صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / فعالیت دوباره دادگاه کیفری بین‌المللی در لیبی و درخواست برای بازداشت سیف الاسلام
فعالیت دوباره دادگاه کیفری بین‌المللی در لیبی و درخواست برای بازداشت سیف الاسلام

فعالیت دوباره دادگاه کیفری بین‌المللی در لیبی و درخواست برای بازداشت سیف الاسلام

دادستان دادگاه کیفری بین‌المللی با اشاره به اینکه دفتر این دادگاه پس از گذشته بیش از پنج سال غیبت، فعالیت‌های خود در لیبی را به تازگی از سرگرفته، بر لزوم همکاری مسئولان این کشور برای اجرای احکام بازداشت صادر شده در حق سه لیبیایی از جمله سیف الاسلام، پسر معمر قذافی، دیکتاتور سابق لیبی تاکید کرد.

سیف‌الاسلام قذافی

به گزارش کسب و کار نیوز، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای الحیاه، فاتو بنسودا، دادستان کل دادگاه کیفری بین‌المللی در نشست شورای امنیت اظهار داشت: با بازگشت تیم دادگاه کیفری به شهر طرابلس برای اولین بار از سال ۲۰۱۲، این دفتر می‌تواند تحقیقات خود در زمینه جرایمی که در این کشور انجام شده و می‌شود از جمله کشتار غیرنظامیان و مهاجران را انجام دهد.

بنسودا در ادامه برای آغاز پرونده‌های جدیدی درباره برخی جرائم اعلام آمادگی کرد و گفت: طبق اطلاعات موثقی که ما داریم در بنغازی جرائمی از جمله قتل و بازداشت‌های بدون محاکمه انجام می‌شوند که در حوزه فعالیت ما هستند.

دادستان دادگاه کیفری بین‌المللی دوباره تاکید کرد: سیف الاسلام قذافی نیز به موجب حکم بازداشتی که علیه‌اش صادر شده، همچنان در لیست چهره‌های تحت تعقیب ما قرار داشته و حضور اخیرش در رسانه‌ها نشان داد که او آزاد است.

او از مسئولان و گروه‌های لیبیایی خواست با دادگاه کیفری در زمینه بازداشت و تحویل او همکاری کنند.

بنسودا در ادامه گفت: محمود مصطفی الورفلی، فرمانده نیروهای موسوم به الصاعقه وابسته به خلیفه حفتر، فرمانده نیروهای ارتش لیبی نیز به موجب حکم بازداشتی در لیست چهره‌های تحت تعقیب ماست، او هنوز آزاد بوده و در نیروهای الصاعقه مسئولیت‌هایی را بر عهده داردف ما از حفتر و مسئولان لیبی می‌خواهیم در بازداشت و تحویل او به دادگاه کیفری با ما همکاری کنند.

این مسئول دادگاه کیفری بین‌المللی افزود: جرائمی چون کشتار غیرنظامیان در مناطق مختلف لیبی، خشونت‌ها، نقض حقوق بشر و استفاده سیستماتیک از بازداشت‌های بدون اتهام کسانی که حقوقشان نقض می‌شود، همچنان در لیبی ادامه دارند.

وی در ادامه نسبت به تعداد زیاد مهاجران بازداشت شده در لیبی ابراز نگرانی کرد و گفت: آنها در این بازداشت‌گاه‌ها و هنگام انتقال به آنجا به شکل مستمر مورد بدرفتاری قرار گرفته و برخی از آنها کشته می‌شوند.

المهدی المجربی، کاردار لیبی در سازمان ملل در اشاره به لزوم لغو ممنوعیت تسلیحاتی اعمال شده بر لیبی، از شورای امنیت خواست از مسئولان لیبیایی در اجرای قانون و گسترش کنترل خود بر اراضی لیبی حمایت کنند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مورگان استنلی پیش‌بینی کرد/ارزهای دیجیتال جایگزین دلار در تجارت اعضای بریکس می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بانک مورگان استنلی گزارشی با عنوان «دلارزدایی دیجیتال؟» منتشر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.