صفحه اصلی / فرهنگی / کتاب و رسانه / نمایشگاه بین المللی کتاب تهران از منظر وزیر راه و شهرسازی
نمایشگاه بین المللی کتاب تهران از منظر وزیر راه و شهرسازی

نمایشگاه بین المللی کتاب تهران از منظر وزیر راه و شهرسازی

وزیر راه مسکن و شهرسازی که روز پنج شنبه برای بازدید از نمایشگاه کتاب تهران و شرکت در مراسم رونمایی از کتاب خود در مصلی امام خمینی (ره ) حضور یافته بود، برگزاری سی و یکمین دوره از نمایشگاه را مطلوب توصیف کرد .

عباس آخوندی درحاشیه این بازید درمورد چگونگی برگزاری نمایشگاه کتاب به خبرنگار ایرنا گفت:برگزاری این رویداد مهم فرهنگی در مصلی از وضعیت مطلوبی برخوردار است .
وی تاکید کرد: بهترین کاربری برای مجموعه ای چون مصطی تهران، استفاده فرهنگی است و نباید این مجموعه بزرگ در طول سال فقط برای یک روز در هفته مورد استفاده قرار گیرد .
آخوندی افزود: مصطی تهران مجموعه خوبی است که به مرکز شهر نزدیک بوده و دسترسی آسانی دارد بنابراین بهتر است در طول هفته و روزهای متمادی روایدهای مختلف فرهنگی در این مکان برگزار شود.

** رونمایی از کتاب آقای وزیر
وزیر راه مسکن و شهرسازی پس از بازدید از غرفه های خانه کتاب و مرقع گلشن در سرای اردیبهشت از کتاب خود نیز رونمایی کرد.
آخوندی در مراسم رونمایی از کتاب ‘ برنامه ریزی و تمرکز زدایی فضاهای متعارض برای اقدام جمعی در جهان' که ترجمه مشترک آن را به عهده داشته است،تصریح کرد : این کتاب درباره مفهوم متعارض مبهمی بنام برنامه ریزی غیر متمرکز است که مرتب تکرار می شود ولی فهم واقعی افراد از آن محدود است .
وی افزود: با توجه به جهانی شدن و شکل گیری مقیاس های فراملی به طور طبیعی مقیاس های محلی و منطقه ای در یک تعارض جدیدی قرار می گیرد.
آخوندی ادامه داد: همگان از برنامه غیر متمرکز صبحت می کنند اما در عمل این مساله از نگاه آنان با قدرت زیاد حکومت و دولت مرکزی در تعارض قرار می گیرد.
وزیر راه، مسکن و شهرسازی گفت: در بحث تمرکز زدایی مهم است بدانیم آیا منظور ما یک قدرت مرکزی است که به محلات اختیاراتی واگذار کرده یا اینکه این قدرت مرکزی پذیرفته که محلات حکم روایی مستقلی داشته باشند .
عضو هیات دولت تاکید کرد: ما در ایران به طور عمده از نوع اول یاد می کنیم که قدرت متمرکز اختیاراتی به قدرت های محلی واگذار می کند اما اغلب نتیجه ای معکوس دارد .
آخوندی اهمیت این کتاب را در دو ویژگی بازکردن گره های نظری و عملیاتی بودن آن بیان کرد و افزود : هنوز هم مفهوم حکم روایی محلی را به رسمیت نشاخته ایم و حاضر نیستم ثروت، قدرت و سرمایه اجتماعی غیر متمرکز را به رسیمت بپذیریم .
وی ابراز امیدواری کرد مفهوم پیچیده حکم روایی در غالب تمرکز زدایی در این کتاب مورد توجه علاقه مندان قرار گیرد .
به گزارش کسب و کار نیوز ، این کتاب که در سه بخش و ۱۴ فصل توسط ویکتوریا.ای.برد نوشته شده از سوی عباس آخوندی و سمانه افشاری ترجمه شده و در نشر آگاه به چاپ رسیده است .
سی و یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران که از ۱۲ اردیبهشت ماه درهای خود را به روی بازدیدکنندگان گشوده است تا ۲۲ اردیبهشت در مصلای امام خمینی (ره) پذیرای بازدیدکنندگان است.
فراهنگ **۱۰۸۵** ۳۰۷۹** ۱۷۰۱

همچنین مطالعه کنید:

یک ایرانی رکورد جهانی طولانی ترین مستند ویدیویی از مسیر زندگی را ثبت کرد

احمدرضا شجاعی در این نشست خبری از ۲۰ سال سابقه مداوم فعالیت های خود و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.