صفحه اصلی / اقتصادی / بورس / بورس‌های جهان به مدار صعودی بازگشتند
بورس‌های جهان به مدار صعودی بازگشتند

بورس‌های جهان به مدار صعودی بازگشتند

بیشتر بورس‌ها در آسیا، اروپا و آمریکا به رهبری نمادهای انرژی سبزپوش بودند و بهای نفت نیز کماکان متاثر از تصمیم آمریکا در خصوص برجام رو به افزایش است.

به گزارش گسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، بیشتر بورس‌ها در آسیا، اروپا و آمریکا به رهبری نمادهای انرژی سبزپوش بودند و بهای نفت نیز کماکان متاثر از تصمیم آمریکا در خصوص برجام رو به افزایش است.

ورس‌های اروپایی عملکردی بهتر از پیش‌بینی‌ها داشتند و شاخص “فوتسی ۱۰۰” بورس لندن با ۰.۲ درصد، شاخص “دکس”آلمان ۰.۴ درصد و شاخص “کک” فرانسه ۰.۳ درصد افزایش بسته شدند.

در معاملات امروز آسیا نیز شاخص “ام اس سی آی” بورس‌های منطقه آسیا-اقیانوسیه به جز ژاپن ۰.۶ درصد افزایش یافت. در ژاپن شاخص ” نیک کی ۲۲۵” ۰.۳ درصد بالا رفت و بورس های سئول کره جنوبی و شانگهای چین، کار خود را با افزایش ۰.۵ و ۰.۲ درصدی به پایان بردند.

در آمریکا نیز شاخص “داو جونز” افزایشی ۰.۷۵ درصدی داشت و شاخص “اس اند پی ۵۰۰” بیش از ۱ درصد بالاتر رفت. افزایش بهای نفت باعث نگرانی از تورم در آمریکا شده است و این مساله باعث شد بازده اوراق ۱۰ ساله وزارت خزانه داری پیش از آن که با کمی عقب نشینی به ۲٫۹۸ درصد برسد، برای ساعتی سطح بالای ۳ درصد را لمس کند.

نفت خام برنت برای تحویل در آینده با ۰.۸ درصد افزایش به ۷۷.۸۲ دلار در هر بشکه رسید که بالاترین سطح از نوامبر ۲۰۱۴ محسوب می‌شود. نفت سبک آمریکا نیز ۰.۶ درصد افزایش یافت و به ۷۱.۶۹ دلار در هر بشکه رسید.

از سوی دیگر ارزش دلار نیز همگام با نفت افزایش یافت و با ثبت سطح ۹۳٫۴۱۶ واحدی به بالاترین سطح ۴.۵ ماه اخیر رسید، اما در نهایت شاخص دلار در برابر سبدی از ۶ ارز مهم جهانی به ۹۲٫۹۵۶ واحد رسید.

یورو با اندکی افزایش به ۱.۱۸۷۱ دلار رسید و هر دلار نیز به ۱۰۹٫۶۹۰ ین رسید.

همچنین مطالعه کنید:

سود سهام عدالت تا هفته پایانی اسفند پرداخت می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، دولت در سال ‌۱۴۰۱ برای پرداخت به موقع سود …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.