صفحه اصلی / سیاسی / مجلس / اقدامات احساسی تبدیل به فرصتی برای توجیه خروج آمریکا از برجام نشود

سخنگوی فراکسیون امید:

اقدامات احساسی تبدیل به فرصتی برای توجیه خروج آمریکا از برجام نشود

سخنگوی فراکسیون امید با انتقاد از آتش زدن برجام در مجلس قبل از تصمیم گیری قطعی صحن مجلس، دولت و نظام در خروج از برجام اینگونه اقدامات عجولانه و احساسی را به ضرر کشور و منافع ملی دانست و گفت: آمریکا از این تصمیمات و اقدامات عجولانه به عنوان یک برگ برنده استفاده می‌کند و بیشترین بهره را از آن می‌برد. نباید اظهارات و اقدامات احساسی تبدیل به فرصتی برای ترامپ در توجیه خروج از برجام شود.

بهرام پارسایی نماینده شیراز

بهرام پارسایی اظهار کرد: قبل از اعلام رسمی آمریکا برای خروج از برجام تقریبا رخ دادن چنین اتفاقی مشخص بود، این را می شد از موضع‌گیری‌های ترامپ و از سفر روسای جمهور و مقامات ارشد کشورهای اروپایی به آمریکا فهمید، از این رو هیچ امیدی به ماندن ترامپ در برجام نبود.

به گزارش کسب و کار نیوز، وی خروج آمریکا از برجام را یک طرفه، غیرمنطقی و بدون دلیل و منفعت‌طلبانه دانست و گفت: در چنین شرایطی لازم است عکس‌العمل‌ها و تصمیم‌گیری‌ها ما در کشور هوشمندانه باشد. در وهله اول انتظار می‌رود که با توجه به پیش‌بینی‌های صورت گرفته اقدامات لازم برای شرایط بعد از خروج ترامپ از برجام تدبیر شده باشد نه اینکه شاهد حرکت احساسی و عجولانه باشیم.

سخنگوی فراکسیون امید با تاکید بر اینکه هرگونه حرکت احساسی و عجولانه به ضرر کشور است، گفت:‌ در حال حاضر کشورهای اروپایی به همراه چین و روسیه و بسیاری از سیاستمداران آمریکا همچون رییس‌جمهور سابق این کشور کار ترامپ را تقبیح کرده و آن را درست نمی‌دانند. در این شرایط اگر ما تصمیم و اقدام عجولانه بدون دوراندیشی داشته باشیم برگ برنده ایست که به ترامپ می‌دهیم.

پارسایی افزود: اگر قرار باشد ما از برجام خارج شویم این اصلا بسته به تصمیم‌گیری یک شخص و یا جناح نیست. کشور ما دارای رهبر، دولت  و مجلس قانونگذار است که تصمیمات کلان باید آنجا گرفته شودو باید همه در راستای تصمیمات گرفته شده عمل کنیم و از اقدامات عجولانه و احساسی همچون آتش زدن نمادین برجام و یا بیان اظهاراتی احساسی در تریبون‌های رسمی خودداری کنیم چون این اقدامات باعث می‌شود ترامپ و اطرافیانش بیشترین بهره‌ را ببرند.

این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه برجام موضوع کوچکی نیست،‌ گفت: کشور، نظام و ملت ما با برجام سر و کار دارد و منافع یا تهدیدات آن مستقیم به مردم بر می‌گردد لذا موضوعی با این سطح از اهمیت که با منافع ملی ما در ارتباط است نباید دست مایه اقدامات عجولانه، سریع و احساسی شود چرا که به ترامپ فرصت می‌دهد که به دنیا القا کند تصمیمش درست بوده است.

وی افزود: اقدام امروز تعدادی از نمایندگان مجلس در آتش زدن برجام  از جنس تصمیمات احساسی است که میتواند بهانه ای دست ترامپ دهد تا بیش از پیش در راستای توجیه کار خود به شرکای تجاری وسیاسی آمریکا وهمینطور به مخالفان داخلی اش فشار وارد کند. نباید هیچ فرد و جناحی به خودش اجازه دهد که با این گونه اقدامات به منافع ملی کشور ضربه وارد کند، به جای اینگونه کارها اجازه دهیم نظام و قوای مقننه و مجریه به یک تصمیم رسیده ، تصمیمی که بتواند منافع ملی را تأمین و اقناع کننده افکار عمومی باشد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

افزایش حقوق ۴ گروه شغلی در سال آتی/هزینه آب، برق و گاز مدارس رایگان می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بهروز محبی نجم‌آبادی عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۳ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.