صفحه اصلی / استان ها / کهگیلویه و بویراحمد / سرازیر شدن مردم وحشت زده یاسوج به خیابان/استقرار بیمارستان صحرایی در یاسوج
سرازیر شدن مردم وحشت زده یاسوج به خیابان/استقرار بیمارستان صحرایی در یاسوج

سرازیر شدن مردم وحشت زده یاسوج به خیابان/استقرار بیمارستان صحرایی در یاسوج

شهر یاسوج، مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد، ظهر امروز دو بار لرزید.

زلزله یاسوج

به گزارش کسب و کار نیوز منطقه کهگیلویه و بویراحمد افزود: با توجه به زلزله های اخیر (۵.۲ و ۴.۸)در شهرستانهای بویراحمد و دنا و پایین بودن ظرفیت بیمارستانهای استان، یک بیمارستان صحرایی سیار با ظرفیت۵۶ تخت با همکاری و مساعدت استان چهارمحال و بختیاری ایجاد شد.

وی اظهارکرد: با پیگیری‌های انجام شده و با دستور مسئولان، دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان چهارمحال و بختیاری، یک بیمارستان صحرایی با ظرفیت ۵۶ تخت‌خواب را به ظرفیت بیمارستان‌ها و مراکز امدادی منطقه زلزله یاسوج اضافه کرد.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: این بیمارستان صحرایی بخش‌های مختلفی از جمله اورژانس، بخش ویژه زنان و زایمان، اتاق عمل، ریکاوری، آزمایشگاه، رادیولوژی و سونوگرافی، داروخانه، کانکس حمل جسد به ظرفیت ۷۵ نفر دارد.

پورانفرد تصریح کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد تنها استان فاقد بیمارستان صحرایی است که در حوادث و بحرانها از نیازهای حیاتی این استان است.

وی ادامه داد: زیرساختهای آب، برق، گاز برای این بیمارستان نیاز است. البته زمین فعلی با توجه به نزدیک بودن به ورزشگاه تختی، در مرکز شهر بودن و نزدیک بودن به بیمارستان شهید بهشتی یاسوج مناسب است.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: همکاری اداره برق و شهرداری برای راه‌اندازی این بیمارستان مطلوب بود که لازم است سایر اعضای ستاد بحران استان در این زمینه همکاری و مساعدت داشته باشند.

پورانفرد بیان کرد: پشتیبانی از بیمارستان‌های استان از جمله اهداف استقرار بیمارستان صحرایی شهرکرد در یاسوج است. امیدوارم همکاری و مساعدت لازم صورت گیرد تا همچون بیمارستانی را در استان داشته باشیم. تا زمانی که نیاز باشد این بیمارستان در یاسوج مستقر خواهد بود.
انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مرکز فنی و حرفه ای

فعالیت ۹۷ مرکز فنی و حرفه ای در کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, “فرج اله راد” افزود: ۱۱ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.