورودی شهرهای خودمان می‌توانیم تندیس‌ها و سردیس‌های بزرگان و مفاخر شهرهای دیگر را در آنجا قرار دهیم که این کار با هماهنگی روابط عمومی‌ها در مجموعه شهرداری با هدف تعامل بهتر شهرداری‌های مناطق شمال و شمالغرب کشور می‌تواند نتایج سودمند و مطلوبی را به همراه داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: ما آمادگی داریم در ورودی شهرهایمان از طرف تبریز و ارومیه و همچنین از طرف ورودی زنجان و رشت این کار را در اولویت قرار دهیم تا از طریق این پارک‌ها چهره‌های برجسته علمی، ادبی و تاریخی شهرهای مجاور را معرفی کرده و در انتقال این مفاهیم تلاش کنیم.

شهردار اردبیل با قدردانی از دست‌اندرکاران برگزاری چنین نشست‌های هم‌اندیشی بیان کرد: بهتر است در کنار تبادل اطلاعات و طرح مسایل فرهنگی و اجتماعی فرصتی را نیز برای رسانه‌ها مهیا کنیم تا سوالات و موضوعات خود را مطرح کنند تا باب آشنایی بیشتر با کارهای انجام شده از سوی مجموعه‌های روابط عمومی شهرداری‌ها فراهم آید.

لطف‌اللهیان تغییر ماموریت شهرداری را از یک نهاد صرفا عمرانی و خدماتی به یک نهاد فرهنگی یادآور شد و گفت: در شرایط کنونی با گذر از فعالیت‌های عمرانی و خدماتی شهرداری ما به سمت توسعه پایدار شهری با مولفه‌های فرهنگی و اجتماعی حرکت می‌کنیم که در این راستا ضروری است توسعه انسانی اتفاق بیفتد تا زمینه توسعه شهرها نیز فراهم آید.

وی افزود: در حال حاضر در بسیاری از کشورهای دنیا و حتی استان‌های کشورمان ماموریت شهرداری‌ها یک ماموریت فرهنگی و اجتماعی محسوب می‌شود و ضرورت دارد با بهره‌گیری از ظرفیت رسانه‌ها و ارتباطات قوی بتوانیم نتایج سودمندی را از هدفگذاری‌ها و برنامه‌ریزی‌های انجام شده به دست آورد.

شهردار اردبیل تصریح کرد: خوشحالیم که مدیران ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری‌های تبریز، ارومیه زنجان و رشت هر کدام با کوله‌باری از تجربیات برنامه‌ریزی‌ها و هدفگذاری‌های توسعه‌ای در شهر ما حاضر شدند که امیدواریم پیامد این نشست‌ها برگزاری نشست شهرداری‌های شمال و شمالغرب کشور باشد تا به صورت ماهانه، فصلی و حتی سالانه خروجی مطلوبی را از این نشست‌ها شاهد باشیم.

لطف‌اللهیان ادامه داد: شهرداری‌ها امروز به رغم محدودیت منابع مالی فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی و هنری را در اولویت رسالت حساس و خطیر خود قرار دادند که همچنان این روند با قدرت و صلابت پیگیری می‌شود.

وی با اشاره به تاریخ پرفراز و نشیب اردبیل به عنوان مهد ارادت به مکتب اهل بیت و تشیع خاطرنشان کرد: ما در اردبیل در کنار عناصر ارزشمند تاریخی و تمدنی با یک عنصر طبیعی در مسیر توسعه‌یافتگی روبرو هستیم که از جمله آن می‌توان عنصر طبیعی و باارزش شورابیل را نام برد که ۲۰۰ هکتار آن شامل سطح آب و در مجموع به مساحت ۴۵۰ هکتار شورابیل به مکان حضور گردشگران با یک ظرفیت عظیم تبدیل شده است.

شهردار اردبیل گفت: در ابعاد تاریخی، فرهنگی، مذهبی و طبیعی ما در اردبیل با کوه سبلان و مجموعه آب‌های گرم به عنوان یک فرصت استثنائی برای حضور گردشگران روبرو هستیم که قطعا وجود چنین ظرفیت‌هایی در استان اردبیل می‌تواند خیز بلندی را در مسیر توسعه پایدار رقم بزند.

لطف‌اللهیان در ادامه با برشمردن ماموریت روابط عمومی‌ها در گستردگی فعالیت شهرداری بیان کرد: نباید روابط عمومی‌ها مسئولیت خود را تنها در تهیه و انعکاس اخبار از عملکرد عمرانی خلاصه کنند بلکه با توجه به تغییر ماموریت سازمانی شهرداری‌ها انتظار می‌رود در شرایط موجود روابط عمومی‌ها به توسعه و تقویت فعالیت‌های فرهنگی اقدام کنند.

وی شهرداری‌ها را در تحقق اقتصاد مقاومتی نهادی پیشرو خواند و اضافه کرد: ما در نشست‌های بعدی می‌توانیم با تعریف یک افق و چشم‌انداز مناسب به سمتی حرکت کنیم تا به اهداف تعریف شده براساس توافق طرفین و همچنین دایر کردن دبیرخانه دائمی در این بخش اقدامی عملی و راستین انجام شود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

آبگرم‌ سرعین

تعطیلی آبگرم‌های سرعین تا اطلاع ثانوی

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, حسن حسن‌پور امروز هفتم اسفند …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.