صفحه اصلی / استان ها / خراسان رضوی / جامعه قرآنی کاشمر در سوگ استاد «صلواتی»
جامعه قرآنی کاشمر در سوگ استاد «صلواتی»

جامعه قرآنی کاشمر در سوگ استاد «صلواتی»

صبح امروز ‌استاد فضل‌الله صلواتی، پیشکسوت قرآنی کاشمر، که قریب به ۶۵ سال از عمر پربرکت خویش را برای تربیت و آموزش قاریان و علاقه‌مندان و نشر معارف شیعه و قرآنی صرف کرده بوده با بدرقه جامعه قرآنی در خانه ابدی خود آرام گرفت.

استاد فضل‌الله صلواتی

‌به گزارش کسب و کار نیوز، از مرحوم صلواتی به عنوان یکی از چهره های خاص در عرصه قرآن نام برد و گفت: این استاد در مدت طول عمر خود شاگردان بسیاری را تربیت کرده و تحویل جامعه داد که امروزه بسیاری از آنها جزء اساتید هستند.

حمید رضا ناظمی با اعلام اینکه مرحوم صلواتی قبل از انقلاب کلاس‌های خود را در مکتب‌خانه‌های قدیم برگزار می‌کردند، افزود: ایشان در آموزش روش‌های خاص خود را داشتند.

وی با اعلام اینکه مرحوم صلواتی در زمان خفقان ستم شاهی سهم بزرگی در ترویج فرهنگ قرآن داشتند، اظهار کرد: این مرحوم حق بزرگی بر گردن قرآنیان شهرستان دارند.

عضو مجمع مرکزی قاریان قرآن کاشمر با بیان اینکه نحوه آموزش مرحوم صلواتی بسیار ساده و روان و قابل فهم بود به طوری‌که در مقطع ابتدایی درس های قرآن را بسیار سریع و صحیح در طی چند جلسه فرا می‌گرفتند، بیان کرد: متاسفانه تاکنون حمایت‌های خوبی از اساتید قرآن همانند مرحوم عاجل، استاد پورحسن و به خصوص استاد صلواتی صورت نگرفته است.

وی با تاکید بر مستند سازی از برگزاری جلسات و نحوه آموزش اساتید قرآن عنوان کرد: باید در این خصوص توسط متولیان امر برنامه ریزی صورت گیرد.

ناظمی با اشاره به اینکه همانند چنین افرادی دیگر نخواهیم داشت، بیان کرد: باید خصوصیات اساتید قرآن در سطح جامعه پررنگ تر شود.

این پیشکوت قرآن به جز چند سالی که در محل امامزاده سید حمزه(ع) کلاس قرآن دایر کرده بود اغلب کلاس‌هایش را در منزل برگزار می‌کرد و به مشتاقان، قرآن آموزش می‌داد.

اغلب مردم اعم از کسبه و کارمند گرفته تا رجال شهر کاشمر در محضر این پیر و خادم قرآن شاگردی کردند. وی که روش تدریسش به صورت مکتب‌خانه‌ای بود تا آخرین لحظات عمر از آموزش قرآن دست برنداشت و توانست در این مدت به بیش از بیست و هفت هزار نفر‌ کلام وحی را آموزش دهد.

بر اساس اعلام خانواده مرحوم صلواتی، مراسم ترحیم و ختم حاج فضل‌الله صلواتی عصر پنجشنبه، ۲۰ اردیبهشت ماه از ساعت ۱۶ تا ۱۸ و روز جمعه، ۲۱ اردیبهشت ماه از ساعت ۹ تا ۱۲ و ۱۶ تا ۱۸ در محل مهدیه کاشمر برگزار می‌شود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

سفال و کاشی

مرمت ۱۰۰ قطعه سفال و کاشی زرین‌فام در سال ۹۸

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا,مژگان موسی‌زاده با بیان این مطلب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.