صفحه اصلی / فرهنگی / کتاب و رسانه / تکاپوی مخاطبان نمایشگاه کتاب در دهمین روز برپایی
تکاپوی مخاطبان نمایشگاه کتاب در دهمین روز برپایی

تکاپوی مخاطبان نمایشگاه کتاب در دهمین روز برپایی

در حالیکه تنها یک روز به پایان فعالیت سی و یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران باقی مانده، کتاب دوستان و علاقه مندان «یار مهربان» در تکاپو هستند تا در این روزهای پایانی، از دیدن این جشنواره بزرگ بین المللی محروم نشوند.

به گزارش کسب و کار نیوز، نمایشگاه بین المللی کتاب تهران طی ۳۰ دوره برگزاری همیشه شاهد استقبال بیشتر مردم در ایام تعطیل بوده است ، همچنانکه چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه هفته گذشته نیز با استقبالی مثال زدنی مواجه بود بطوری که سخنگوی نمایشگاه اعلام کرد: شمار بازدید کنندگان در دو روز اول در مقایسه با سال های گذشته و تاریخ برگزاری نمایشگاه ها بی سابقه بوده است.
اما امروز نیز که کم کم به ساعات پایانی آن نزدیک می شویم به دلیل انبوه جمعیتی که از همان نخستین ساعت فعالیت نمایشگاه خود را به مصلی رسانده اند و همچنان ادامه دارد، مسوولان نمایشگاه را مجبور کرد که ساعت کار نمایشگاه را مانند روز گذشته یک ساعت تمدید کنند.
در هر گوشه از مصلی کتاب دوستانی را می بینی که یا سرگرم خواندن کتاب هستند و یا در حال پرس و جو برای یافتن غرفه های مورد نظر، برخی گوشه ای را پیدا کرده و در حال استراحت هستند، تعدادی در نماز خانه ها مستقر شدند تا پس از آنکه کمی خستگی را از تن خارج کردند، خریداری کتاب را ادامه دهند، در این میان کودکان هم پر جنب و جوش همراه والدین در غرفه های کودک از این راهرو به آن راهرو سرگرم تماشای کتاب ها هستند.
سارا اله وردی که از مشهد به تهران آمده است به خبرنگار ایرنا می گوید: امروز خود را به مصلی رساندم تا فهرست کتاب هایی را که در یکسال گذشته آماده کرده بودم خریداری کنم اما به اندازه ای غرفه ها شلوغ است که هنوز تعدادی از آنها تهیه نشده است.
محسن قدمچی ساکن شهر ری هم می گوید: از آنجا که از فردا سرگرم کار و فعالیت می شود فرصت را غنیمت شمرده تا با حضور در نمایشگاه کتاب های مورد نیاز را خریداری کنم اما واقعا از این همه بازدید کننده شگفت زده شده ام.
وی می افزاید: به نظرم افرادی که تا دیروز فرصت برای بازدید از نمایشگاه را پیدا نکرده بودند ، امروز به مصلی آمده اند اما به قدری غرفه ها شلوغ است که از تهیه تعدادی از کتاب ها صرف نظر کردم.
مهسا مرتضوی از کاشان نیز می گوید: برای تهیه کتاب « طریق بسمل شدن » محمود دولت آبادی به نمایشگاه آمده ام اما آنقدر غرفه چشمه پرجمعیت است که ترجیح می دهم گشتی بزنم و دوباره مراجعه کنم ولی هر طور شده باید این کتاب را که مدت ها در انتظارش بودم خریداری کنم.
وی می افزاید: تصور نمی کردم نمایشگاه این اندازه شلوغ شود زیرا سال گذشته که در جمعه پایانی به شهر آفتاب رفتم، از این استقبال خبری نبود.
مرتضی رونقی هم که به اتفاق خانواده به نمایشگاه کتاب آمده می گوید: از فرصت تعطیلی استفاده کرده و خانواده را به مصلی آوردم تا همگی کتاب های مورد نیاز را تهیه کنیم ولی از صبح تاحالا هنوز موفق نشده ام به غرفه کودک و ناشران آموزشی مراجعه کنم البته شنیدم که ساعت فعالیت امروز نمایشگاه تا ساعت ۲۱ تمدید شده ، امیدوارم کار بازدید را به خاطر خستگی نیمه کاره رها نکنم.
به گزارش کسب و کار نیوز، با وجود اینکه امروز از نیمه گذشته اما همه ورودی های مصلی مملو از جمعیت و تردد در راهروهای شبستان و سایر سالن ها دشوار است ، مقابل دستگاه های نصب شده عابر بانک در شبستان جمعیت زیادی حضور دارند و بازدید کنندگان زیادی بر پله های میان شبستان و بالکن نشسته اند تا بعد از استراحتی اندک، گشت و گذار در این فضای فرهنگی و پر از هیجان و شور و حال را ادامه دهند.
در نمایشگاه امسال که در ۱۳۰ هزار متر مربع بر پا شده، حدود دو هزار و ۵۵۰ ناشر داخلی و خارجی حضور دارند که از این تعداد ۵۰۰ ناشر از خارج کشور شرکت کرده اند. همچنین در بخش فروش، ناشران داخلی و خارجی حضور دارند و ناشران خارجی نیز به دو بخش عرب و لاتین تقسیم شده اند.
در بخش لاتین نمایشگاه، ۴۲ ناشر با ۱۵۰ هزار و ۹۰۰ کتاب و در بخش عرب ۸۱ ناشر با ۳۵ هزار و ۵۰۰ کتاب حضور دارند.
نمایندگان ۷ کشور به طور مستقیم در نمایشگاه حاضرند و ناشران داخلی نیز در ۴ حوزه دانشگاهی، عمومی، کودک و نوجوان و آموزشی شرکت کرده اند.
امسال ۷۰ درصد ناشران بخش فروش در محل مسقف هستند و فقط ۳۰ درصد در چادر مستقر شده اند.
سی و یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران با شعار « نه به کتاب نخواندن» فردا ۲۲ اردیبهشت ماه ساعت ۱۵ به کار خود پایان می دهد.
فراهنگ*۱۷۲۴*۱۸۸۰

همچنین مطالعه کنید:

چند آمار جالب از متفاوت‌ترین گزارش سال

به گزارش کسب و کار نیوز، در این گزارش که در قالب ۲ برگه امتحانی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.