صفحه اصلی / اقتصادی / بورس / جابه‌جایی ۱۲۵ میلیون سهم در فرابورس
جابه‌جایی ۱۲۵ میلیون سهم در فرابورس

جابه‌جایی ۱۲۵ میلیون سهم در فرابورس

سه تابلو بازار پایه فرابورس روز جاری میزبان جابجایی بیش از ۱۲۵ میلیون سهم به ارزش نزدیک به ۱۰۱ میلیارد ریال معامله بود.

فرابورس

به گزارش کسب و کار نیوز، آخرین روز کاری هفته سوم اردیبهشت‌ماه در مجموع در بازارهای اول و دوم فرابورس بیش از ۱۵۲ میلیون سهم به ارزش نزدیک به ۳۷۶ میلیارد ریال جابه‌جا شد که در این میان نماد «سرچشمه» متعلق به سرمایه‌گذاری مس سرچشمه با بیش از ۷۴  میلیارد ریال، بیشترین ارزش معاملاتی و سهامی ذوب‌آهن با بیش از ۶۴ میلیون جابه‌جایی سهم، بیشترین حجم معاملاتی را در بازارهای اول و دوم به خود اختصاص دادند.

بازار اوراق با درآمد ثابت

بر اساس این گزارش، در بازار اوراق با درآمد ثابت شاهد جابه‌جایی ۹۰۹ هزار ورقه بهادار با ارزشی افزون بر ۸۳۰ میلیارد ریال بودیم که با تغییر مالکیت ۲۰۰ هزار ورقه بهادار به ارزش ۲۰۰ میلیارد ریال در یک نوبت معاملاتی، «تامین۹۷۲» بیشترین حجم و ارزش را در معاملات امروز این بازار به خود اختصاص داد. از سوی دیگر امروز معامله بیش از ۷ میلیون ورقه بهادار متعلق به صندوق‌های قابل معامله (ETF) به ارزش افزون بر ۱۰۳ میلیارد ریال رقم خورد.

تابلو تسهیلات مسکن

نگاهی به معاملات تابلو تسهیلات مسکن نیز نشان می‌دهد که امروز بیش از ۹۴ هزار ورقه «تسه» با ارزشی بالغ بر ۶۲ میلیارد ریال  معامله شد که تسه مهر ۹۶ بیشترین حجم و ارزش را در معاملات امروز به خود اختصاص داد و در صدر معاملات این گروه قرار گرفت.

امروز نمادهای «ذوب»، «زاگرس» و «وگردش» به ترتیب پُربیننده‌ترین نمادها بودند و نمادهای «زاگرس» و «ارفع»، در مجموع با بیش از ۳ واحد، منفی‌ترین اهرم‌های معاملات امروز بودند. همچنین در روزی که گذشت ۲۰ هزار سهم ماداکتو استیل کرد به ارزش ۸۲ میلیون ریال در بازار شرکت‌های کوچک و متوسط فرابورس معامله شد.

شاخص کل فرابورس نیز امروز و پس یک دوره روند صعودی، با بیش از ۸ واحد کاهش در ارتفاع بالاتر از ۱۰۷۰ واحدی ایستاد و حجم معاملات در بازارهای نُه‌گانه بالغ بر ۲۸۶ میلیون ورقه و ارزش آن به بیش از یک هزار و ۴۷۵ میلیارد ریال رسید.

همچنین مطالعه کنید:

سود سهام عدالت تا هفته پایانی اسفند پرداخت می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، دولت در سال ‌۱۴۰۱ برای پرداخت به موقع سود …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.