صفحه اصلی / فرهنگی / کتاب و رسانه / صدور ۱۸۱ رای برای متخلفین نمایشگاه کتاب
صدور ۱۸۱ رای برای متخلفین نمایشگاه کتاب

صدور ۱۸۱ رای برای متخلفین نمایشگاه کتاب

معاون اجرایی سی و یکمین نمایشگاه کتاب تهران از صدور 181 رای برای متخلفان این دوره از نمایشگاه تا آخر ساعت هفتمین روز برگزاری خبر داد.

به گزارش کسب و کار نیوز، یحیی دهقانی روز پنجشنبه در یک نشست خبری اظهار داشت: از این تعداد رای صادره، ۳۴ رای به تعطیلی یک روزه غرفه اختصاص دارد و محکومین به تعطیلی تا آخر نمایشگاه نیز ۷۳ غرفه هستند.
وی ادامه داد: از ۷۳ رای تعطیلی تا آخر نمایشگاه سه رای به خاطر تخلف مجدد بوده است بنابراین این غرفه ها علاوه بر محرومیت از حضور در روزهای باقی مانده نمایشگاه از فعالیت در نمایشگاه های دو سال آینده نیز محروم شده اند.
به گفته دهقانی برای ۷۴ ناشر نیز اخطار کتبی درج در پرونده و جمع آوری کتاب از غرفه صادر شده است.
معاون اجرایی سی و یکمین نمایشگاه کتاب تهران درباره مصادیق این تخلفات توضیح داد: ۳۴ ناشر فروش کتاب غیر مرتبط با سالن داشته اند، سه ناشر کتاب بدون شناسنامه عرضه کرده بود و ۷۴ ناشر نیز کتاب سایر ناشران را می فروخته اند.
وی ادامه داد: ۱۹ ناشر اقدام به فروش کالاهایی غیر از کتاب در غرفه داشته اند، ۹ ناشر استفاده غیر مجاز از بن کارت و ۲۵ ناشر نیز به دلیل رعایت نکردن سایر مقرارت نمایشگاه جریمه خواهند شد.
دهقانی انواع جریمه ها را درج در پرونده، اخطار کتبی، تعطیلی یک روزه، تعطیلی تا پایان نمایشگاه، محرومیت از نمایشگاه استانی و نمایشگاه کتاب سال بعد، محرومیت از نمایشگاه استانی و نمایشگاه کتاب دو سال بعد، جمع آوری کتاب و اخذ تعهد اعلام کرد.
وی بیشترین تخلفات این نمایشگاه را فروش کتاب بدون شناسنامه و نقد بن کارت ها اعلام کرد.
معاون اجرایی نمایشگاه به ترتیب متخلفان را در بخش عمومی، دانشگاهی، کودک، آموزشی و بین الملل معرفی کرد و گفت: تخلف در بخش بین الملل شامل عرضه کتاب های افست بوده است.
دهقانی با بیان اینکه هنوز گزارشی درباره تخلفات ارزی در بخش بین الملل اعلام نشده، گفت: البته دولت در این زمینه تلاش کرده تا مشکلی رخ ندهد.

**ارجاع پرونده متخلف نقد ۱۱۰ میلیونی بن کارت
معاون اجرایی نمایشگاه درباره متخلفی که زمان تعطیلی نمایشگاه از شب تا صبح اقدام به نقد کردن ۱۱۰ میلیون تومان بن کارت کرده است گفت: این فرد شناسایی و پرنده وی برای رسیدگی به دستگاه قضایی ارجاع شد.
وی در بخش دیگر از سخنانش درباره آبگرفتگی غرفه ها در اثر بارندگی عصر روز چهارشنبه، اظهارداشت: این آب گرفتگی در بخش کودک، دانشگاهی و آموزشی خسارت هایی جزئی را وارد کرده است. بجز دو ناشر که حدود ۵۰ عدد از کتاب‌ها یشان از بین رفته است بقیه خسارتی ندیده اند. البته قرار است امروز شرکت بیمه خسارت را پرداخت کند.
دهقانی ادامه داد: رسیدگی به تخلفات نمایشگاه در دو بازه زمانی انجام می شود (بدوی و تجدید نظر)، در جریان برگزاری نمایشگاه ناظران وزارت ارشاد و ناظران مستقر در سالن‌ها که نمایندگان صنف هستند گزارش‌هایی را به دبیر خانه هیات رسیدگی به تخلفات ارائه می‌کنند که بعد از برسی در این هیات رای صادر می‌شود.
وی افزود: ۳۱۱ گزارش در ۷ روز اول نمایشگاه به دبیرخانه رسید که برخی مستندسازی و تعدادی دیگر کنار گذاشته شد. در مجموع ۱۸۱ مورد رای برای متخلفان صارد شد.
معاون اجرایی سی و یکمین نمایشگاه کتاب تهران همچنین از تمدید یک ساعته فعالیت امروز (پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت) نمایشگاه خبر داد و گفت: با توجه به استقبال مردم از نمایشگاه ساعت کار امروز تا ۲۱ خواهد بود.
فراهنگ**۱۸۸۰** ۱۷۰۱

همچنین مطالعه کنید:

چند آمار جالب از متفاوت‌ترین گزارش سال

به گزارش کسب و کار نیوز، در این گزارش که در قالب ۲ برگه امتحانی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.