صفحه اصلی / استان ها / چهارمحال و بختیاری / با انسجام و وحدت ملی به اقتصاد مقاومتی برگردیم
با انسجام و وحدت ملی به اقتصاد مقاومتی برگردیم

استاندار چهارمحال و بختیاری:

با انسجام و وحدت ملی به اقتصاد مقاومتی برگردیم

‌استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: لازم است با انسجام و وحدت ملی، به اقتصاد مقاومتی برگردیم.

استاندار چهارمحال و بختیاری

‌به گزارش کسب و کار نیوز- اقبال عباسی شامگاه چهارشنبه در جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان، با اشاره به اتفاقات اخیر از سوی آمریکا، اظهار کرد: خوشبختانه مقامات کشوری از مدت‌ها پیش این اتفاق را پیش‌بینی کرده بودند که نامگذاری شعار امسال هم با توجه به این پیش‌بینی‌ها صورت گرفته است. 

وی با اشاره به لزوم توجه و حمایت از تولید داخل هم در تولید هم در مصرف، افزود: باید از تولید داخل و کالای ایرانی حمایت شود و تولید داخل تقویت شده و تولیدکنندگان در این زمینه تلاش کنند. 

عباسی با اشاره به مصوبه دولت در خصوص ارز صادرات، واردات و دانشجویی، تصریح کرد: هیچ‌گونه نگرانی در این خصوص وجود ندارد و از مدت‌ها پیش برای ایران تصمیماتی اتخاذ شد که دولت پیش از آن پیش‌بینی‌های لازم را انجام داد. 

وی گفت: شرکت‌های اروپایی در برجام منافعی دارند که نمی‌توانند به راحتی دست بکشند ممکن است آمریکا به دنبال منافع سیاسی باشد اما اروپایی‌ها به دنبال تامین منافع خود هستند، همچنین شرکت‌ها و سرمایه‌داران در اروپا برای اعمال حاکمیت خود در کشورهای اروپایی به دنبال تامین منافع اقتصادی خود هستند. 

استاندار تاکید کرد: لازم است با انسجام و وحدت ملی، به اقتصاد مقاومتی برگردیم و اقتصاد خود را فعال و پویا کنیم. 

وی با اشاره به اینکه دنیای اقتصاد دنیای پیچیده‌ای است، تصریح کرد: آمریکا به دنبال منافع اقتصادی و سیاسی است و آمریکا قصد دارد از نفوذ جمهوری اسلامی در دنیا و کشورهای همسایه پیشگیری کند. 

عباسی در ادامه بر لزوم برگزاری جلسات امر به معروف و نهی از منکر تاکید و خاطرنشان کرد: لازم است به منظور پیشگیری از وقوع مسایل غیر شرعی و غیر قانونی در مراکز تفریحی و توریستی، رستوران‌ها و خیابان‌ها برنامه‌ریزی صورت گیرد و تصمیمات لازم برای این موضوع اتخاذ شود. 

وی با اشاره به اینکه نباید نیروی انتظامی و بسیج در ماه رمضان با مردم درگیر شوند، تصریح کرد: فضاسازی و فرهنگ‌سازی برای پیشگیری از این امر لازمه کار است. 

عباسی خاطرنشان کرد: لازم است فرمانداران برنامه‌ای ارائه دهند و در شهرستان‌ها برای مسافران مکان‌هایی برای غذاخوری آن‌ها اختصاص یابد که مالکین و متولیان اماکن عمومی و خصوصی مسئول هستند بر این امر نظارت کنند. 

در ادامه فرمانده سپاه قمر بنی هاشم(ع) استان گفت: در سال گذشته از ۱۵۸ برنامه ابلاغی، ۱۴۵ برنامه به صورت ۱۰۰ درصد و در مجموع ۹۷ درصد برنامه‌ها اجرا شد. 

سردار اکبری تشکیل شوراهای امر به معروف و نهی از منکر در دستگاه‌ها و دانشگاه‌های استان، شناسایی، جذب و آموزش ۲۰۰ نفر از طلایه‌داران و صادر شدن کارت برای آن‌ها، استفاده از ظرفیت رسانه‌ها در ارتباط با امر به معروف و نهی از منکر استفاده از ظرفیت فضای مجازی و فرهنگ‌سازی صحیح در خصوص این امر از اقدامات سال گذشته برشمرد. 

وی افزود: با تذکرات ستاد و همکاری مسئولان بسیاری از ناهنجاری‌های موجود در برخی از ادارات رفع شد که امید است با پیگیری‌های لازم برخی ناهنجاری‌هایی که در حاشیه زاینده‌رود و کارون وجود دارد، رفع شود. 

اکبری با اشاره به اینکه امسال ۲۴۲ عنوان برنامه به ستاد ابلاغ شد، تصریح کرد: با برنامه‌ریزی ستاد و بومی‌سازی برنامه‌ها، مقرر شد از ظرفیت و توانمندی‌های استان در راستای اجرای برنامه‌ها استفاده شود. 

وی با اشاره به نواقص در ماه رمضان سال گذشته در استان، تاکید کرد: یکی از مشکلات ضعیف بودن فضاسازی مناسب در شهرها، اصناف و شهرداری برای ماه رمضان بوده که از دیگر مشکلات روزه‌خواری در بیشتر شهرها مخصوصا در پارک‌ها، خیابان‌ها، معابر عمومی، روزه‌خواری علنی و رعایت نکردن مسافران و گردشگران در ماه رمضان، رعایت نشدن شئونات ماه رمضان است. 

اکبری با بیان اینکه دستورالعمل‌هایی شامل وظایف مجموعه مرتبط تهیه و به مجموعه‌ها داده می‌شود، خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی در خصوص اماکن غذایی، انجام تبلیغات مناسب از سوی شهرداری و نصب بنر در خصوص روزه‌داری، بیان تذکرات لازم از سوی ائمه جمعه نسبت به امر به معروف و نهی از منکر و اهمیت ماه رمضان و تبیین فواید روزه‌داری از سوی دانشگاه علوم پزشکی توسط اساتید و دانشگاهیان از پیشنهادات ارائه شده به این ستاد بوده است که طی دستورالعملی به ادارات و نهادها ارسال خواهد شد. 

در ادامه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی از برگزاری برنامه هفته قرآنی در قالب جشن رمضان در فرهنگسرای شهرکرد خبر داد و گفت: نمایشگاه کتاب و نرم‌افزارهای قرآنی با تخفیف ۲۰ تا ۵۰ درصدی برپا می‌شود که محافل انس با قرآن، کارگاه‌های تدبر در قرآن، نمایشگاه عفاف و حجاب، اجرای تئاتر خیابانی، برگزاری شب شعر قرآنی، فروش محصولات صنایع دستی، نشست‌های علمی، تجلیل از فعالین قرآنی از دیگر برنامه‌های این هفته است. 

کارگران از طرح تعویض کتب قرآنی قدیمی با کتاب قرآن جدید خبر داد و تصریح کرد: دو هزار جلد کتاب قرآن جدید برای این طرح آماده شده است. 

وی مراسم جزء خوانی قرآن کریم در تمام شهرستان‌ها را از دیگر برنامه‌های ماه رمضان برشمرد و خاطرنشان کرد: این برنامه هر روز در مصلی امام خمینی شهرکرد برگزار خواهد شد. 

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

چهارمحال و بختیاری

نظارت بر فعالیت واحدهای پذیرایی بین‌راهی افزایش می‌یابد

به‌گزارش کسب و کار نیوز به‌ نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.